Vraag

opgenomen programma’s kijken vanuit het buitenland


Beste.

wij zijn op vakantie in Portugal en zouden op onze iPad Air graag de opgenomen programma’s die op onze Decoder thuis staan bekijken, en eventueel via chromacast willen streamen naar een Portugese TV.

in onze geïnstalleerde Pickx app vinden wij niets terug om dit te realiseren.

Kan U ons hierbij helpen, waarvoor dank bijna voorbaat.

met vriendelijke groeten.

 

dirk caubergh 


13 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Als ik de app pickx open (en ingelogd ben denk ik) dan zie ik rechts onderaan « Mijn video’s » staan en als ik daarop klik komen ze te voorschijn.

Wat mij wat ongerust maakt is dat u zegt dat ze op uw decoder staan thuis. Is er dan een harde schijf in uw decoder? Dan gaat dat niet lukken hè . Bij mij zit er al lang geen HD meer in mijn decoder. Bestaat dat nog bij Proximus : decoders met HD?

Beste.

hartlijke dank voor uw reactie.

ik heb inmiddels een update van de Pickx app uitgevoerd en nu verschijnt de functie “mijn video’s” wel.

het klopt dat de opgenomen programma’s op de server van Proximus staan.

Dus dit werkt al.

nu proberen we nog de Google chromecast aan de praat te krijgen.

Reputatie 6
Badge +2

Een Chromecast heb ik nog nooit gezien. Sukses!

Werkt perfect, met google chromecast kan je streamen naar jouw TV.

 

Een Chromecast heb ik nog nooit gezien. Sukses!

werkt bij mij ook probleemloos maar blijkbaar nog niet altijd bij iedereen!

Reputatie 6
Badge +2

Ik begrijp nog altijd niet goed waarom ik dat zou moeten hebben. Je kunt daarmee streamen naar de tv. Maar ik heb zonder dat toestel toch gewoon tv : op een TV, op de PC, op een iPad. 

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

Maar ik heb zonder dat toestel toch gewoon tv : op een TV, op de PC, op een iPad.

=

U kunt bv. uw ipad scherm op uw (groot) TV(scherm) te voorschijn brengen (of uw PC scherm)

Kan je de iPad aansluiten met HDMI adapter?

Een iPad kun je draadloos (door het beeld naar de tv te streamen) of met een hdmi adapter per kabel aan de tv koppelen. iPad op tv aansluiten met hdmi kabel Ipad naar hdmi adapter. Een iPad kun je niet direct op de tv aansluiten met een hdmi kabel omdat de iPad geen hdmi ingang heeft. Daarom heb je een hdmi verbindingsadapter nodig.

U kunt bv. via VRTnu.be (mits login) kijken naar eerder (jaren geleden) uitgezonden programma’s 

 

En neen uiteraard moet u dat niet hebben, indien u geen behoefte aan deze of andere bronnen op “groot scherm” zou hebben

Ik begrijp nog altijd niet goed waarom ik dat zou moeten hebben. Je kunt daarmee streamen naar de tv. Maar ik heb zonder dat toestel toch gewoon tv : op een TV, op de PC, op een iPad. 

als je bvb niet voor een tweede decoder maandelijks wilt betalen om op een bijkomende tv te kijken :)

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt. Mijn PC verbind ik soms wel met een TV, dat is niet met HDMI kabel , maar met een AVG,  kan dat? Ik gebruik dan gewoon mijn TV als grafisch scherm en kan zo via een website op de PC naar de TV zien. Verleden jaar deed ik dat regelmatig omdat ik Belgisch voetbal wilde zien via elevensport. Dat is 4 € goedkoper dan de goedkoopste formule via Proximus. Maar het beeld is dan wat minder goed. Nu heb ik dat besteld bij Proximus, mijn inkomsten zijn wat verhoogd door de index! Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om mijn iPad te verbinden met de TV, dus …. De iPad heeft geen HDMI , ik zie alleen gaten voor het opladen en een rond gat voor een koptelefoon. 
We hebben wel een tweede TV, maar ik ga niet uitleggen op een openbaar forum hoe ik dat doe, maar het is legaal, 100%.

Reputatie 7
Badge +4

AVG → VGA

Alles over monitor aansluitingen (centralpoint.nl)

Indien voorhanden (op de PC/laptop) geeft HDMI een beter beeld

Een iPad kun je niet direct op de tv aansluiten met een hdmi kabel omdat de iPad geen hdmi ingang heeft. Daarom heb je een hdmi verbindingsadapter nodig.

bv.

Apple Lightning Digital AV Adapter,1080P Lightning to HDMI Video & Audio Sync Bildschirm HDMI Connector Kompatibel mit iPhone 13/13 Pro/12/11/XS/XR/X/8/7,Pad to TV/HDTV/Monitor,Unterstützt alle iOS: Amazon.de: Elektronik & Foto

Een mogelijk alternatief hiervoor is bv. Google Chromecast 

How to use Google Chromecast from your iPad to stream media to a TV or display (businessinsider.nl)

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Ja, sorry, het is inderdaad een VGA. 
AVG is zeker anti virus software. 
HDMI komt niet uit mijn stokoude PC vrees is. Ik heb daarop al Linux gezeten, zo haalt hij toch voldoende snelheid. Ik ga dat allemaal eens grondig bekijken, alsook uw links. Die adapter is misschien interessant, dat lijkt op het eerste zicht te passen op de voeding van de iPad. 
 

HDMI komt bij mij wel uit mijn laptop maar met een chromecast HDMI dongle heb je geen kabelgedoe en is ook niet duur. 

Reputatie 6
Badge +2

Wat ik wel heb gevonden is dat de resolutie van het scherm van de iPad beter is dan die van de PC. Dus dit beeld op TV via die adapter zal beter zijn dan het beeld van de PC.  Aks die adapter geen resolutieverlies heeft. En zonder decoder. Zou Proximus dat wel willen? Een abonnement met vaste lijn uiteraard , met internet zonder  beperkingen van de hoeveelheid data (ik weet het, er is een beperking) en een abonnement op pickx met de klassieke zenders en voetbal. Dus idem als nu maar zonder decoder. 

Reageer