Vraag

Opgenomen programma's haperen bij afspelen

  • 30 August 2021
  • 16 reacties
  • 1186 Bekeken

Sinds enkele weken haperen de opgenomen programma's of programma's die we later bekijken. De decoder en modem werden volledig gereset. De lijn werd getest door proximus en toch blijft het probleem bestaan. Mijn overbuur heeft hetzelfde probleem. 


16 reacties

@PatPat 

Heb je ook al eens de bbox herstart (= 10 sec volledig stroomloos zetten)

Opgenomen programma's haperen (veel blokjes) Blijft hetzelfde na reset en uitschakelen decoder. Programma's direct bekijken geen probleem. Is al reeds een paar weken hetzelfde probleem. Ook regelmatig foutmeldingen sedert de overschakeling naar fiber. 

‘t is altijd best van het in de volgorde te doen eerst decoder stroomloos  dan bbox 5sec stroomloos (wachten tot je terug kunt surfen) dan decoder terug onder spanning. 

zoals hier ook beschreven → Hoe herstart je toestellen | Proximus

heb je al de decoder eens zonder spanning gezet en dan de bbox 5 sec volledig stroomloos zetten

en nadat je terug kunt surfen pas dan de decoder terug onder spanning zetten.

De decoder zelf zonder stroom zetten heb ik al regelmatig gedaan, onder andere ook omdat ik soms een fout “opname niet beschikbaar” krijg.

 

De Bbox terzelfdertijd ook zonder stroom zetten heb ik nog niet geprobeerd, ik zal dat eens doen.

heb je al de decoder eens zonder spanning gezet en dan de bbox 5 sec volledig stroomloos zetten

en nadat je terug kunt surfen pas dan de decoder terug onder spanning zetten.

Hier heb ik de laatste weken ook weer meer last van haperende opnames op een decoder V6 bij opnames van VTM en ook VTM2.

Vroeger (enkele jaren geleden) hielp het om eens te pauzeren en een kort stukje terug te spoelen, nu helpt dat niet echt.

Soms is het zo danig erg dat ik gewoon via de VTMgo app kijk i.p.v. mijn opname via Proximus.

Reputatie 7
Badge +5

@karma Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na. 

Is dit enkel bij opnames of ook bij tv replay?

Opnames haperen

Dit probleem had ik vandaag bij verschillende opnames. Net een nieuwe tv geïnstalleerd en dacht dat dat misschien de oorzaak was maar het doet zich enkel voor bij opnames bekijken, niet bij gewoon tv kijken, niet bij Netflix enz…

Alhoewel niemand deze draad nog leest …. 

Ja, het is wel degelijk bijna terug normaal … maar soms zijn sommige opnames maar in de pas te krijgen als men meerdere malen het bekijken van de opname stopt en dan terug start met de optie “verder kijken”. Enkel op pauze drukken en dan verder gaan lost niets op.

Ook de klank/beeld hiaten bij een gepauzeerde live opname (uitgesteld kijken) zitten er nog in net zoals tijdens het EK voetbal … 

Toch nog werk aan de winkel Proximus! ?

Reputatie 7
Badge +4

@Evee0809 We zijn nog volop naar een definitieve oplossing aan het zoeken en proberen je zo snel mogelijk terug een goede beeldkwaliteit te kunnen geven. Onze excuses voor het ongemak.

@Martin  Dit doet zicht enkel voor in de telefoonzone 02. Vandaar dat niet iedereen er last van ondervindt. 

Volgens mij bescheiden mening zal dit nog te vroeg zijn :slight_smile:

Maar wie weet hebben de Prox forummedewerkers dan toch nog goed nieuws!

Dag Daisy, heben jullie al een oplossing gevonden? 

Reputatie 7
Badge +5

@Evee0809  en @Regulus  Het lijkt een algemeen probleem te zijn. We zijn dit aan het onderzoeken.

Daar straks nog naar een opgenomen programma gekeken en bij mij werkt nog alles normaal 

Ik veronderstel toch dat proximus van dit probleem op de hoogte is en er ook mee bezig is om op te lossen. Morgen hopelijk meer uitleg van de proximus forummedewerkers hieromtrent.

U bent niet alleen !!! zie hier

 

Reageer