Beantwoord

Opgenomen programma bekijken terwijl je een ander programma opneemt.


Reputatie 1

Gegroet iedereen,

Kan men een opgenomen programma bekijken terwijl je een ander programma opneemt?

Ik ben dus een serie aan het opnemen (een aflevering of 8 achter elkaar)

Ik wil dus de eerste opgenomen aflevering reeds bekijken terwijl de bv; de 5de aflevering nog opgenomen wordt.

Als ik dus de eerste aflevering bekijk, stopt dan de opname van deze 5de aflevering of blijft de decoder gewoon opnemen terwijl ik eigenlijk aan het afspelen ben?

Een ander voorbeeld:

Mijn (V)echtgenote is een programma aan het opnemen op zender 1

Ik wil op dit moment een ander opgenomen programma bekijken.

Als ik mijn programma begin te kijken stopt dan de opname op zender 1?

Mvg,

Benny

icon

Beste antwoord door Fonz 10 April 2021, 20:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 4
Badge +1

“Opnemen” is dus niet “opnemen” maar reserveren ( op de Proximus servers)om later te kunnen bekijken, behalve indien je nog een decoder met harde schijf zou hebben, en de opname daarop zou gebeuren, wat uitzonderlijk zou zijn en wanneer de opname niet zou overlappen met andere opname gepland.

( Zo zou het in theorie moeten gebeuren)

Dus: je “merkt” een uitzending als opname. Dat heeft geen enkele invloed op wat je bekijkt, ook niet als die opname zou gepland of bezig zijn op je harde schijf

(ik dacht dat je tegelijk een opname kon maken op je schijf, terwijl er een weergegeven wordt, zoals bij een gewone pc, maar dus niet 2 opnames tegelijk op een schijf, en dan nog eens bekijken op de schijf.)

Eigenlijk zou je ineens moeten vermelden of je nog over een decoder met harde schijf beschikt, of niet .

Gegroet iedereen,

Kan men een opgenomen programma bekijken terwijl je een ander programma opneemt?

Ik ben dus een serie aan het opnemen (een aflevering of 8 achter elkaar)

Ik wil dus de eerste opgenomen aflevering reeds bekijken terwijl de bv; de 5de aflevering nog opgenomen wordt.

Als ik dus de eerste aflevering bekijk, stopt dan de opname van deze 5de aflevering of blijft de decoder gewoon opnemen terwijl ik eigenlijk aan het afspelen ben?

Een ander voorbeeld:

Mijn (V)echtgenote is een programma aan het opnemen op zender 1

Ik wil op dit moment een ander opgenomen programma bekijken.

Als ik mijn programma begin te kijken stopt dan de opname op zender 1?

Mvg,

Benny

Dat kan zonder probleem of je nu een decoder hebt met harde schijf of niet.

Dat kun je trouwens gewoon uitproberen

Reputatie 1

Bedankt om te reageren,

Ik heb jammer genoeg nog een decoder met harde schijf.

Zolang deze dingen geen klachten veroorzaken vrees ik dat ze niet zo maar vervangen worden om mee te gaan met de tijd.

Uitproberen is nu net wat ik niet wil doen.

Als dan een opname niet plaats vind ben ik namelijk een deel van de serie kwijt.

@Benny 1238 uitproberen bedoel ik een willekeurig programma/serie opnemen wat je na de test terug kunt wissen.

V4 huur decoders kunnen omgeruild worden voor V5-compact decoders en er worden soms ook wel V5 decoders vervangen door V5-compact decoders ook, als je dat wilt kun je altijd hier de vraag stellen aan de Prox medewerkers zodat ze het kunnen bekijken voor u. 

NB: pas maandag komen de Prox forummedewerkers hier terug langs.

Reputatie 5
Badge +2

ik neem regelmatig verschillende opnames op tegelijkertijd en bekijk op die zelfde tijd ook nog een opgenomen opname, dit is voor mij geen probleem

soms zijn er zelfs meer of vier opnames op het zelfde tijdstip en bekijk ik een andere die al opgenomen is of zelfs nog aan het opnemen is 

ik heb een V5compact

Het enigste dat zou een rol kunnen spelen met een v5 decoder met harde schijf is dat de bandbreedte van je VDSL lijn te klein zou zijn om twee HD signalen binnen te trekken dus één stream waar je naar kijkt en één stream die je opneemt op harde schijf, daarom dat ik voorgesteld heb dit gewoon praktisch eens te proberen, want iets praktisch uittesten brengt je meer zekerheid  dan bij manier van spreken 100 pagina’s uitleg hoe het er in theorie zou moeten aan toegaan!

Reputatie 1

@ Iedereen,

Bedankt voor de reacties.

Ik vind het zelfs leuk hier op het forum :sunglasses:

Ik zal zeker dit eens gaan uittesten.

Grts B.

Reputatie 5
Badge +2

het is altijd interessant om verschillende reacties te horen, en zo dan eventueel een oplossing te kunnen vinden, via het forum of via de medewerkers van proximus

Reputatie 7
Badge +5

@Benny 1238 Zoals iedereen ons al is voor geweest zou dit inderdaad geen enkel probleem mogen zijn. Zelfs met een harde schijf worden de meeste opnames tegenwoordig standaard op de cloud gedaan. 

Is het gelukt?

Reputatie 1

Beter laat dan nooit. Even nog een reactie dat het inderdaad gewoon lukt.

Groetjes Benny.

Badge +1

Ik neem soms 5 of 6 programma’s tegelijk op, méér… kan niet. (zonder hd)

Ik geloof dat het max 6 is, ergens gelezen. En ja, worden zogenaamd gereserveerd op de servers van proximus.

Mét hd kon ik er vroeger 3 tegelijk opnemen en anders kreeg ik een bericht dat er een conflict was zodat ik het belangrijkste nog kon houden en een andere geplande opname wissen.

Op dat vlak is het dus nu wel een échte verbetering van proximus, moet ook gezegd worden hé !!! :wink:

Sedert wanneer is er beperking van 6 voor opnames in de cloud heb dit nog nergens gehoord of gelezen, het is toch een beperking op het aantal uren opname?

Met een harde schijf was er natuurlijk wel een beperking aangezien je bandbreedte genoeg moest hebben om al die streamen binnen te trekken.

Badge +1

nee, ik sprak dat er zes tegelijk konden worden opgenomen (gereserveerd), En ook… heb er nog nooit méér tegelijk opgenomen, zal dat wel eens uitzoeken (uitproberen).

ik zie in ieder geval niet in waarom ze zouden beperken op aantal aangezien ze toch beperken op aantal uren opname in de cloud.