Vraag

ondertiteling VTM

  • 28 July 2021
  • 7 reacties
  • 272 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Sinds een paar dagen hapert de ondertiteling opVTM zowel bij nieuws uitzendingen als andere programma’s alsook deze die zijn opgenomen.nl je krijgt een zin te lezen die dan lang op het scherm blijft vervolgens gaat die dan weg na een tijd word er weer een zin getoond blijft weer staan en terug weg zo gaat dit een heel programma door ( ondertiteling volgt de spraak niet )dus geen constante ondertiteling.

Het probleem doet zich enkel voor op VTM op andere zenders geen enkel probleem met ondertiteling.

Is er een probleem met het doorsturen van gegevens van VTM vermits er op de andere zenders geen problemen zijn of loopt er iets anders fout ?

Reeds reset gedaan zonder resultaat.

 


This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Graag gedaan! :slight_smile:

 

Reputatie 3
Badge

@GeertC 

Gisterenavond was er nog steeds hinder met de ondertiteling.

Heb juist eens gekeken en raar maar waar ondertiteling werkt terug normaal.

Wie of wat de oorzaak was van het probleem of wie dit heeft opgelost daar heb ik het raden naar in ieder geval werkt het voorlopig terug normaal en dat is het belangrijkste zeker.

Bedankt om dit mee op te volgen.

Reputatie 7
Badge +3

@ronaldo 

Zojuist heb ik het op onze tv uitgetest, er waren geen problemen met de ondertitteling. 

Doet het zich nog voor bij jou?

 

Geert

Reputatie 3
Badge

@GeertC 

of dit probleem zich ook voordoet op de andere vtm zenders weet ik eigenlijk niet,er zijn momenteel geen uitzendingen waar de nederlandse taal word gesproken .(die nu worden uitgezonden zijn steeds voorzien van ondertiteling )Ik ga dit later op de avond  eens controleren wanneer er programma’s zijn nederlands gesproken.

Reputatie 7
Badge +3

@ronaldo 

we kijken dit eens na, is dit ook op de andere VTM zenders (vtm2, vtm3,...)

 

Geert

Reputatie 3
Badge

@GeertC 

Het is bij live programma’s waarbij de gesproken taal nederlands is  ( nieuws,...)die ik wil voorzien van ondertiteling .Bij opnames was dit ook of dit nu ook nog zo is weet ik niet opnames van vtm worden direct gewist na het bekijken..Het probleem is maar sinds een paar dagen voorheen was alles oke.

Ik denk eerder aan het doorsturen van signalen van VTM vermits de andere zenders geen problemen geven.

Reputatie 7
Badge +3

@ronaldo 

is dat bij alle programma’s zo op de VTM?

is dit enkel bij live tv of ook zo bij de opnames?

 

Geert