Vraag

ondertiteling - rechtstreeks OK vs. opgenomen niet OK

  • 24 July 2020
  • 1 reactie
  • 270 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Mijn TV is zò ingesteld dat ik automatisch ondertiteling krijg op alle Frans- en Engelstalige zenders.

De weergave van die ondertiteling loopt sedert dinsdag totaal in de knoei!

Op Franstalige zenders (bv. la une/la deux/TF1): rechtstreeks is er wél nog ondertiteling. Daarentegen is er in de opgenomen versie van dezelfde uitzending helemaal geen ondertiteling. Ook niet via “Replay”.

BBC1-BBC2: in de rechtstreekse uitzending is er wél ondertiteling, met verschillende kleuren (wit, blauw, groen). In dezelfde, opgenomen versie, is er enkel nog eenkleurige witte ondertiteling , met een véél kleiner en nauwelijks leesbaar lettertype.

Wat voor een update is hier weer gebeurd? Wat hebben jullie weer proberen te doen met die ondertiteling? 

Graag enige uitleg aub.


1 reactie

Is het via deze methode dat je bedoelt dat he niet werkt:

De ondertiteling van een opgenomen programma activeren

Kijk je naar een opname? Je kunt een andere taal of ondertitels activeren als het programma dit aanbiedt.

  1. Wanneer je een opname bekijkt, druk op de ok-toets. Daal af in de lijst tot aan ondertitels of gesproken taal en ondertitels en druk op de ok-toets. Indien geen enkele van deze opties beschikbaar is, is er geen ondertiteling mogelijk voor deze opname.
  2. Selecteer de taal van je keuze om ze uitsluitend op uw opname te activeren en druk op de OK-toets. Selecteer vervolgens bevestigen. Druk op de ok-toets en daarna op BACK.

Om de ondertiteling enkel op deze zender uit te schakelen, selecteer gedeactiveerd , daarna bevestigen en druk op de ok-toets.

Bron: → klik hier

Ik weet ook niet of een herstart / reset van de Bbox / decoder enigszins zou helpen.

PS: proximus medewerkers komen pas maandag terug langs.

Reageer