Vraag

Ondertiteling op een V4 decoder

  • 26 March 2018
  • 9 reacties
  • 255 Bekeken

Ondanks het instellen van de ondertitels via menu - my account - instellingen - ondertitels op de algemene manier of via de specifieke manier 'OK' --> ondertitels, krijgen we bijvoorbeeld voor het één journaal en andere programma's geen ondertitels. Kan dit liggen aan de ouderdom van de decoder of heeft iemand een bepaald idee wat we kunnen proberen om weer ondertitels te hebben ?
Alvast bedankt

9 reacties

Ter info: zeker de decoder geen factory reset laten uitvoeren want dan is het afgelopen met de V4 !
Wat je eventueel wel kunt proberen is hem even laten rebooten door zijn stroom 5 seconden te onderbreken en dan zien of het wel werkt.
Als bijkomende info: kan ik je nog meegeven dat je de v4 decoder mag omruilen indien je dit wenst voor een recentere decoder.(referentie: > klik Hier )
Daarvoor kun je ook naar de helpdesk eventueel bellen voor meer uitleg 0800 22 800 of anders meer uitleg afwachten van de proximus medewerkers als je liever niet belt.
Reputatie 6
Badge +3
Martin, dit is enkel bij v4 decoders met NTE. Andere decoders hebben daar geen last van.

Aan de volgorde van de menu instellingen vermoed ik dat MoniqueP geen NTE heeft.

@MoniqueP: heeft het ooit gewerkt en is het sinds recent dat het niet meer werkt?
Ok dat kan al interpreteer ik uit wat zij zegt iets anders maar dat zal dan van mijn persoonlijke interpretatie afhangen 😉 , maar ze mag volgens mij toch de decoder omruilen als ze dit wenst, ik veronderstel toch dat dit omruilen niks te maken heeft met wat voor software er opstaat en enkel te maken heeft met het feit dat de V4 gewoonweg afgeschreven wordt.
Reputatie 7
Badge +6
Martin, in principe is de V4 decoder nog niet afgeschreven. Het klopt natuurlijk dat we deze sneller gaan vervangen bij een defect dan een andere decoder maar een herstel naar fabrieksinstelling blijft in dit geval (V4 met standaard software) de standaard actie en eerste stap. Een V4 decoder met NTE is een ander verhaal.

@MoniqueP, let op dat deze manier van ondertitels niet voor alle uitzendingen beschikbaar is. Zoals Wilin hier aanhaalt, heeft dit dus vroeger wel gewerkt? Ik heb je decoder alvast even gecontroleerd en gezien dit de standaard software is, mag je dus zeker een factory reset doen en kijken of dit beterschap geeft.
Indien het dan nog steeds niet werkt, kan je me enkele voorbeelden geven van uitzendingen. Dan controleer ik deze even.
Hey ThomasP,
Er zijn toch enkele zaken die hierbij heel onduidelijk zijn voor mij.
Wil dit dan zeggen dat er bij Monique haar decoder er nog geen NTE opstaat?
■■■ Edit: aan hetgeen je nog in je antwoord bijgevoegd hebt zie ik nu dat dit het geval was ■■■
Als ze dan een fabrieksinstelling doet komt er dan automatisch NTE op te staan veronderstel ik toch want waarom zou de ene klant NTE krijgen en de andere niet,?
En in dit geval als ze achteraf nog een fabrieksinstelling uitvoert dan wil dit zeggen dat de decoder blijft hangen bij het inladen van de software (zoals we hier op het forum reeds als uitleg gekregen hebben) en een vervanging van de V4 betekent?
Reputatie 7
Badge +6
Martin, Monique haar decoder is inderdaad niet NTE. De standaard software is, sinds enige tijd meer, niet NTE maar Léon en dus bij een fact reset zal deze niet op NTE komen te staan.
Bedankt Thomas voor je al de uitleg, dus was de NTE op de V4 nog een test software in feite, en eens de V4 op NTE stond kon er om één of andere reden van op afstand geen Leon software meer op gepusht worden indien er iemand een fabrieksinstelling uitvoerde en vast gelopen was.
@Martin Bedankt voor je input. Dat omruilen zal dan inderdaad zoiezo wel binnenkort moeten gebeuren als ik het begrijp.

@Wilin Voorheen werkte het met het 'op teletext' lijkend knopje rechtsonder, maar dat is al een tijdje geleden. Bij sommige programma's is het inderdaad niet, maar bij bvb het journaal zou ik het wel zoiezo verwachten.

@ThomasP Voorheen werkte het met het 'op teletext' lijkend knopje rechtsonder, maar dat is al een tijdje geleden. Bij sommige programma's is het inderdaad niet, maar bij bvb het journaal zou ik het wel zoiezo verwachten., Via de nieuwe methode met de instellingen of de OK knop is het nog nooit gelukt.

Maar dan zal ik een factory reset proberen en terugkoppelen. Alvast bedankt allemaal ! Ik hou jullie op de hoogte !
Er is een verschil in het kiezen van ondertitels naar gelang je op je decoder de oude of nieuwe menu hebt, de nieuwe menu heb je bij de "NTE" software maar blijkbaar heb jij die niet op je v4 want het zou om de oude "Leon" software gaan zoal ThomasP van het proximus team uitgelegd heeft .
Zie voor meer uitleg hier > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html

Reageer