Beantwoord

Ondertiteling

  • 1 December 2018
  • 42 reacties
  • 1469 Bekeken

ik kan de ondertiteling bij een opgenomen programma niet activeren. De ondertiteling is geactiveerd wanneer ik rechtstreeks kijk. Ik heb reeds tweemaal kontakt gehad bij proximus en de stappen gevolgd maar tevergeefs. Weet iemand wat ik eventueel verkeerd doe ?
icon

Beste antwoord door LinosD 3 December 2018, 18:04

Bekijk origineel

42 reacties

Er zou maandag een postbode je nieuwe decoder kunnen brengen. Past dit voor jou? De oude decoder mag je dan direct terug geven aan de postbode.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, het werd doorgegeven aan de bevoegde dienst die dit verder gaat bekijken.
Hey Jozef,

Heb je dan al eens geprobeerd je decoder volledig te resetten aan de hand van het gaatje achteraan? Zoals hier beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5c

Mvg,
Wenzel
Sorry de voorlaatste stap TV mag je niet gebruiken.
ik had deze methode gevolgd want die staat op de proximus site beschreven en het werkte niet bij mij als het een opname was.
Ik weet niet wat er loos is maar op de proximus site vind ik deze pagina niet meer.
> http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html

Of zou dit op de ene decoder werken en op de andere dan weer niet of is het met sommige decoder software versies dat het niet lukt ?!?

PS: toch gevonden op de Prox site:
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximustv_subtitles/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/proximustv-ondertitels.html
Je mag de de laatste stap TV niet intikken wel intikken op de toets BACK VAN JE ZAPPER. IBij een opgenomen programma zijn de onder titels er dan automatisch bij.
Reputatie 7
Badge +4
Voor de meeste klanten die dit probleem ervaren blijkt het activeren van de ondertiteling via "OK" en dan de verdere afloop van het menu, wel te werken, maar blijkbaar niet voor iedereen. Dit wordt ondertussen verder nagekeken door de juiste dienst.
Er zal niet veel anders opzitten denk ik dan af te wachten tot de proximus specialisten een oplossing gevonden hebben voor dit probleem.
Reputatie 3
Badge +1
Als ik het goed begrijp moet je volgens de methode van Jozef Vandesompele dit op elke zender apart inzetten.

Ik deed het volgende om de nederlandstalige gesproken programma's met nederlandstalige ondertitels in één keer te voorzien en het werkt perfect bij mij op 2x V5 hd decoder met NTE 9.4.13.22.
Heb een test gedaan op één (weerbericht) en op de regionale zender (AVS), dus opgenomen en nadien bekeken en deze opnames zijn effectief met nederlandstalige ondertiteling.
Volg dus deze handelingen :

-zet je tv aan en kijk naar een rechtstreekse uitzending
- druk op menu
-ga naar het tandwieltje=instellingen+ok
-ga naar mijn voorkeur+ok
-gesproken taal en ondertitels+ok
-zet taal van ondertitels en gesproken taal op NL
-bevestigen+ok
-druk op toets TV
en klaar is kees !
Reputatie 6
Badge +2
Ben toch nog eens gaan kijken naar de methode van Jozef Vandesompele hierboven, en uiteindelijk waren we altijd bezig over het klikken op OK maar hadden we het niet over dezelfde OK. Via een toch wel lange omweg ben ik er geraakt en wel zo:
- klikken op pvr
- Opnames : OK
- Sommige opnamen verdwijnen ..... : OK
- Dan met de pijltjes naar de opname die je wenst te bekijken, dan : OK
- er komen verschillende mogelijkheden waaronder : Kijken. Klik op OK
- de opname wordt afgespeeld, de vijf minuten te vroeg kun je gerust doorspoelen
- klik dan tijdens dat afspelen op OK
- je krijgt een aantal mogelijkheden waaronder "Ondertitels"
- Kies voor NL - de keuze bevestigen en dan BACK om de opname verder af te spelen.

Zo lukt het wel, hopelijk geeft Proximus toe dat deze weg wel wat complexer is dan de vroegere methode. Waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk ook kan . Maar ik zie weer de ondertitels bij mijn opnamen!
Met dank aan Jozef Vandesompele.
Reputatie 6
Badge +2
Ik weet natuurlijk niet wat ze bij Proximus hebben gedaan, ik heb wel mijn decoder eens herstart en dan een gans andere manier gebruikt voor ondertitels bij opnames. Vroeger moest is gewoon bij het afspelen van een opname drukken op die drie horizontale streepjes met pijltje en dan in functie van de zender de 888 intikken.
Ik heb het zopas geprobeerd. Ik heb nu nergens geen ondertiteling meer en lukt niet om opnieuw in te stellen
Je decoder gaat dan best eerst eens vervangen worden.
Kan je even een privébericht met ons beginnen via volgende link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan bekijken we hoe we het best een nieuwe decoder tot bij jou krijgen.
Betreft: ondertiteling.
Ik heb ondertiteling geactiveerd en had ondertiteling bij de rechtstreekse uitzending maar niet bij de opnames. Na een reset heb ik nu niets meer.
Volgens u moet ik een nieuwe decoder hebben.
Mijn adres is: Jozef Vandesompele
Westerlaan 33/2
8790 Waregem.
Tel 056 601074
Ok dank u wel
Reputatie 3
Badge +1
Een nieuwe decoder zal ook het probleem niet oplossen, Proximus is hiervan op de hoogte !!! Blijkbaar niet alle medewerkers 😂
Zie hierover volgende topics :
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/ondertiteling-45567
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/geen-ondertiteling-meer-mogelijk-bij-opgenomen-programma-s-46136
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/ondertiteling-travel-channel-18486
Ik heb ondertussen van iemand een tip gekregen en het lukt.
Yellow, mss is dit probleem enkel en alleen nog aanwezig voor Gentenaars 😉 ☺️
Hier nog een Gentenaar met problemen van ondertiteling zowel op V5 als V5 compact?
Reputatie 3
Badge +1
Mr Jozef Vandesompele, kan je die tip hier eens neerschrijven, misschien lukt het ons Gentenaars dan ook 😗
Wanneer u uw uitzending bekijkt druk op Ok daal af in de lijst tot ondertitels of gesproken taal en ondertitels en druk op Ok Indien geen enkele van die opties beschikbaar is, is er geen ondertiteling mogelijk voor deze uitzending.
Selecteer nu de taal( bv NL indien u een nederlands gesproken uitzending bekijkt )van uw keuze om ze uitsluitend op uw zender te activeren en druk op Ok
Selecteer vervolgens bevestigen druk op ok eb daarna TV EN DRUK DAN OP DE TOETS BACK.
Bij mij lukt het op zowel nederlandse franse en duitse zenders. Ik dat dit je helpt
Laat je iets weten of bij lukt of niet.
maar lukt het ook voor opnames, want dit is het probleem dat hier gesteld werd!
Zeker
Zeker bij mij lukt het prima
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb een identiek probleem. Bij een rechtstreekse uitzending werken de ondertitels (via teletekst 888) zoals het hoort maar bij opgenomen programma's lukt de ondertitteling sinds een paar dagen niet meer. En ik woon niet in Gent, maar in Antwerpen.

En als ik een opgenomen programma wens te bekijken en OK klik dan kan ik geen taal meer instellen.

Reageer