Beantwoord

Ondertiteling

  • 1 December 2018
  • 42 reacties
  • 1470 Bekeken

ik kan de ondertiteling bij een opgenomen programma niet activeren. De ondertiteling is geactiveerd wanneer ik rechtstreeks kijk. Ik heb reeds tweemaal kontakt gehad bij proximus en de stappen gevolgd maar tevergeefs. Weet iemand wat ik eventueel verkeerd doe ?
icon

Beste antwoord door LinosD 3 December 2018, 18:04

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik weet natuurlijk niet wat ze bij Proximus hebben gedaan, ik heb wel mijn decoder eens herstart en dan een gans andere manier gebruikt voor ondertitels bij opnames. Vroeger moest is gewoon bij het afspelen van een opname drukken op die drie horizontale streepjes met pijltje en dan in functie van de zender de 888 intikken.
Hebben ze bij proximus dan iets aangepast ondertussen mss, want nu werkt het bij mij met de methode beschreven op hun site wel ineens, ???????
Enfin, hopelijk blijft het ook zo goed werken en moeten we de omweg niet gebruiken.
PS: ik had wel eerst de modem en decoder een reset gegeven, of dit er iets mee te maken heeft of toeval is weet ik echter niet!
Reputatie 6
Badge +2
Ben toch nog eens gaan kijken naar de methode van Jozef Vandesompele hierboven, en uiteindelijk waren we altijd bezig over het klikken op OK maar hadden we het niet over dezelfde OK. Via een toch wel lange omweg ben ik er geraakt en wel zo:
- klikken op pvr
- Opnames : OK
- Sommige opnamen verdwijnen ..... : OK
- Dan met de pijltjes naar de opname die je wenst te bekijken, dan : OK
- er komen verschillende mogelijkheden waaronder : Kijken. Klik op OK
- de opname wordt afgespeeld, de vijf minuten te vroeg kun je gerust doorspoelen
- klik dan tijdens dat afspelen op OK
- je krijgt een aantal mogelijkheden waaronder "Ondertitels"
- Kies voor NL - de keuze bevestigen en dan BACK om de opname verder af te spelen.

Zo lukt het wel, hopelijk geeft Proximus toe dat deze weg wel wat complexer is dan de vroegere methode. Waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk ook kan . Maar ik zie weer de ondertitels bij mijn opnamen!
Met dank aan Jozef Vandesompele.
Dat klopt inderdaad allemaal en deze methodes staan ook allemaal mooi beschreven op hun site, maar spijtig genoeg werkt dit niet bij iedereen (werkt bij mij perfect maar niet bij opnames), dus we zullen maar afwachten tot proximus hopelijk met een oplossing komt voor degenen waarbij het nog niet werkt, ben benieuwd.
Inderdaad mij manier is voor elke zender afzonderlijk. Ik had ( ik zeg wel had) dan ook ondertiteling bij een opgenomen progamma jammer genoeg was dit gisteren niet het geval.
Die manier die u opgeeft lukt bij mij ook maar dan heb geen onderteling bij een opgenomen progamma.
Begrijp niet dat het zo lang moet duren voor de bevoegde instanties een oplossing vinden.
Reputatie 3
Badge +1
Als ik het goed begrijp moet je volgens de methode van Jozef Vandesompele dit op elke zender apart inzetten.

Ik deed het volgende om de nederlandstalige gesproken programma's met nederlandstalige ondertitels in één keer te voorzien en het werkt perfect bij mij op 2x V5 hd decoder met NTE 9.4.13.22.
Heb een test gedaan op één (weerbericht) en op de regionale zender (AVS), dus opgenomen en nadien bekeken en deze opnames zijn effectief met nederlandstalige ondertiteling.
Volg dus deze handelingen :

-zet je tv aan en kijk naar een rechtstreekse uitzending
- druk op menu
-ga naar het tandwieltje=instellingen+ok
-ga naar mijn voorkeur+ok
-gesproken taal en ondertitels+ok
-zet taal van ondertitels en gesproken taal op NL
-bevestigen+ok
-druk op toets TV
en klaar is kees !
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, het werd doorgegeven aan de bevoegde dienst die dit verder gaat bekijken.
Er zal niet veel anders opzitten denk ik dan af te wachten tot de proximus specialisten een oplossing gevonden hebben voor dit probleem.
Reputatie 6
Badge +2
Als ik rechtstreeks kijk gaat alles goed, bij een opgenomen programma lukt de ondertiteling niet meer sinds enkele dagen. Vroeger ging dat relatief goed.
13.22 is inderdaad ook de software versie die er bij mij opstaat.
Bij deze software wekt ondertiteling in ieder geval niet bij mij voor opnames
Ben je rechtsreeks aan het kijken of bekijk je een opgenomen progammza? Het moetvwel rechtstreeks zijn.dan zie je pauzeren herstarten opnemen serie opnemen zender catalogus
Ondertitels.
Reputatie 6
Badge +2
sorry het is achteraan 1322 ipv 322
Reputatie 6
Badge +2
Ik lees NTE-miniv5_9.4.322
Welke software versie staat er bij u op je v5 mini
• druk op [menu] van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan [tandwiel symbool] (wat het symbool is voor "Instellingen)"+ druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot [systeem] + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot [systeem info] + druk [ok]
en daar kun je o.a. de software versie aflezen
Reputatie 6
Badge +2
Als ik op OK geklikt heb zie ik "kijken, opname langer bewaren, aflevering wissen, alle afleveringen wissen, opnameopties, zendercatalogus". Verder naar onder is het de oneindige leegte!
Wanneer je op ok geklikt heb, heb je dan naar beneden gescrold ? Helemaal.onderaan staat er ondertitels dit moet je selecteren dan op ok klikken dan de andere stappen volgen
Reputatie 6
Badge +2
Als ik een opname bekijk en op OK klik kom ik geen ondertitels of iets van gesproken taal tegen.
Via de Menu heb ik wel alles op NL gezet.
Ja zo heb ik het gedaan en mijn decoder is.ook een min
Reputatie 6
Badge +2
Mijn decoder is ook zo'n mini V5 compact.
Je mag de de laatste stap TV niet intikken wel intikken op de toets BACK VAN JE ZAPPER. IBij een opgenomen programma zijn de onder titels er dan automatisch bij.
Dus als volgt zou het dan wel moeten werken:



zijn er nog die dit even willen uitproberen voor opnames of het dan wel lukt
Reputatie 6
Badge +2
Nog eens getest met de Nwsupdate op één. Tijdens de rechtstreekse uitzending lukt dat perfect, bij de opgenomen uitzending is er geen ondertiteling mogelijk.
Heb toch de indruk dat dit probleem bij mij ongeveer een week geleden is begonnen : enkele dagen geleden toen ik de TV startte kwam ik uit bij een beeld "Welkom bij Proximus" of zo iets, ik denk dat ze toen een software update hebben gedaan, maar toch niet OK.
Wel raar. Ik weet nog dat ik jaren geleden al bij Proximus heb aangedrongen om daaraan te werken. Toen zei men me dat dit geen dringend probleem was, dat ze daaraan werken, zonder er echt voorrang aan te geven. Het heeft ondertussen een ganse tijd relatief correct gewerkt, en nu boeren ze weer achteruit.
Reputatie 7
Badge +4
Voor de meeste klanten die dit probleem ervaren blijkt het activeren van de ondertiteling via "OK" en dan de verdere afloop van het menu, wel te werken, maar blijkbaar niet voor iedereen. Dit wordt ondertussen verder nagekeken door de juiste dienst.
Je mag de de laatste stap TV niet intikken wel intikken op de toets BACK VAN JE ZAPPER. IBij een opgenomen programma zijn de onder titels er dan automatisch bij.
allee dan ben ik toch al zeker de enige niet waarbij het op die manier niet werkt !
Bij mij is het op een decoder V5-mini .
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb een identiek probleem. Bij een rechtstreekse uitzending werken de ondertitels (via teletekst 888) zoals het hoort maar bij opgenomen programma's lukt de ondertitteling sinds een paar dagen niet meer. En ik woon niet in Gent, maar in Antwerpen.

En als ik een opgenomen programma wens te bekijken en OK klik dan kan ik geen taal meer instellen.

Reageer