Beantwoord

Ondertiteling

  • 1 december 2018
  • 42 reacties
  • 1137 Bekeken

ik kan de ondertiteling bij een opgenomen programma niet activeren. De ondertiteling is geactiveerd wanneer ik rechtstreeks kijk. Ik heb reeds tweemaal kontakt gehad bij proximus en de stappen gevolgd maar tevergeefs. Weet iemand wat ik eventueel verkeerd doe ?
icon

Beste antwoord door LinosD 3 december 2018, 18:04

Voor de meeste klanten die dit probleem ervaren blijkt het activeren van de ondertiteling via "OK" en dan de verdere afloop van het menu, wel te werken, maar blijkbaar niet voor iedereen. Dit wordt ondertussen verder nagekeken door de juiste dienst.
Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Als ik een opname bekijk en op OK klik kom ik geen ondertitels of iets van gesproken taal tegen.
Via de Menu heb ik wel alles op NL gezet.
Wanneer je op ok geklikt heb, heb je dan naar beneden gescrold ? Helemaal.onderaan staat er ondertitels dit moet je selecteren dan op ok klikken dan de andere stappen volgen
Reputatie 4
Badge +1
Als ik op OK geklikt heb zie ik "kijken, opname langer bewaren, aflevering wissen, alle afleveringen wissen, opnameopties, zendercatalogus". Verder naar onder is het de oneindige leegte!
Welke software versie staat er bij u op je v5 mini
• druk op [menu] van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan [tandwiel symbool] (wat het symbool is voor "Instellingen)"+ druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot [systeem] + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot [systeem info] + druk [ok]
en daar kun je o.a. de software versie aflezen
Reputatie 4
Badge +1
Ik lees NTE-miniv5_9.4.322
Reputatie 4
Badge +1
sorry het is achteraan 1322 ipv 322
Ben je rechtsreeks aan het kijken of bekijk je een opgenomen progammza? Het moetvwel rechtstreeks zijn.dan zie je pauzeren herstarten opnemen serie opnemen zender catalogus
Ondertitels.
13.22 is inderdaad ook de software versie die er bij mij opstaat.
Bij deze software wekt ondertiteling in ieder geval niet bij mij voor opnames
Reputatie 4
Badge +1
Als ik rechtstreeks kijk gaat alles goed, bij een opgenomen programma lukt de ondertiteling niet meer sinds enkele dagen. Vroeger ging dat relatief goed.
Er zal niet veel anders opzitten denk ik dan af te wachten tot de proximus specialisten een oplossing gevonden hebben voor dit probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, het werd doorgegeven aan de bevoegde dienst die dit verder gaat bekijken.
Reputatie 2
Badge +1
Als ik het goed begrijp moet je volgens de methode van Jozef Vandesompele dit op elke zender apart inzetten.

Ik deed het volgende om de nederlandstalige gesproken programma's met nederlandstalige ondertitels in één keer te voorzien en het werkt perfect bij mij op 2x V5 hd decoder met NTE 9.4.13.22.
Heb een test gedaan op één (weerbericht) en op de regionale zender (AVS), dus opgenomen en nadien bekeken en deze opnames zijn effectief met nederlandstalige ondertiteling.
Volg dus deze handelingen :

-zet je tv aan en kijk naar een rechtstreekse uitzending
- druk op menu
-ga naar het tandwieltje=instellingen+ok
-ga naar mijn voorkeur+ok
-gesproken taal en ondertitels+ok
-zet taal van ondertitels en gesproken taal op NL
-bevestigen+ok
-druk op toets TV
en klaar is kees !
Inderdaad mij manier is voor elke zender afzonderlijk. Ik had ( ik zeg wel had) dan ook ondertiteling bij een opgenomen progamma jammer genoeg was dit gisteren niet het geval.
Die manier die u opgeeft lukt bij mij ook maar dan heb geen onderteling bij een opgenomen progamma.
Begrijp niet dat het zo lang moet duren voor de bevoegde instanties een oplossing vinden.
Dat klopt inderdaad allemaal en deze methodes staan ook allemaal mooi beschreven op hun site, maar spijtig genoeg werkt dit niet bij iedereen (werkt bij mij perfect maar niet bij opnames), dus we zullen maar afwachten tot proximus hopelijk met een oplossing komt voor degenen waarbij het nog niet werkt, ben benieuwd.
Reputatie 4
Badge +1
Ben toch nog eens gaan kijken naar de methode van Jozef Vandesompele hierboven, en uiteindelijk waren we altijd bezig over het klikken op OK maar hadden we het niet over dezelfde OK. Via een toch wel lange omweg ben ik er geraakt en wel zo:
- klikken op pvr
- Opnames : OK
- Sommige opnamen verdwijnen ..... : OK
- Dan met de pijltjes naar de opname die je wenst te bekijken, dan : OK
- er komen verschillende mogelijkheden waaronder : Kijken. Klik op OK
- de opname wordt afgespeeld, de vijf minuten te vroeg kun je gerust doorspoelen
- klik dan tijdens dat afspelen op OK
- je krijgt een aantal mogelijkheden waaronder "Ondertitels"
- Kies voor NL - de keuze bevestigen en dan BACK om de opname verder af te spelen.

Zo lukt het wel, hopelijk geeft Proximus toe dat deze weg wel wat complexer is dan de vroegere methode. Waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk ook kan . Maar ik zie weer de ondertitels bij mijn opnamen!
Met dank aan Jozef Vandesompele.
Hebben ze bij proximus dan iets aangepast ondertussen mss, want nu werkt het bij mij met de methode beschreven op hun site wel ineens, ???????
Enfin, hopelijk blijft het ook zo goed werken en moeten we de omweg niet gebruiken.
PS: ik had wel eerst de modem en decoder een reset gegeven, of dit er iets mee te maken heeft of toeval is weet ik echter niet!
Reputatie 4
Badge +1
Ik weet natuurlijk niet wat ze bij Proximus hebben gedaan, ik heb wel mijn decoder eens herstart en dan een gans andere manier gebruikt voor ondertitels bij opnames. Vroeger moest is gewoon bij het afspelen van een opname drukken op die drie horizontale streepjes met pijltje en dan in functie van de zender de 888 intikken.

Reageer