Ondertiteling

  • 8 September 2018
  • 18 reacties
  • 3883 Bekeken

Sinds kort kunnen we geen ondertitels meer activeren bij het afspelen van opgenomen Vlaamse programma's . Als slechthorende is dit een enorm probleem . Hoe kan dit opgelost worden ?

18 reacties

Mss toch best eens proberen op de volgende manier als het dan gaat werken:
decoder stroomloos zetten via schakelaar achteraan of door zijn netstekker even uit te trekken, dan de bbox ook 5seconden stroomloos zetten en deze laten opstarten en pas de decoder terug aan zetten als op de bbox het DSL controlelampje continu blijft branden.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo, op welke zenders ondervind je dit?

Groeten Geert
Bedankt Martin , werkt terug prima !
Graag gedaan en blij te horen dat het terug in orde gekomen is.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb net hetzelfde probleem als Jogie. Alle nederlandstalige opgenomen programma's op verschillende zenders zoals het vrt nieuws, blokken, thuis, vrancx op canvas, telefacts, rijker dan je denkt op vtm enz., daarbij werkt de teletekst ondertiteling 888 niet als je deze wil bekijken. De procedure die Martin beschrijft al verschillende keren gedaan, maar helaas werkt dit bij mij niet. Heb 2 V5 decoders met HD en bbox 3. Weet iemand raad ?
niet via TT 888 maar als volgt : zie uitleg > Ondertitels op uw tv-scherm aanzetten
> klik op deze link > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html

en ook hier wat uitleg >
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximustv_subtitles/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/proximustv-ondertitels.html
Reputatie 3
Badge +1
Martin, ik weet dat dit bestaat, maar dit slaat op rechtstreekse uitzendingen. Bij mij (en Jogie) gaat het om opgenomen programma's waarbij TT 888 steeds heeft gewerkt, helaas tot voor kort niet meer ???
Oei sorry, ik ben dan duidelijk niet meer mee, ik dacht dat TT888 stilletjes aan door de zenders niet meer ondersteund werd
Reputatie 3
Badge +1
Hallo, is hier niemand van Proximus die kan/wil helpen?
Het gaat er dus over dat TT888 sinds een week of 2 niet meer werkt bij alle opgenomen nederlandstalige gesproken programma's op verschillende zenders. TT888 werkt wel bij rechtstreekse uitzendingen en in tv replay.
Reputatie 7
Badge +4
Iedereen, ik heb hier even navraag voor gedaan. Het klopt inderdaad dat deze optie momenteel niet werkt. Men is hiervan op de hoogte. Momenteel werkt men aan een oplossing hiervoor om dit euvel zo snel mogelijk te verhelpen.

Grtjs, Charlotte.
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt Charlotte voor de info. Hopelijk is dit vlug opgelost. Groetjes
Reputatie 3
Badge +1
Hallo proximus, we zijn nu bijna 2 md verder en de situatie is nog niet opgelost. Zeer vervelend en hinderlijk. Wanneer komt dit nu in orde aub?
Reputatie 7
Badge +4
Wij wachten ook nog steeds op verdere info hierover.
Reputatie 3
Badge
Proximus is blijkbaar vlugger om hun prijzen te verhogen dan om het probleem van ondertiteling bij opgenomen programma's op te lossen.
Duurt al maanden en Proximus zegt: Zal bij een volgende update opgelost worden.
Concrete vraag: wanneer precies zal dit "moeilijke" probleem opgelost worden? Liefst nog vóór de prijsverhogingen van 2019.
Nog steeds geen oplossing?
En het bleef stil bij Proximus....
Reputatie 7
Badge +4
Hugo , de oplossing zou zijn om de ondertitels te activeren op volgende manier: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html

ik heb ook geen ondertitels meer wel vervelend als je niet goed hoort,ze kunnen geen antwoord ,

op geven, maar de opslag  op ons factuur dat is geen probleem dat gaat onmiddellijk

 

Reputatie 7
Badge +4

Roger, hier is wel een oplossing voor zoals hierboven staat vermeld: 

Klik hier om te zien hoe

Reageer