Onbekwame helpdesk medewerkers...

  • 29 January 2019
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Via deze weg wil ik iedereen die problemen ondervind met een Proximus Decoder even waarschuwen en behoeden van onnodige kosten.

Korte probleemschets: Mijn oude decoder gaf plots geen signaal meer door aan de tv. Ik had alles getest, nieuwe HDMI kabels, andere netwerk kabels, andere HDMI-poort,... niets werkte. Ook een reset werkte niet. Voor mij was het duidelijk dat het probleem zich in de decoder bevond aangezien die wel nog geluid gaf via de digitale audio kabel, maar dus geen signaal via HDMI. HDMI uitgang kapot dus.

De eerste persoon van de helpdesk deed er helaas meer dan 20 minuten over om 'mijn lijn te checken'. Ik moest op dat moment ophangen wegens andere verplichtingen. De dag nadien kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die mij vertelde dat er een probleem was met de lijn. Volgens haar was die verstoord en bevond het probleem zich vermoedelijk in de aansluiting buiten. Oplossing? Een technieker sturen die dan alles zou checken. Dit zou me wel 75.00 Euro kosten als het probleem zich toch binnen in huis zou situeren. Hiervoor heb ik dus mooi bedankt.

Gisteren nog maar eens gebeld en opnieuw heel de situatie uitgelegd. De persoon die ik dan aan de lijn had, bevestigde mijn vermoeden. HDMI-uitgang van de decoder defect. Er werd een nieuwe decoder opgestuurd en alles was geregeld na nog geen 5 minuten. Super! Intussen de nieuwe decoder geïnstalleerd en alles werkt weer perfect.

Moraal van het verhaal, bel zeker 3 keer naar de helpdesk, anders sta je misschien voor onvoorziene kosten....

@Proximus, misschien toch iets doen aan het kennis niveau van sommige medewerkers op de technische helpdesk?

This topic has been closed for comments

2 reacties

Dat is een fenomeen dat inderdaad al langer bekend is en heir al herhaaldelijk aangehaald werd en 't zal er zeker niet op verbeteren als ze beroep zouden doen op buitenlandse call-centers, wat ik daarstraks nog op het radionieuws gehoord heb in verband met nog eventuele stakingen die bij Proximus kunnen volgen !!!!
Reputatie 7
Badge +4
Jan, het is zeker niet de bedoeling dat je 3 keer contact moet nemen voordat je een oplossing krijgt, ik geef in elk geval je feedback door aan de betrokken diensten zodanig dit in de toekomst vermeden kan worden.