Vraag

om de 4min onverwacht probleem. geen verbinding tv


Beste

Sinds gisteren serieuze problemen met tv kijken... na een 4tal min tv kijken, krijg ik blauw scherm met melding onverwacht probleem... geen verbinding. Maar het gekke is dam wel, als ik van kanaal verander, is er gewoon tv, allee toch voor 4 min en dan weer de foutmelding, enz... ben al van gisteren aan het proberen om te bellen of chatten maar nog steeds niemand gehoord. Decoder en modem al reeds gereset... 

Iemand de oplossing? 


18 reacties

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan de bbox

Ja deze is via utp verbonden. 

heb je al eens de utp kabel in een andere gele poort gestoken van je bbox als dit niet helpt zou je ook eens een ander utp kabel kunnen steken

Met resetten bedoel je toch niet gewoon de stroom onderbreken van je bbox en de decoder.

bbox resetten = 20 sec het resetknopje achteraan blijven indrukken

decoder resetten →  Je Proximus decoder resetten

best eerst de decoder uitzetten (schakelaar achteraan) en dan de bbox resetten, als die volledig terug opgestart is en je terug kunt surfen, dan de decoder resetten.

Nee met resetten bedoel ik inderdaad niet enkel stroomonderbreking. 

Het veranderen van de poort heeft geen helaas ook geen zin. Het rare is gewoon dat als ik melding krijg van geen verbinding, ik een post hoger of lager gewoon tv heb voor 4min. Het is dus niet dat het continu is. 

Als je ipv van kanaal veranderen eens de utp stekker even uit de decoder haalt en terugplaatst heb je dan het zelfde effect als van kanaal veranderen.

Heb ik al geprobeerd maar helaas verandert dat ook niets... 

Iemand aan de lijn gekregen bij proximus. Het werkt weer! 

@ElkeBjorn Hebben, ze gezegd wat ze gedaan hebben

Iemand aan de lijn gekregen bij proximus. Het werkt weer! 

Ook ik heb deze probleem al 5 dagen , ook van alles geprobeerd en gebeld naar 080022800, nieuwe décorder gekregen en beeld blijft hangen, onverwachts probleem, graag zou ik willen weten wat ze gedaan hebben bij u dat het opgelost is 

 

Als het mogelijk is ook eens proberen door je decoder rechtstreeks met een lankabel verbinden aan de bbox.

bbox zal je wel al gereset hebben veronderstel ik = 20 sec resetknopje ingedrukt houden.

blijft DSL lampje op de bbox continu oplichten tijdens de onderbreking.

Alles geprobeerd, B box gereset , nieuwe décorder , kan het zijn dat het probleem komt van in de straat dat ze hier gewerkt hebben ?

Dat kan , maar dan kunnen de proximus medewerkers remote een meting doen op je lijn om te zien of er fouten vast te stellen zijn. (dat zal dan pas voor maandag zijn aangezien zij in het weekend en feestdagen hier niet langskomen).

tijdens de problemen blijft je DSL ledlampje op je bbox continu oplichten of is het aan het knipperen op dit moment.

DSL lampje blijft continu branden 

Maandag kunnen de Proximus forummedewerkers verder beslissen wat er verder moet gebeuren, (ook naar gelang het resultaat van een lijnmeting) eventueel kunnen zij ook voorstellen om eens een technieker te sturen om alles na te trekken.

NB: Moest je DSL controlelampje niet continu oplichten zou je trouwens ook problemen hebben met het internet signaal.

Reputatie 7
Badge +3

DSL lampje blijft continu branden 

Als het DSL Lampje continue brand ,betekent dat je een verbinding hebt met het Proximus netwerk/internet via je modem.

Probleem blijft met stilstaan beeld , zekers al 6 keer gebeld naar 080022800 en ze kunnen het nog niet oplossen , heel vervelend naar programma te kijken , dat duurt al een hele week , kan er echt niet iemand komen van technieker, 

@Pattyblcn Iemand die van Proximus zelf  is kan dit beslissen om een technieker te sturen, maar zij komen pas maandag terug op het forum.

Zeggen ze ook op de helpdesk of ze het probleem zien of wat het probleem is, zien ze iets als ze je lijn controleren op fouten….

Moest je nog bellen naar de helpdesk kan je eventueel ook vragen of het mogelijk is van een technieker te sturen aangezien zij het niet kunnen oplossen van op afstand, of anders gewoon wachten tot maandag.

Maandag komt de technieker 

Reageer