Vraag

Oeps, er kan geen verbinding worden gemaakt ! Omwille van uitzendrechten kunnen we enkel toegang geven tot de app binnen de Europese Unie de app toegang tot (geo)lokalisatie. Anders heb je geen toegang tot de app behalve als wifi geactiveerd is.

  • 26 February 2020
  • 45 reacties
  • 2996 Bekeken


Toon eerste bericht

45 reacties

maar die locatie (die je bv in windows kunt uit of opzetten) staat toch los van VPN, zijn toch twee aparte zaken die deze applicatie controleert locatie en IP,  en trouwens ook voor de app op smartphone bvb, nee ?

Reputatie 6
Badge +3

Enkel met een VPN kan er een andere geo lokalisatie gedetecteerd worden dan Spanje. Want Tenerife maakt deel uit van Spanje. Ik heb even de vorige reacties en topics bekeken en heb daar toch niet gevonden dat hij geen VPN gebruikte. Of in de browser moet geo lokalisatie uitgeschakeld zijn: https://www.privateinternetaccess.com/blog/2018/12/how-to-disable-geolocation-in-browsers/ Nog een andere optie is dat er TOR gebruikt om jouw locatie te beschermen: https://www.torproject.org/  Tenzij natuurlijk dat het publieke IP adres van de topicstarter gedetecteerd wordt als buiten de Europese Unie maar dat zou heel straf zijn. Dat kan de TS doen door te surfen naar https://www.whatismyip.com/ en te kijken welke locatie er gedetecteerd wordt. In Opera moet jezelf de VPN optie activeren: https://vpnservice.nl/privacy/privacy-instellingen-opera-browser/ Wanneer dit uitgesloten is dan ligt het echt aan Proximus zijde.

ik kan mij vergissen natuurlijk maar TS had toch volgens mij met verschillende browsers geprobeerd en die gebruiken toch niet allemaal VPN en als TS van geen VPN dienst gebruik maakt dan zit het probleem toch ergens anders volgens mij, enfin TS kan best eens bevestigen of hij al dan niet gebruik maakt van VPN en ook niet vergeten dat TS een tijdje terug dit probleem niet had.
Deze applicatie houdt ook rekening met de geo positie enfin daarvoor ken ik geen details genoeg over de parameters waarmee dez applicatie alle maal rekening houdt en wat van deze het  meest doorslaggevend is op een bepaald moment, maar ik veronderstel toch dat de specialisten die betrokken zijn bij het ontwerp van deze applicatie dat toch wel zeker beter moeten weten, hoop ik toch :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Tenerife maakt nog altijd deel uit van de Europese Unie. Dus zou je die foutmelding niet mogen krijgen wanneer je geen VPN gebruikt. 

Maar ik denk niet dat andreas48 in deze situatie zit met vpn’s enz… volgens ik uit vorige van zijn posten al begrepen heb...

Reputatie 6
Badge +3

Hoe meer extra informatie hoe beter voor Proximus om te bekijken waar het probleem zich bevind. Anders kan het heel lang duren voor dat de specialisten bij Proximus het probleem kunnen reproduceren. Dat was de bedoeling van mijn laatste reactie.

Badge

Ok, martin.

Radio één werkt weer terug...

ja maar wij zijn wel niet van proximus zelf hé zoals bvb WenzelR , 

De forummedewerkers die van proximus zelf zijn hebben normaal het volgende symbool naast hun naam staan 

Moderator

zoals bvb bij WenzelR van Proximus 
 

 

Badge

bedankt, heren, maar dit duurt nu al bijna 2 weken...

Maar laat de specialisten van proximus dan toch eerst eens hun feedback geven, aangezien Wenzel het naar hun heeft doorgespeeld, vooraleer het topic te sluiten, nee? 

Badge

het is niet te geloven hé; jullie blijven andere oorzaken zoeken..

HET HEEFT MAANDEN GOED GEWERKT.

leg mij eens uit waarom; hier is niets veranderd!!!

Wij kijken nu yelo, zonder problemen.

Van mij mag je de topix sluiten, wij hebben hier met zen allen onze conclusies getrokken.

 

Reputatie 6
Badge +3

Welke beveiligingssoftware heb je geïnstalleerd? Een mogelijke oorzaak is dat een VPN verbinding voor problemen zorgt bij de Proximus app dat deze uit het IP adres bepaald dat je niet verbonden bent met de Europese Unie maar er buiten.  Lees hier: https://www.safetydetectives.com/blog/best-antivirus-programs-with-vpn/ Maar dan zou jet het probleem hier ook in België moeten hebben. Tenzij ingesteld dat dit enkel actief moet zijn buiten België. In bepaalde webbrowser zit er ook een VPN ingebouwd: https://www.freevpn.pw/en/2019-08-12/browser-with-built-in-vpn/ Schakel die functionaliteit ook eens uit om te kijken of je dan nog het probleem hebt.

Badge

Wij zitten in Tenerife hé.Heeft met rechten te maken.Zoals ze android box ook niet willen doorgeven.

Maar waarom ze nu de website blokkeren is mij ook een raadsel.

 

Even een bedenking die ik maak, Ik vermoed toch dat het niet louter en alleen de software is want anders zou iedere prox TV klant dit probleem moeten ervaren als u, dus het zal complexer zijn, maar wat juist dat zou ik ook wel graag vernemen.

Badge

Oja, vergeten, wij zijn hier met velen zo, en yelo werkt perfect….

Badge

Beste, 

Ja ik weet dat jullie uw best doen, heb al met verschillende in contact geweest.Het probleem is dat jullie dit niet aan de juiste mensen doorgeeft of het stokt daar….alles is hier ok, ik wordt het moe dat ze steeds willen proberen de problemen van zich af te schuiven.Ik zeg steeds dat alle andere wel werken en dat proximus tot enkele weken geleden ook werkte.En toch altijd vragen of dit of dat , locatie veelal enzo in orde is.ER IS EEN PROBLEEM MET DE SOFTWARE!!!

Ik ga dit probleem hogerhand moeten doorgeven. Daarvoor ga ik bepaalde informatie van je nodig hebben. Als je deze niet kan geven, dan kan ik jammer genoeg ook niet verder helpen :frowning2:

De vragen die ik stel zijn niet om je te jennen, maar om ons er van te vergewissen dat we het over de juiste toestellen hebben en dat deze 100% zeker juist staan ingesteld. 

Badge

Is er nu echt niemand in dat bedrijf die de software kan controleren of daar iets mis mee is of veranderd of aangepast of weet ik veel?zijn alle rechten wel in orde?is er nog geld in kas?:smiley:

Badge

beste WenzelR,

Ik ben zo moe van al die vragen, hier is alles ok.heeft al maanden zo gewerkt, en alle andere websites en apps werken perfect.

 

Staat de lokatie-instelling dan ook aan op dat toestel? 

Op welk type en model toestel heb je dit probleem momenteel?

Reageer