Vraag

Nieuws VTM, alles weer om zeep


Reputatie 7
Badge +3

Zoals jullie weten, neem ik alles op wat ik wil zien omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik iets wil zien.

Nu met de Corona heeft VTM zich geworpen op uitgebreid nieuws uitzenden, wat natuurlijk gevolgen heeft voor de andere avondprogramma’s. De helft van wat ik opgenomen heb, is niet het programma dat achter de titel staat. Beat VTM was plots Helden van hier Corona, en het volgende programma was dan Beat VTM, maar slechts voor de helft. Kunnen de zenders die last minute wijzigingen niet tijdig doorgeven aan de providers, zodat de opnames toch nog correct gebeuren?

Het Nieuws van VTM heet nu ook plots weer VTM Nieuws update, maar daar wordt dan weer alles van opgenomen. Nieuws van 19u is weer gewist. Grr. Seffens krijg ik nog Corona door mij te ergeren aan al die wijzigingen. Spijtig dat ik VTM niet kan contacteren, anders was dat al lang gebeurd.


This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hier zou je de vraag kunnen stellen aan DPG Media die eigenaar is van VTM: https://customerservice.vtm.be/hc/nl/requests/new Proximus gaat ook een aantal servers (=heel krachtige computers) hebben die de programma gids update , dat zal ook maar op een vast aantal tijdstippen gebeuren, dan moet nog als uitgestuurd worden naar alle decoders. Ik weet niet of het dan nog mogelijk is om de huidige geplande opname die gewijzigd is toch op te nemen, misschien met cloud opslag wel, maar op HDD niet.

proximus heeft al geregeerd hierop als volgt:

Ons TV team krijgt van de zenders de programmatiegids door.
Wijzigingen kunnen altijd.

ook vergissing , zoals het al het geval is geweest is,  worden dan aan hen doorgegeven zodat dit kan rechtgezet worden…

 

Tip; je moet om zeker te zijn een programma die er achter komt ook opnemen om zeker te zijn dat je niks zult mankeren!

Dit doe ik toch op die manier als ik een opname echt belangrijk vind en ze niet graag wil missen.

@Elma Als zoiets gebeurt, kan je hier gerust de titel van het daaropvolgende programma doorgeven. Dan kan ik deze er bij zetten en kan je alsnog de eigenlijke aflevering uitkijken.

Reputatie 2
Badge

Vreemd vind ik toch, dat er precies een variant is bij die zendergidsen dien die operators gebruiken. Hier zie je het geregeld. Terwijl ik  het van mijn moeder nog nooit heb ge hoort dat zij problemen had bij Telenet. Het is precies of dit eerder een automatische gids is die computer gestuurd is en om de zoveel min word bij gewerkt. Op IP TV kan een klant ook talloze zendergidzen kiezen als hij; Het zelfde als bij een schotel antenne.

Reputatie 7
Badge +3

@Elma Als zoiets gebeurt, kan je hier gerust de titel van het daaropvolgende programma doorgeven. Dan kan ik deze er bij zetten en kan je alsnog de eigenlijke aflevering uitkijken.

Bedankt Wenzel, maar ik stel dat gewoonlijk pas vast midden in de nacht, als ik TV kijk. Het zou leuker zijn als Proximus nu in Coronatijd iedere klant Replay+ gratis zou geven. Want als je bvb het programma na het Nieuws geprogrammeerd hebt en je bekijkt dat en je stelt vast dat je het einde niet kan zien, dan kunnen de mensen die Replay hebben, nog terug in de tijd gaan, maar dan moeten ze wel die 30 minuten, die nog opgenomen waren, weer uitkijken. Als ze de Replay + hadden, zouden ze kunnen doorschuiven tot waar ze het gezien hadden en moeten ze geen tijd verliezen. Denk ook aan de mensen die nu in de zorg bezig zijn en toch nog wat ontspanning willen na hun stressy dag. We kunnen wel terugvallen op VTM-Go en andere online programma’s, maar voor mij persoonlijk is dat een heel gedoe om die Smart TV om te zetten, zodat ik ook het geluid en signaal krijg. Zucht.

Ik had via Facebook ook VTM gecontacteerd en geklaagd dat de programma’s niet mee correct liepen. Dit is hun antwoord:

Bedankt voor je bericht. We versturen de last minute updates steeds naar de providers. We raden je alvast aan om de opnametijden van je digicorder aan te passen.

Tja, Proximus, de bal ligt in jullie kamp, blijkbaar.

Vtm kennende met hun nieuwsuitzendingen op de meest onverwachte momenten brengen ze dan heel de avondprogrammas in de war. Ze doen maar. Ik kijk al lang niet meer naar dat goedkoop vermaak.

Hopelijk komt er eindelijk eens een nieuwszender vtm nieuws 24. Iedereen die nieuws wil zien kan daar dan op afstemmen. En als ze langer nieuws willen uitzenden kan dat dan op dat nieuwskanaal. Zodat de gewone programmas op vtm niet in gevaar komen door het nieuws.

Misschien toch maar beter een apparte nieuwszender voor vtm in plaats van gewoon vtm2. De nieuwe toekomstige vtm zender.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@Elma Er zijn reeds een aantal acties die wij doen , de info kan je hier terugvinden: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_helps/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/proximus-helpt.html .Zoals reeds aangegeven kan het inderdaad gebeuren dat er last minute iets veranderd in de planning , dit kan echter niet live aangepast worden , daarom zenden wij om de zo veel tijd updates door naar onze decoders. Om een aanpassing te doen moeten wij geïnformeerd zijn hierover. 

Reputatie 7
Badge +3

Kunnen jullie niet gewoon het Nieuws van 19u terug noemen zoals voorheen en al die “updates” in de groep “Nieuws update” zetten, zodat ik alleen het Nieuws van 19u opneem. De rest is toch maar een herhaling van wat er al gezegd werd.

Reputatie 6
Badge +2

Ik kan mij vergissen want ik neem niet zo veel op. Maar kan men niet geoon iets opnemen van een bepaalde zender en zeggen welk uur men wenst te starten en te stoppen, bvb het journaal starten om 19.00 uur en stoppen om 19.30 uur.. Dan heeft men zeker het belangrijkste nieuws. En voor een film of zo begint men zeker op tijd en stopt men men wat te laat. En proximus kan daar eventueel een marge aan toevoegen.

nee start- en eindtijd kun je niet zelf instellen

Reputatie 6
Badge +2

Allez, ik verkoop mijn idee aan proximus 😎