Beantwoord

nieuwe V6 decoder, beeld bevriest

  • 31 March 2023
  • 22 reacties
  • 607 Bekeken

Gisteren onze nieuwe V6 ontvangen - waarvoor nogmaals dank aan tina.b 👍
Alles werkte gisteren perfect. Het beeld is een hele verbetering t.o.v. onze V5, nu komt onze TV helemaal tot zijn recht 😊
Onze opnames gebeuren sinds enkele weken in de cloud en voor zover ik kan nagaan mis ik er geen. Maar er zijn er nog een heleboel te bekijken. Daarom heb ik zo-even de nieuwe serie vanavond op EEN opgenomen en daarna zapte ik nog wat verder.
Op meerdere zenders (Play6, Play7, E!, andere?) bevriest het beeld en geluid na een 2 tal seconden. Aanvankelijk kreeg ik geen beeld, dan een boodschap van een verbindingsprobleem. Ik heb de decoder stroomloos gezet - de enige manier om eruit te geraken, zender wijzigen ging niet, geen enkele knop op de afstandsbediening werkt. Alle kabels steken goed vast, ik heb de meegeleverde stroomkabel en HDMI gebruikt, de netwerkkabel is dus nog de oude (rechtstreeks verbonden via interne bekabeling aan de B-Box3).
Nadat de decoder heropgestart was hetzelfde probleem, t.t.z. dat i.p.v. geen (zwart) beeld blijft het beeld en geluid stilstaan. Op EEN/VTM/Play4/… doet zich dit niet voor.
Is er een probleem met de V6? Een storing op de zenders?
 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 31 March 2023, 14:38

Bekijk origineel

22 reacties

ik zou toch de bbox ook eens herstarten en persoonlijk zou ik eerder gaan voor een reset van de bbox, baat het niet het schaadt ook niet.

Zelfde probleem hier gedurende het 13 uur journaal, op bijna alle zenders. Beeld bevriest na 1-2 seconden, snel doorspoelen werkt niet. Van zender veranderen gaat maar beeld bevriest quasi direct. Zowel op V5C als V6. De bbox 3 zonder stroom zetten en voeding er uit gedurende minstens 1 minuut en dan gradueel alles terug opgestart. Daarna bleek het probleem opgelost.

Dat had ik nog niet gedaan omdat de B-Box pas vorige week volledig heropgestart is.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Dus zowel de B-Box als de decoder (nogmaals dus) eens volledig herstart en geen bevroren beeld meer.


Ik vraag me wel af wat dat kan geweest zijn, tenslotte is de installatie van de V6 nog heel vers en is de B-Box ook pas heropgestart. Ik had eerder aan een bandbreedte probleem gedacht maar kon dat weer niet linken aan het bevriezen van enkel die zenders 3 die ik had gevonden en geen enkele (? toch niet snel teruggevonden) andere zender.

Nu ja, het werkt (toch voorlopig.) en dat telt!
Bedankt om mee te denken. 👍

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie Ter Info : Je hebt toch zelf de oude decoder gedeactiveerd ?

Soms veroorzaakt dit ook problemen als er teveel decoders in het systeem bij Proximus actief staan in hun systeem op je profiel. Tegenwoordig wordt dit niet meer automatisch uitgevoerd door Proximus na het aansluiten van je nieuwe decoder ten gevolge van vervanging voor een defecte decoder .

Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven, houdt u best een recente factuur bij de hand.

 

Ja, heb ik gedaan. En héél duidelijk de boodschap gekregen dat de oude was gedeactiveerd en ik mocht verdergaan met de installatie en activatie van de nieuwe decoder.

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie @Regulus Er deed zich afgelopen vrijdag een algemeen probleem voor op ons tv platform. Dit was ‘s avonds terug in orde. Hebben jullie nog problemen? 

Een storing verklaart natuurlijk alles, temeer omdat ook Regulus getroffen was.
 

Om je vraag te beantwoorden: Neen, hier sindsdien niets meer gemerkt.
De nieuwe decoder is top ! Werkt vloeiend en een veel betere beeldkwaliteit👍Volgens mij is deze V6 echt 4K, klopt dat?

@Mutlie @Regulus Er deed zich afgelopen vrijdag een algemeen probleem voor op ons tv platform. Dit was ‘s avonds terug in orde. Hebben jullie nog problemen? 

Alles werkt (bijna) als voordien.

 

De “bijna” slaat op het feit dat de respons van de decoder nu al een tijdje erg sloom is ttz er verlopen 2-3 seconden voordat er respons komt. Bvb bij een opgenomen programma stoppen met kijken neemt juist lang genoeg in beslag om te gaan twijfelen of men wel op de stop knop gedrukt heeft, zelfde voor een reeks andere operaties (oa start kijken). Daar heeft waarschijnlijk niets te maken met het hier aangehaalde probleem.

Neen, hier niet ondervonden. Maar nu je het zegt, een kleine vertraging zit er precies af en toe wel op. Maar geen 2-3 seconden. Toch eens op letten. Niet vergeten dat wij van een oude en defecte V5 zijn ge-upgraded.

En oh ja, gisteravond laat nog een klein (tijdelijk) probleempje:  serverfout, opname niet beschikbaar.

Neen, hier niet ondervonden. Maar nu je het zegt, een kleine vertraging zit er precies af en toe wel op. Maar geen 2-3 seconden. Toch eens op letten. Niet vergeten dat wij van een oude en defecte V5 zijn ge-upgraded.

En oh ja, gisteravond laat nog een klein (tijdelijk) probleempje:  serverfout, opname niet beschikbaar.

Wij hebben al een hele tijd een V6 (vervanging van kapotte V5C) en die voldoet prima. Die serverfout komt af en toe voor maar alles reset zich regelmatig. Er zijn IMHO bijzonder weinig fouten met de (mijn?) V6 maar firmware updates zijn altijd risicovol … zeker bij PX 😂

Bij 2 -opeenvolgende- serieopnames (ttz, 2 die ik tot dusver heb ontdekt) blijft die serverfout toch al een paar dagen hardnekkig staan. Al goed dat die serie (Zeg eens AA) niet (echt) vervolgt.

Op de V5 gebeurde een serverfout ook eens af en toe, maar dat was geen blijvende (?) error, zoals hier. Een half uur later lukte het de V5 wel die opname af te spelen. Dat waren dan toevallige cloud-opnames veronderstel ik.

Wanneer en hoe dikwijls gebeurt dat regelmatig resetten dus ? Handmatig resetten lost tot dusver niks op, de serverfout blijft. Dus?

En nog iets eigenaardigs ontdekt.
In de TV gids wordt ‘Blind gekocht’ niet aangegeven met een ‘wordt opgenomen’ icoon (de cirkel).
Willen we opnemen blijkt de serie ( ! ) al te worden opgenomen (uit het verleden dus) met alle mogelijkheden aangaande serieopname. Niet wereldschokkend maar toch ergens vreemd en bovenal verwarrend.

Bij 2 -opeenvolgende- serieopnames (ttz, 2 die ik tot dusver heb ontdekt) blijft die serverfout toch al een paar dagen hardnekkig staan. Al goed dat die serie (Zeg eens AA) niet (echt) vervolgt.

Op de V5 gebeurde een serverfout ook eens af en toe, maar dat was geen blijvende (?) error, zoals hier. Een half uur later lukte het de V5 wel die opname af te spelen. Dat waren dan toevallige cloud-opnames veronderstel ik.

Wanneer en hoe dikwijls gebeurt dat regelmatig resetten dus ? Handmatig resetten lost tot dusver niks op, de serverfout blijft. Dus?

In de Pickx app (op de laptop) geeft de ene aflevering een “oeps er ging iets verkeerd” fout, de andere kan ik enkel verwijderen (er is geen afspeel-icoon (de driehoek)).
Ligt dan de fout misschien niet bij de V6?

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie Over welke opnames gaat het juist? 

Zeg eens Aa
Seizoen 8, episode 4; “Kleine criminaliteit” van 23 maart op VTM Gold (de “Oeps” opname)
Seizoen 8, episode 5: “Kaarten” van 24 maart op VTM Gold

Er is ook enige discrepantie tussen de reeksen, de nummers van de afleveringen/episodes volgen mekaar op, maar sommige zijn reeks 8 en andere reeks 12. Vreemd. Was me niet eerder opgevallen.



Er is nu ook plots een verschil tussen de TV (8 opnames, waarvan 2 niet afspeelbaar) en de laptop (waar ep. 5 nu ineens ontbreekt, dus nog 7 beschikbaar, waarvan 1 niet afspeelbaar).

 

 

En als we toch bezig zijn 😎


De “klachten” hiervoor betreft de serie “Zeg eens AA”.
Aflevering 4 speelt vandaag af op de laptop, aflevering 5 is spoorloos.op de laptop.
Via de decoder is alles identiek zoals hiervoor omschreven.

En op de laptop is Brokenwood Mysteries (uitgezonden op EEN) niet meer online beschikbaar, wel via de decoder.

Ondertussen zijn we “bij” (alles gezien op tv+decoder) met de uitzondering van de 2 afleveringen van “Zeg eens AA” die al een maand niet beschikbaar zijn op de server (maar wel opgenomen blijkbaar).
Nu, niet zo belangrijk als we ze niet (meer) kunnen bekijken. Als het even duurt wis ik ze sowieso (of worden ze vanzelf verwijderd). Maar toch, wat is er aan de hand?
Met enkel deze 2 afleveringen is het niet zoals @Regulus hiervoor zei (dat het zichzelf oplost, wat dus wel vanzelf gebeurt voor de andere “problemen”)

Een beeld van de laptop, zoals je ziet is één aflevering niet af te spelen.

 


 En de andere start, maar na 18 seconden:

 

 

Ondertussen zijn we “bij” (alles gezien op tv+decoder) met de uitzondering van de 2 afleveringen van “Zeg eens AA” die al een maand niet beschikbaar zijn op de server (maar wel opgenomen blijkbaar).
Nu, niet zo belangrijk als we ze niet (meer) kunnen bekijken. Als het even duurt wis ik ze sowieso (of worden ze vanzelf verwijderd). Maar toch, wat is er aan de hand?
Met enkel deze 2 afleveringen is het niet zoals @Regulus hiervoor zei (dat het zichzelf oplost, wat dus wel vanzelf gebeurt voor de andere “problemen”)

 

Zie mijn post van vandaag! Sommige opnames staan op Pickx met de vermelding “enkel via TV-box te bekijken” maar in de opnamelijst op de TV-box staan ze niet. Nochtans staan vorige afleveringen op beide.  Is bij mij enkel voor opnames die gebeurd zijn de laatste week van maart (en misschien begin april)

FYI … Probleem lijkt opgelost ...

FYI … Probleem lijkt opgelost ...

Goed voor u, maar hier niets opgelost.
Zoals het er nu al een maand uitziet denk ik dat deze opnamen gewoon niet (nooit) meer te bekijken zijn.
Wat op zich geen ramp is - maar wat als hetzelfde zich nog eens voordoet en het is bijv. de laatste aflevering van een detective serie of een andere “belangrijke” opname?

Zoals ik hier vroeger toch al dikwijls gelezen heb kunnen de PX medewerkers die normaal gezien terug zetten , als die maar binnen de 60 dagen na de opname valt.

Reageer