Beantwoord

Nieuwe TV op bestaande configuratie


Hallo,
Ik heb mijn TV toestel vervangen door een nieuw toestel.
De nieuwe LG OLED TV is aangesloten maar krijg nu enkel VTM te zien.
Andere kanalen worden niet gevonden. Scannen levert niets op, niet automatisch, niet manueel.
Ik kan op de remote ook geen andere kanaal selecteren. Het blijft gewoon op VTM staan.
De cursor om de TV te bedienen werkt wel. Volume etc ok . Beeld van VTM is heel goed.

De vorige TV (ook op Proximus TV ) had nooit problemen met kanaalinstallatie etc. .


Wat ik gedaan heb bij installatie:

-Enkel de TV stroomkabel in het stopcontact gestoken.
-HDMI kabel in poort 3 , daarna poort 2 . Beide tonen enkel VTM

Instellingen staan nu op : decoder HDMI 3
Verbonden apparaat : Broadcom STB Refsw Design Digital STB

Ik heb de bbox 3 modem en de V5 compact decoder herstart.
Decoder ook 3x maal gereset ( zoals in filmpje op Youtube).

Proximus menu wordt na herstart getoond. Met enkel VTM in verkleinde weergave. Geen enkele keuze kan gemaakt worden. Na enkele seconden wordt VTM full screen getoond.

Als ik op de 'guide' button op de remote klik, wordt de TV gids getoond maar volledig leeg.
Onderaan komt de boodschap ‘Er kan geen geldig kanaal gevonden worden’
Controleer of antenne goed verbonden is en start 'Auto tuning' opnieuw.

De 'OK' button opent het 'kanalen' menu ( settings)
-Kanaalafstelling
-Kanaalbeheer
-My Programmes
-HbbTV

Kanaalafstelling brengt met naar de ‘loop’ om kanalen te zoeken maar er wordt dus niets gevonden
Kanaalafstelling staat op 'kabel' en 'automatisch zoeken'

Scant wel en frequenties volgen maar er is niets dat gevonden wordt
kabel DTV 0 kanalen
Kabelradio 0 kanalen

Wat loopt er of doe ik fout ?

Groet Tom
icon

Beste antwoord door Wim VL 9 July 2018, 08:29

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Tom,

je dient niet te scannen naar nieuwe posten. Je dient enkel met de afstandsbediening van proximus je decoder (en zo dus je tv) te bedienen. Zorg dat je op de correcte hdmi aansluiting kijkt en normaal als je dan beeld van de decoder krijgt zou je moeten kunnen zappen en dergelijke.

MVG,

Wim
Dag Wim,
Dank voor uw snelle reactie. Ik heb dit allemaal geprobeerd.
TV staat op HDMI2 en kabel zit in poort HDMI2 maar het resultaat blijft hetzelfde. Geen kanalen te bespeuren. Alles leeg . De remote control werkt prima ... geluid regeling en cursor.
Wat doe ik best? Naar een Proximuswinkel?
Ik heb nog een grote computer monitor. Zal ik deze aansluiten? Gewoon om te zien of de decoder werkt?
Hoe verander ik dan van kanaal?
Groet Tom
Reputatie 7
Badge +4
Maar wat gebeurt er als je nu op je proximus afstandsbediening bv naar post 1 probeert te gaan, of als je op knopje menu druk?
Hallo,
Ik ben niet thuis momenteel maar als ik gisteren bvb de post 1 knop indrukte gebeurde er niets. VTM blijft gewoon opstaan. Ik heb ook de TV gids bekeken en al de kanalen en bijhorende programmatie zijn leeg. Enkel de uren worden getoond. Geen kanaal logo's .
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een kleine aanpassing gedaan. Herstart straks je decoder en probeer opnieuw. Indien dit niet zou werken probeer een volledige reset zoals hier beschreven:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/part...
Ok zal ik in de late namiddag doen.
De reset heb ik zaterdag ook al verschillende keren gedaan volgens dit filmpje.
Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +4
Geen probleem.
Het werkt niet. Alles heropgestart, gereset etc.... enkel VTM
Als ik op home klik staat er bovenaan Decoder HDMI3
Onderaan naast oa LG Content Netflix google play etc staat er ook helemaal links HDM1
Dat klopt helemaal niet want zit in poort 3 (zoals op scherm bovenaan aangegeven)
Het Proximus TV overzicht helemaal in het begin is ook nog steeds onbuikbaar . Enkel VTM scherm in het klein wordt getoond. Na enkele seconden gaat het dan full screen.
Als ik info knop indruk opent er zich een infobalk met Decoder HDMI 3 16:9 720 p 50 HZ ( terwijl er 100 HZ) op de spec staat en PCM
Device connector staat ook op HDMI3 en geeft de melding verbonden.
Wat nu?
de decoder zelf -- vooraan branden er SIG groen HD oranje
Reputatie 7
Badge +4
Kan je toch even verzekeren dat je op de Proximus-afstandsbediening (en dus niet die van de TV zelf) bezig bent?
Hallo, Ik had ervoor een Samsung TV en de remote bestuurde ook de decoder denk ik. ( Nooit zelf ingesteld) , aangezien er voor de decoder geen remote is. Nu heb ik enkel de LG magic remote. De remote van de Samsung heb ik nog , zou dit nog werken dan? Ook na de reset van de decoder? Hoe kan ik de remote van de LG koppelen aan de Proximus decoder? Maar waarom kan ik in de TV gids dan ook geen programmatie etc zien ?
Reputatie 7
Badge +4
Geen idee hoe je de remote van LG kan koppelen aan de decoder. De afstandsbediening van je Proximus-decoder kan je echter (doorgaans) wel koppelen aan je tv. Meer info hier.
Ter info: je zegt "Samsung TV en de remote bestuurde ook de decoder denk ik"
dan zou deze remote nu ook nog altijd de decoder moeten kunnen besturen indien dit vroeger het geval was.
Heb je dan geen remote bij de proximus/belgacom decoder gekregen vroeger, want deze kun je universeel maken
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/welkom-bij-support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html
Hallo,
Ik denk dat ik me van remote vergist heb. Had nog een oude remote liggen die blijkbaar niet werkt. De andere had ik meegegeven met Samsung TV. Dit zal het probleem wel zijn. Maar die remote kan ik dus nog terughalen.Testen kan ik pas morgenavond maar dat zal het dus wel zijn... Jezus 🙂 Bedankt voor de hulp. Als het werkt laat ik nog iets weten
Het is in orde nu.

Reageer