Beantwoord

nieuwe test decoder


Reputatie 1
Badge

Als ik die neuwe testmodem instaleer dan ben ik op mijn oude modem alle opnames kwijt.Is er een mogelijkheid om deze te bewaren of ergens op te slagen ??

mvgr

Stafleu Annita

icon

Beste antwoord door Martin 20 May 2020, 19:31

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Annita,

 

Je bedoeld waarschijnlijk de V7 decoder? Alle netwerkopnames blijven bewaard (Dit zijn alle opnames waar je het aantal beschikbare dagen bij ziet staan). Enkel opnames op een harde schijf (als je vorige decoder met een harde schijf was), blijven op de vorige decoder staan. 

@annita In verband met de test decoder werd er aangeraden van alles nog achter gesloten deuren te bespreken zolang de testfase niet voorbij is en daarom krijg je toegang tot aparte privétopics waar alleen testpersonen alles gezamenlijk kunnen bespreken en problemen uitdelen en door proximus dan ook verder meegenomen worden voor de verder debugging en bijkomende verbeteringen.

Om als testpersoon tot deze topics toegang te krijgen kan je u hier opgeven, zie uitleg >

https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260#post637217

Reputatie 7
Badge +4

@Martin , zolang de decoder van mevrouw niet is aangemeld kunnen wij haar nog niet toevoegen aan het topic. Als ze hem heeft aangemeld dan kan ik onmiddellijk het nodige doen :wink:

Dat is inderdaad ook waar, want zonder hem aan te sluiten kun je moeilijk tot de testers behoren  :wink::relaxed:

Maar hiermee weet @annita  al ondertussen waar ze zich dan hiervoor kan aanmelden.

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd of niet goed :thinking: .

Ik bedoelde als ik de oude modem verwijder, om de nieuwe te instaleren, dan ben ik alles van opnames op de oude modem kwijt veronderstel ik..En om op de uitleg te antwoorden ik weet niet of hij een HD heeft het type is V5.Ik wou alle opnames bijhouden via een USB of iets dergelijk, dus kan dit ?? Want dat is een beetje de reden dat ik  de V7 nog niet heb aangesloten.mvgr Annita

Je spreekt over “modem” maar dat is het toestel (modem/router=bbox3) waar je decoder V5 op aangesloten is.

Aangezien je een v5 decoder  hebt met een harde schijf ingebouwd dan ben je de opnames kwijt die op de harde schijf opgenomen zijn, de opnames die in de cloud (op de servers van proximus) opgenomen zijn ben je niet kwijt als je de v5 vervangt door een v7 decoder.

Dat is ook wat Charlotte.D uitgelegd heeft namelijk:

charlotte.D schreef: Je bedoeld waarschijnlijk de V7 decoder? Alle netwerkopnames blijven bewaard (Dit zijn alle opnames waar je het aantal beschikbare dagen bij ziet staan). Enkel opnames op een harde schijf (als je vorige decoder met een harde schijf was), blijven op de vorige decoder staan. 

cloud opnames = (Dit zijn alle opnames waar je het aantal beschikbare dagen bij ziet staan)

op een usb kun je die via de decoder  niet opnemen je zou de opnames op harde schijf eventueel via een scart stekker van je decoder aan een dvd recorder verbonden, kunnen opnemen maar dat is dan in mindere kwaliteit (SD) en niet meer in HD kwaliteit. dit is wel wat omslachtig want je moet de opname laten afspelen om die dan via de scart te kunnen opnemen op de DVD ….

Reputatie 1
Badge

Ja Martin,                                                                                                                                                                          en dan komen we aan de volgende vraag, hoe weet ik wat op die cloud van jullie staat van mijn opnames, en nog belangrijker waar zit die cloud ??:thinking: .

grtjs Annita

Hallo,

Ik heb jaren als test persoon meegewerkt van in de tijd dat het nog Belgacom tv noemde. Ik kreeg altijd de nieuwste toestellen van modem tot decoder. Ik gaf steeds altijd de feedback aan (Belgacom) nu Proximus tv. Er werd altijd geluisterd als er iets niet in orde was en werd ook altijd naar oplossingen gekeken zodat de problemen op gelost konden worden. Maar van de ene dag op de andere ben ik uit het test project verwijdert. Toen ik daar contact voor opnam bij Proximus, kreeg ik het antwoord dat ik mijzelf had uitgeschreven. Dat was dus niet waar, en ik heb er al verschillende keren contact voor opgenomen bij de Klantendienst, technische dienst, enz.  Maar niemand kon daar op antwoorden, dus vraag ik langs deze kant om terug opgenomen te worden in de test programma's van Proximus. Want met de nieuwste decoder V7 van Proximus is echt niet handig en praktisch voor de ouder generatie mensen onder ons. Hopend op een positieve reactie van jullie verblijf ik.

 

Met vriendelijke groeten, 

 

Dhooghe Luc.

Ter info: hier op het forum hebben ze wel bij de opkomst van de V7 decoder de kans gegeven om je in te schrijven als testpersoon waar er dan kandidaten uit getrokken werden, en dit niet alleen voor de V7 decoder, bv onlangs ook voor de Proximus pickx app.
Volgens mij bestaat dit al een ganse tijd niet meer dat je vast ingeschreven blijft als testpersoon. 

Maar in ieder geval de proximus forummedewerkers kunnen dit wel verder uitvissen als ze hier de draad opnemen.

Dag Martin,

 

Hoe geraak ik dan terug bij de testpersonen van Proximus. Want voor de oudere generatie onder de mensen kunnen zeker en vast niet vlot overweg met de overgang van de V6 naar de V7.

 

Met vriendelijke groeten,

Hallo Luc

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet 100% zeker ben dat er voor de de V6 en V7 nog testpersonen gevraagd worden, daarom dat je beter de verdere info afwacht van een Proximus forummedewerker morgen.

Reputatie 7
Badge +5

@DhoogheLuc Op dit moment worden er geen testers gezocht. Van zodra we opnieuw testers zoeken zullen we dit ook posten op het forum.

Reageer