Beantwoord

Nieuwe proximustv.be

  • 4 April 2019
  • 8 reacties
  • 570 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties
Beste Proximus gelieve iets snel te doen met volgende bevindingen:

TV-gids:
- Wanneer je inlogt op proximustv.be verschijnen enkel de zenders in de tv-gids die je live kan bekijken. Zenders zoals BBC One, Evenaar, FOX, ZDF en Eclips TV die je niet live kan bekijken, verschijnen niet in tv-gids en je kan dus oa geen opnames hiervan instellen via de website wanneer je bent inlogt. Gelieve alle zenders zichtbaar te maken die in je abonnement(en) zitten in de tv-gids.

- Waarom ook geen knop om een horizontale tv-gids te laten verschijnen ipv verticaal?

- Geen zendernummering te zien in de online tv-gids: je weet niet op welk kanaal een zender is op je decoder.

Opnames bekijken
- Na anderhalf jaar wachten kunnen we opnames bekijken, maar alleen van de afgelopen 7 dagen en enkel van de zenders van de VRT, SBS en Medialaan. In de vorige lay-out konden we ook van oa Nickelodeon/Spike en Disney Channel opnames bekijken. Wat is er gebeurd met die zenders? Ik snap dat je niet van alle zenders rechten kan hebben voor online opnames, maar de rechten van die twee zenders had Proximus wél.

- Waarom komt er een melding van "Je moet hiervoor TV Replay+ hebben" als je doorspoelt in een eigen opname en dus niet van TV Replay? Met amper 30 seconden telkens vooruit gaan,gaat er veel tijd verloren. Dat je deze melding weergeeft voor TV Replay: akkoord, maar niet voor eigen opnames.

Wanneer je een analyse maakt van bovenste 2 bevindingen, kan je ook concluderen dat de opnames weergaven zijn TV Replay opnames en dat mss binnenkort TV Replay voor 7 dagen komt ipv 3 dagen.

- Waarom enkel 10 seconden terugspoelen en 30 seconden vooruit? Zorg voor een knop waarmee je sneller kan doorspoelen voor opnames en ook kan terugspoelen.

- Er wordt ook niet onthouden in de opnames tot waar je hebt gekeken. De opname start gewoon opnieuw en je moet dus non-stop 30 seconden vooruit klikken. Dit vraagt veel tijd en geduld.

TV Replay: Dit gaat verder op de problemen met de opnames:
- Waarom kan je niet terugspoelen online via TV Replay zoals op de decoder?

- Vorige en volgende programma's niet mogelijk om te bekijken of op te zetten vanuit het programma dat je bekijkt. Hierdoor moet je telkens naar de tv-gids.

- Zenders zoals Studio 100 TV, Njam! en Discovery Channel die op de decoder wel TV Replay hebben, beschikken online niet over TV Replay. Gelieve dit op te lossen.

Live kijken:
- Wanneer een programma en het tijdslot hiervan gedaan is, stopt de livestream. Bv: Blokken loopt officieel tot 19u op Eén. Als het 19u loopt de livestream vast, omdat de programmainfo eronder op "Blokken" blijft vaststaan ("Oeps ! Er ging iets verkeerd... Probeer het opnieuw !"). Uiteindelijk moet je opnieuw klikken op de zender en de livestream feitelijk herstarten. Het kan toch niet de bedoeling zijn om wanneer een nieuw programma begint je de livestream moet verversen zodat je verder kan kijken.

- De livestream durft ook vast te lopen midden in een programma en begint te bufferen of te haperen door de beeldkwaliteit. Weg kijkplezier en een paar keer de livestream herstarten omdat die niet onmiddelijk herstart.

- Discovery HD NL beschikt nog steeds niet over een livestreamlink en geeft een zwart beeld met "Oeps ! Er ging iets verkeerd... Probeer het opnieuw !".

- Meerdere keren tijdens uitzendingen komt gewoon de error: "Oeps ! Er ging iets verkeerd... Probeer het opnieuw !" tevoorschijn terwijl je niets hebt gedaan of geklikt.

Gelieve dit door te geven en zo snel mogelijk op te lossen. Hopelijk binnen het anderhalf jaar.

Mvg
icon

Beste antwoord door SamuelD 9 April 2019, 11:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Tien ik heb dit doorgegeven naar de betrokken diensten.Groeten Els
Reputatie 7
Badge +4
Hierbij de feedback op je post :

TV-gids:
- Wanneer je inlogt op proximustv.be verschijnen enkel de zenders in de tv-gids die je live kan bekijken. Zenders zoals BBC One, Evenaar, FOX, ZDF en Eclips TV die je niet live kan bekijken, verschijnen niet in tv-gids en je kan dus oa geen opnames hiervan instellen via de website wanneer je bent inlogt. Gelieve alle zenders zichtbaar te maken die in je abonnement(en) zitten in de tv-gids.
Deze kanalen zouden inderdaad moeten getoond worden, dit zal deze week nog opgelost moeten worden

- Waarom ook geen knop om een horizontale tv-gids te laten verschijnen ipv verticaal?
We laten de tv gids enkel verticaal zien, we zullen wel een manier bieden om je favoriete kanalen op te slaan en deze rap te kunnen selecteren. We onderzoeken ook hoe we meer kanalen kunnen laten zien op het scherm

- Geen zendernummering te zien in de online tv-gids: je weet niet op welk kanaal een zender is op je decoder.
Wanneer je bent ingelogged met je myProximus account zul je dezelfde zender volgorde hebben als op de decoder, Kanaal nummering is vind het meerdeel van de klanten niet nuttig op de app

Opnames bekijken
- Na anderhalf jaar wachten kunnen we opnames bekijken, maar alleen van de afgelopen 7 dagen en enkel van de zenders van de VRT, SBS en Medialaan. In de vorige lay-out konden we ook van oa Nickelodeon/Spike en Disney Channel opnames bekijken. Wat is er gebeurd met die zenders? Ik snap dat je niet van alle zenders rechten kan hebben voor online opnames, maar de rechten van die twee zenders had Proximus wél.
Deze kanalen zullen worden toegevoegd in de komende maanden

- Waarom komt er een melding van "Je moet hiervoor TV Replay+ hebben" als je doorspoelt in een eigen opname en dus niet van TV Replay? Met amper 30 seconden telkens vooruit gaan,gaat er veel tijd verloren. Dat je deze melding weergeeft voor TV Replay: akkoord, maar niet voor eigen opnames
Dit zou ondertussen moeten opgelost zijn.

Wanneer je een analyse maakt van bovenste 2 bevindingen, kan je ook concluderen dat de opnames weergaven zijn TV Replay opnames en dat mss binnenkort TV Replay voor 7 dagen komt ipv 3 dagen.

- Waarom enkel 10 seconden terugspoelen en 30 seconden vooruit? Zorg voor een knop waarmee je sneller kan doorspoelen voor opnames en ook kan terugspoelen.
Dit is aangevraagd door onze klanten

- Er wordt ook niet onthouden in de opnames tot waar je hebt gekeken. De opname start gewoon opnieuw en je moet dus non-stop 30 seconden vooruit klikken. Dit vraagt veel tijd en geduld.
We verbeteren steeds de manier van werken en de snelheid, het is wel zou dat het toestel waarop je kijkt ook invloed heeft op de presataties

TV Replay: Dit gaat verder op de problemen met de opnames:
- Waarom kan je niet terugspoelen online via TV Replay zoals op de decoder?
Is opgelost

- Vorige en volgende programma's niet mogelijk om te bekijken of op te zetten vanuit het programma dat je bekijkt. Hierdoor moet je telkens naar de tv-gids.
Dit is waarom je naar de tv-gids kan gaan door op 'terug' te klikken en de tv-gids raadplegen terwijl je stream nog verder speelt

- Zenders zoals Studio 100 TV, Njam! en Discovery Channel die op de decoder wel TV Replay hebben, beschikken online niet over TV Replay. Gelieve dit op te lossen.
De zenders dienen ons dit toe te staan om dit te kunnen activeren

Live kijken:
- Wanneer een programma en het tijdslot hiervan gedaan is, stopt de livestream. Bv: Blokken loopt officieel tot 19u op Eén. Als het 19u loopt de livestream vast, omdat de programmainfo eronder op "Blokken" blijft vaststaan ("Oeps ! Er ging iets verkeerd... Probeer het opnieuw !"). Uiteindelijk moet je opnieuw klikken op de zender en de livestream feitelijk herstarten. Het kan toch niet de bedoeling zijn om wanneer een nieuw programma begint je de livestream moet verversen zodat je verder kan kijken.
Dit is een gekend probleem en zal in de komende weken opgelost worden

- De livestream durft ook vast te lopen midden in een programma en begint te bufferen of te haperen door de beeldkwaliteit. Weg kijkplezier en een paar keer de livestream herstarten omdat die niet onmiddelijk herstart.
De kwaliteit van de streams is natuurlijk afhankelijk van je internet verbinding, als je bv via wifi verbonden bent kan slechte wifi kwaliteit een oorzaak zijn, de kwaliteit van de stream is automatisch aangepast. We zullen de mogelijkheid bieden om zelf de kwaliteit van de stream manueel te kiezen om de kwaliteit zo te verbeteren

- Discovery HD NL beschikt nog steeds niet over een livestreamlink en geeft een zwart beeld met "Oeps ! Er ging iets verkeerd... Probeer het opnieuw !".
We werken steeds om de stabiliteit te verbeteren en we zullen meer details aan de foutmelding toevoegen om het probleem duidelijker te maken

- Meerdere keren tijdens uitzendingen komt gewoon de error: "Oeps ! Er ging iets verkeerd... Probeer het opnieuw !" tevoorschijn terwijl je niets hebt gedaan of geklikt.
Zelfde antwoord als op vorige vraag hierboven
Reputatie 5
Badge +2
Dank je aan ElsJ en SamuelD voor het doorsturen van de feedback en zorgen voor antwoorden op de vragen.

Verder hoop ik dat er ook dat er gedacht wordt aan de zenders uit de Entertainment Channels-bundel. Op dit moment wordt al Crime District uit Entertainment Channels FR aangeboden online. Het zou een meerwaarde zijn mochten er zenders live online te bekijken zijn uit de Entertainment Channels NL-bundel, TV Replay erop te gebruiken (online en via decoder) en HD-versies van zenders (online en via decoder) aan te bieden.

Mvg,
Tien
Komt er ook nog feedback op de vraag, die al zoveel keer,gesteld werd, of de knop om te googelcasten er zeker ook komt op korte termijn?
Dank u.
Reputatie 7
Badge +4
Martin, als hier meer info over is zullen wij deze communiceren. Maar momenteel hebben wij hier zelf nog geen antwoord op. Grtjs, Charlotte.
Bedankt Charlotte,
maar ik denk dat de meesten net zoals ik dit niet op de beste manier zullen interpreteren want als er op andere vragen wel een antwoord komt van de bevoegde dienst, in de zin van "dit wort in de nabije toekomst voorzien" of "we zijn er mee bezig" enz… , dan is het niet moeilijk te begrijpen dat dit toch iets meer vertrouwen schept en iedereen het toch eigenaardig vindt dat er niet tenminste kan met zekerheid bevestigd worden dat deze optie er komt!

NB: dit is zeker geen kritiek naar u toe, verre van, maar naar de bevoegde specialisten die daaromtrent blijkbaar geen feedback willen/kunnen/mogen over geven ...
Reputatie 7
Badge +4
Martin, ik begrijp wat je bedoeld, maar helaas kunnen wij ook geen informatie doorgeven waar we zelf niet over beschikken. Alles wat jullie ons vragen, vragen wij zelf ook na bij de bevoegde diensten.
Inderdaad Charlotte daar ben ik mij 100% van bewust en daarom was het ook zeker geen verwijt naar de mensen van het Proximus team toe.

Reageer