Vraag

Nieuwe provider Mixtus?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag hoorde ik op de werkvloer op q music iets van een nieuwe provider tijdens het nieuws, de naam kon ik niet zo horen want er was op de achtergrond gebabbel van de collega’s, ik weet nu dat het Mixtus zal heten, weet iemand al iets meer, zijn daar dan ook zo beperkingen zoals bij proximus van die 60 dagen opnames geldig, of zou dat daar onbeperkt zijn? Ik ben eens benieuwd, want wat betreft die opnames bewaren op hun decoders mag daar toch ook dringend eens verandering in komen ipv zenders uit het aanbod te schrappen of prijzen op te slaan, dit is wel geen probleem ondertussen om dit klaar te spelen?

Ik hoop dan toch dan Proximus eens met betere voorwaarden kan afkomen, waarom dan ook eens niet onze betaling van onze factuur gelijk aan de geldigheid van de opname’s?

Of wat verminderen van prijs, is nu al  €125 standaard, voor wat gewone tv zenders en internet en 2 gsm abonnementen, goedkoop is anders. Is meer dan  €1.000 op een jaar voor opnames die we kwijt zijn na 2 maanden?

Zolang dit nog kan blijven duren…

Het zal ook buiten jullie wil om zijn als ik uiteindelijk iets vind dat overweg kan met de V7 decoder!

Wij zitten gewoonweg als ratten in de val met dat digitale systeem met dank aan Proximus, doe zo verder, maar zo lang het nog kan.

Timm1983


14 reacties

Ik denk dat je reageert op de veiling van de 5G licenties, waarbij CityMesh de 4e telecomoperator wordt, dat nieuws was dinsdag. Mixtus kan ik niet thuisbrengen.
Het is een joint venture tussen meerdere bedrijven (waaronder een Roemeens) die vooral gericht zijn op de zakelijke markt. Momenteel toch.
Vooraleer die als provider voor de de private klant (Tv/internet/mobiel) echt actief zal zijn,  zijn we jaren verder, vijf of zo voor de volledige infrastructuur operationeel is. Ze beginnen volgens plan ermee in 2023.

Reputatie 7
Badge +3

@Timm1983  Tv Aanbod van Mixtus is via Tv Vlaanderen app tv - Mixtus Belgium 

Is dat een volledig nieuwe operator? Nog niet van gehoord.
Dat van Citymesh was alleszins dinsdag in het nieuws.

 

@Pat52

Oh via TV Vlaanderen, raar, ik dacht dat het een gewone nieuwe provider ging zijn, dan ga ik het maar laten voor wat het is en hopelijk komt Proximus eens tegen volgend jaar met betere en goedkopere voorwaarden ipv de prijzen op te slaan. Meer zenders in het basispakket zijn méér dan welkom.

Citymesh klinkt mij ook nieuw in de oren ik dacht dat het gewoon Mixtus ging worden, maar ik hoorde het ook maar met een half oor op de werkvloer.

Timm1983

Citymesh biedt nog geen totaal pakket aan zoals TV bvb ...

Qua prijs kom ik bij Mixtus alleszins niet goedkoper uit

Flex : TV, internet, vaste lijn + nummerherkenning + 2 mobiel = 105 euro minus getrouwheid = 100 euro (afgerond)
Mixtus : internet 40 + bellen 30 + Tv 10 + mobieltjes 32 =112 euro (afgerond)
Wel voor glasvezel, die hier niet eens ligt en zonder “slimme diensten” en zonder getrouwheid

Reputatie 7
Badge +3

Mixtus is van origine een Nederlands bedrijf met een  administratieve zetel in Turnhout voor België.

Is zeker geen nieuwe provider bestaat reeds sinds 2019 in België.

En verder ook actief in Frankrijk en Spanje . In België gebruiken ze het Edpnet  netwerk voor internet ( dus via de Proximus infrastructuur).

 

Tja, nooit van gehoord
Als ze gebruik maken van het PX netwerk en dan nog via glasvezel kan je enkel als fiber klant overwegen om de overstap te maken.
Dus voor de grote meerderheid (zoals ikzelf) een nieuwtje voorlopig zonder enig belang
 

@Mutlie ik denk dat je op gebied van prijs dan nog altijd best bij Scarlet zit, nee?

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie ik denk dat je op gebied van prijs dan nog altijd best bij Scarlet zit, nee?

Klopt is nog steeds de goedkoopste, wat ik niet begrijp is dat ze nog steeds de V5 decoder (met harde schijf) instaleren bij nieuwe klanten.

Dit terwijl Proximus die overal vervangt bij hun klanten en de ondersteuning ervan stopt eind dit jaar.

Ook worden de V5 decoders ( deze met harde schijf) momenteel vervangen door de V6 decoder en niet meer met een V5 compact ( gaat die er misschien binnenkort ook uit?). 

 

Zou het  niet op vraag zijn van de klant zelf dat de oude v5 vervangen wordt door een V6 en niet door een v5C ?
Dat de v5C er ook op termijn uit moet zal wel niet anders kunnen want die stock zal wel stilletjes aan op geraken. Maar of dit voor binnenkort is dat is dan weer de vraag?

Reputatie 7
Badge +3

Zou het  niet op vraag zijn van de klant zelf dat de oude v5 vervangen wordt door een V6 en niet door een v5C ?
Dat de v5C er ook op termijn uit moet zal wel niet anders kunnen want die stock zal wel stilletjes aan op geraken. Maar of dit voor binnenkort is dat is dan weer de vraag?

@Martin  Nee bij mijn zuster , buurman en kennis werd de V5 decoder vervangen door een V6 decoder  , Ze hadden een email gekregen van Proximus dat hun V5 decoder  werd vervangen wegens einde ondersteuning en mochten de oude decoder naar het containerpark doen.

En opmerkelijk mijn zuster had een V5 compact die vervangen werd door een V6 decoder en ze hoefde deze niet terug te sturen .

Van zodra je nu een nieuwe decoder krijgt toegestuurd door Proximus door hen beslist. Word de oude decoder een maand na ontvangst van de nieuwe decoder onbruikbaar gemaakt door Proximus staat duidelijk in de email 

  • Je oude TV Box stopt met werken een maand nadat de nieuwe is geleverd. Sluit dus zo snel mogelijk je nieuwe aan.
  • En wat met je oude TV Box? Draag je steentje bij aan het milieu en laat je TV Box recycleren. Breng hem daarom binnen bij het containerpark of bij een Proximus shop.

Dus dezen dat hem niet naar een containerpark brengen voor recyclage of Proximus Shop , kunnen deze ook niet meer door verkopen , einde verhaal met doorverkoop.

Tiens, ik heb nog een V5 en onze  B-Box3 is als ik me niet vergis sinds 2011 in gebruik.
De bliksem was toen vlakbij ingeslagen met de pukkelpop-ramp.

Ik ben dus in blijde (?) verwachting van iets nieuw.

Nieuwe klanten krijgen nu een Internet box (ook wel bbox4 genoemd door sommigen) je oude bbox omruilen voor een internet box is nog niet mogelijk voor het ogenblik omdat  DIY nog niet mogelijk is.

Reageer