Nieuwe menus .. altijd beter ???


Reputatie 4
Badge +1
Vandaag weer staaltje van programmeertechniek ondervonden:
Opgenomen programma (familie), willen bekijken= gaat niet. Dan maar eens de keuze "langer bewaren" kiezen (in verleden al geholpen, en wat kan er allemaal?), en in plaats van langer bewaren te activeren, gewoon terug (annuleren keuze), om terug naar vorige stap te gaan.
Ja dag jan, de stap terug, dat gaat, maar de opname is weg !!!, dus annuleren keuze in langer bewaren is eigenlijk WISSEN opname ???.
Verder geen klagen..., geen ongewenste of ongeplande opnames meer sinds enkele dagen
enkel de menus die nu tegenstribbelen, soms 2 x drukken op OK nodig voor er iets start. Bekeken opnames wissen, na OK staan ze er nog, en moet je terug de lijst vragen, dan zijn ze weg (Mirakeloplossing: decoder en modem resetten zeker ..., al gedaan hoor, blijft zelfde)
Ik vermeld dit maar even (verwacht geen oplossing, of ook niet verdwenen opname terugzetten, want kon nog herbekeken worden)

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Fonz, je geeft ons maar een seintje als je alles op je harde schijf hebt bekeken en je een V5C wenst.
Fonz, als je nu de HDD er effen uit swapt zie je dan die opnames die op je zegt als opgenomen op de HDD ook niet staan onder opnames en probeer dan eens van ze te bekijken, want er werd hier in het verleden eens uitgelegd dat de opnames in cPVR (HHD) ook in parallel in nPVR (cloud) opgenomen worden, mss eens interessant om te proberen, nee ? dan zou je een V5-C direct kunnen gebruiken om de opnames te bekijken indien ze ook op de server zouden staan.
Reputatie 4
Badge +1
Heb de HD eruit gehaald en herstart: resultaat opstart weer met paars beeld (duidelijk dat dit niets met de HD te maken heeft ), beeld en geluid in orde na kanaal hoger en terug =(bekende depannage :-)
Er stonden 6 opnames op de HD, waarvan er 2 ook op cloud staan (dubbels) (gecheckt na opstart zonder HD).
We gaan nu zo verder werken om te zien of de opnames/herbekijken/uitgesteld kijken nog steeds stilvallen, maar dit is puur tijdvulling..(Als het eens past, zal ik de HD er efkes terug inzetten om een bepaalde opname te bekijken(, en ze er daarna terug uit te nemen, want anders blijft erop opnemen verdergaan), tenzij (tegen alle verwachtingen) er morgen al een nieuwe decoder zou geleverd zijn.
Ik denk dat het tijd wordt dat Proximus mij een andere decoder bezorgt (rechtstreeks aan huis of via een "postpunt/kialapunt/postnl-punt "hier in het dorp ( gehucht pijpelheide-Booischot , ca 5 km verderop is kortste punt buiten aan huis leveren) als je het niet vindt stuur ik het als prive adres volledig, tenzij je het pakket rechtstreeks aan mij stuurt.
Gelieve er ook de documenten bij te leveren om de oude decoder terug te zenden.
De afstandbediening is pas nieuw , maar ik neem aan dat de nieuwe decoder een volledig pakket zal zijn en er dus al een afstandbediening zal bijzitten( zeker als die van een V5 en een V5c verschillen..., Ik zie alles na alvorens terug te zenden [heb zelfs de originele dozen nog 🙂 ])
Ter info: bij omruilen van decoders moet je de remote behouden want bij een ruildecoder zit geen remote bij, vroeger was dit wel zo!
Dus als ze bv in ruil een v5-c sturen en je wil een v5-c remote dan moet je vragen om de oude v5 remote ook om te ruilen voor een v5-c remote.
Enfin de proximus medewerkers zullen je wel in geuren en kleuren uitleggen hoe het moet maandag als ze hier terug passeren ☺️