Vraag

Nieuwe decoder werkt niet

  • 11 September 2019
  • 19 reacties
  • 459 Bekeken

We hebben vandaag twee nieuwe decoders V5 compact per post ontvangen maar eentje werkt niet. Als we hem aansluiten, lichten de drie lampjes vooraan eventjes op maar hij boot niet. De andere decoder werkt wel en begon onmiddellijk met de software update toen we hem aansloten. Ik veronderstel dat toen we belden om de oude decoders te deactiveren, dit voor de twee oude decoders samen was of niet?

19 reacties

als je belt naar de helpdesk is het niet zeker dat ze beide decoders gedeactiveerd hebben hangt ervan af of ze het juist geĂŻnterpreteerd hebben of niet

Ik weet niet of ze ok op het forum staken, maar als ze hier langskomen kunnen ze je verder helpen maar op de helpdesk 0800 22 800 is er kans dat je geen antwoord krijgt = staking
Zal anders zaterdag in Proximus winkel langsgaan, zal makkelijker zijn 🙂.
nog ter bijkomende info: je kunt ook zelf beide decoder deactiveren door te bellen naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Dat hebben we gedaan daarmee dat ik denk dat decoder stuk is want de andere werkt perfect.
mss kun bij wijze van test deze die zou defect zijn eens in de plaats zetten waar de goeie wel normaal boot.
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen,

@fab1970 ik zie 1 aangemelde decoder (een v5 compact), dus beide vorige decoders zijn van de lijn verwijderd.
De tip van @Martin is inderdaad de beste tip die wij kunnen voorstellen. De niet werkende decoder plaatsen waar de werkende decoder staat.

Je kan altijd de software een boost geven door hem even te resetten
We hebben de niet werkende decoder geplaatst waar de andere wel werkt maar hij wil daar ook niet booten. We zullen vanavond eens proberen om hem te resetten en zien of hij dan wil starten. Bedankt alvast.
Hebben reset geprobeerd maar hij wil nog altijd niet opstarten, de drie lampjes flikkeren heel eventjes en dan niks meer dus vrees dat er iets mankeert aan het toestel. Kunnen we hem gaan omruilen in een Proximus winkel ?
Ter info: omruilen gaat niet meer in een Proximus center
Dus zal het terug moeten gebeuren via Post of via een UPS-accespoint naar jou keuze.
maar de proximus medewerkers zullen je wel verder info geven als ze de draad hier terug oppikken.
Ok bedankt Martin!
Ik zal dan opnieuw een nieuwe decoder opsturen. Dit zal via UPS access gebeuren, het vroegere Kiala. Kan je via volgende tool even voor jou het gemakkelijkste postpunt uitkiezen? UPS Point Locator

Kan je in jouw profiel, onder telefoonnummer, ook een GSM nummer zetten? Dan laat ik daar een SMSje op toekomen van zodra deze geleverd is.
Bedankt. Het lukt wel niet om via iPad een adres te selecteren in UPS point locator. Als ik op een adres tik, gebeurt er niets. Die site is blijkbaar niet gemaakt voor mobiele toestellen. Zal het maandag op het werk op de PC doen.
werkt dit ook niet
> https://www.ups.com/dropoff/?loc=nl_BE
Die link werkt wel maar is niet gekoppeld aan de Proximus account dus ik kan daar niets kiezen voor het pakket te laten afleveren. Zal het maandag op pc doen, komt niet op een paar dagen aan 🙂.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "link niet gekoppeld aan Proximus account"
Met deze link zou je normaal op een pagina moeten terecht komen waar je uw postcode invoert en dan het dichtstbijzijnde/(best geschikt voor u ) UPS acces point uitkiezen en die gegevens van je voorkeur access point doorspelen.
Reputatie 7
Badge +4
Die link werkt wel maar is niet gekoppeld aan de Proximus account dus ik kan daar niets kiezen voor het pakket te laten afleveren. Zal het maandag op pc doen, komt niet op een paar dagen aan 🙂.
Je hoeft via de link niets aan te klikken, enkel te kijken welk afhaalpunt voor je het best is en ons de naam of nr van dit afhaalpunt doorgeven
Afhaalpunt : buurtwinkeltje Simke in Jeuk. Bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +4
Als alles goed verloopt zal de decoder morgen in het UPS punt toekomen. Je zal een smsje ontvangen als deze is aangekomen. Je mag de 'oude' decoder + stroomkabel in een gesloten doos steken en daar omruilen voor de nieuwe.

Grtjs,

Charlotte
Ok dank je wel!

Reageer