Beantwoord

Nieuwe decoder werkt na 2 dagen al niet meer!

  • 14 August 2019
  • 7 reacties
  • 297 Bekeken

Ik had vorige week problemen met het afspelen van gehuurde films, dus heb ik een nieuwe decoder gekregen. Ik heb deze eergisteren afgehaald. Vannacht was ik op netflix aan het kijken en de bbox herstartte (update misschien). De decoder in de andere kamer werkt nog altijd maar de nieuwe werkt nu niet meer, geeft telkens aan 'uw decoder is niet verbonden'. Ik heb de bbox al eens herstart, heb de decoder al een hard reset gegeven, alle aansluiten gecontrolleerd, omgewisseld met de andere decoder en de nieuwe werkt nog steeds niet. Heb ik nu wel een nieuwe decoder gekregen of een die terug komt van een reparatie?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 August 2019, 13:59

Bekijk origineel

7 reacties

als je de nieuwe decoder op de plaats van de andere decoder gezet hebt, heb je dan ook een harde reset laten uitvoeren.
mss niet direct het probleem maar toch zeker vragen aan de Proximus medewerkers of je oude decoder die je binnengeleverd hebt wel degelijk niet meer geregistreerd staat op je lijn.
Reputatie 7
Badge +4
Erwin, er zijn momenteel maar 2 decoders op je lijn geregistreerd
je oude decoder is dus zeker van je lijn afgehaald
Ja dat klopt, 2 decoders zijn geregistreerd. Toen ik eergisteren de nieuwe decoder had ontvangen heb ik de oude laten deactiveren en de nieuwe aangesloten. De decoder heeft 2 dagen gewerkt tot vannacht.
Een Dead-On-Arrival (DOA) is jammer genoeg een bekend fenomeen binnen de elektronicawereld: Bij de fabrikatie van elk elektronisch toestel, en elke apart intern onderdeel, wordt de hele serie niet stuk voor stuk getest, maar wordt er een steekproef gehouden. Jammer genoeg zijn er dan steeds toestellen die al heel snel defecten vertonen. Dit hoeft dus niet per se een hersteld toestel te zijn, maar kan een nieuwe met een DOA probleem zijn.

Ik kan jouw decoder nog eens proberen vervangen. Ik kan jou een volledig nieuwe decoder laten opsturen via een UPS Access punt. Kan je me even via volgende tool het gemakkelijkste punt voor jou uitkiezen? De code er van is voldoende. UPS Point Locator
Ja denk dat het zoiets wel zal zijn. Daar kan Proximus zelf ook niets aan doen.
De code van het postpunt is: 87159602
De nieuwe decoder is dan verzonden. De oude kan je terug inleveren van zodra de nieuwe gearriveerd is. Je zal ook een SMSje krijgen op het nummer eindigend op 23 in jouw abo van zodra hij er dan effectief is.
ok bedankt

Reageer