Vraag

Nieuwe decoder V7

  • 19 August 2020
  • 16 reacties
  • 914 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb nog regelmatig problemen met de V7 decoder. 

Regelmatig kan ik niet uitgesteld kijken. Ik moet dan de decoder volledig uit zetten en terug opstarten.

Als ik aan het kijken ben, valt ineens het beeld weg en komt er op het scherm “Chromecast ingebouwd”.

Als ik dan 2 X op de “Home” toets druk, is het probleem opgelost en het ik terug normaal beeld.

Ik kan de “gratis film” niet bekijken.

Ik heb een “Flex” abonnement.

Zijn er oplossingen voor deze problemen in het vooruitzicht?

 


16 reacties

ik denk dat VOD nog niet werkt maar straks meer uitleg van iemand van prox zelf...

Reputatie 1

Ik heb ook een V7-decoder, maar ondervind de genoemde problemen niet. Het enige vervelende is dat je niet kan terugspoelen bij programma’s die via Replay herstart worden. Is dat een gekend probleem?

denk dat dit hier ook al vernoemd werd maar wat er ondertussen allemaal al opgelost is dat zal iemand van prox wel weten

De gratis film bestaat inderdaad niet op de V7 en ook niet bij een Flex. Hij zou sowieso helemaal wegvallen in oktober.

Dat beeld met een foto, Chromecast ingebouwd tekst en horloge is een screensaver bij ons. Dat gebeurt bv. na 3 uur kijken zonder manipulatie. Dat kan je aanpassen: Instellingen: Apparaatsvoorkeuren: Screensaver: slaapstand inschakelen en kiezen.

ik veronderstel dat je slaapstand uitschakelen moet kiezen, nee ?

Oei, bedankt: ja hoor: natuurlijk : Uitschakelen = Nooit:  kiezen. Je kan ook 5 uur enz. kiezen.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Paul_050 Wat gebeurt er exact als je uitgesteld wil kijken ? Reageert de decoder niet meer, krijg je een foutmelding ? 

Het is inderdaad zoals @Covis zegt dat er een schermbeveiliging is ingeboouwd die opscpringt als je een bepaalde tijd niets doet (zappen,...) Je kan deze uitschakelen of de tijd aanpassen zoals uitgeled door Covis. 

De gratis films zijn niet beschikbaar op de V7 en zullen inderdaad voor iedereen afgeschaft worden in oktober. 

@Martin VOD is wel nog beschikbaar op de Android (V7) decoder. Je kan deze opstarten door op de afstandsbediening op home (huisje) te duwen en dan bovenaan het scherm VOD te selecteren. 

@JO97 Bij Replay zou je wel moeten kunnen terugspoelen. Je kan hiervoor ook de pijltjes naar links en rechts gebruiken die rond de OK-toets staan. Hiermee kan je 30 sec verder of 10 sec terugspoelen. Ook de ‘gewone’« en » moeten nog werken. 

 

Reputatie 1

@HadewychT Dank voor de reactie. Het lukt helaas niet om via de twee aangehaalde mogelijkheden terug te spoelen als ik een programma via Replay herbekijk. Als ik op de terugspoelknop druk opent de laatste app die ik via Android TV geopend had. Concreet: ik heb een programma opgevraagd via Replay en als ik op de terugspoelknop druk opent bijvoorbeeld de VTM GO- of YouTube-app.

Hoe kan ik V7 decoder krijgen ?

@Piet S Proximus forummedewerkers kunnen natrekken/beslissen of je er al dan niet recht op hebt .

vul in ieder geval reeds je gegevens in op je forumprofiel

PS: Gevraagde privé gegevens in je forumprofiel (klik hier → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile ) plaatsen,
doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden, die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in he vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 1

Als ik uitgesteld wil kijken, werkt de decoder nog wel, maar ik krijg een zwart scherm en de code 135 of zo iets. Dit is niet altijd het geval.

@Piet S Proximus forummedewerkers kunnen natrekken/beslissen of je er al dan niet recht op hebt .

vul in ieder geval reeds je gegevens in op je forumprofiel

PS: Gevraagde privé gegevens in je forumprofiel (klik hier → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile ) plaatsen,
doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden, die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in he vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

En wat komt er in de plaats van de kadofim 

Als ik uitgesteld wil kijken, werkt de decoder nog wel, maar ik krijg een zwart scherm en de code 135 of zo iets. Dit is niet altijd het geval.

@Paul_050 Je bent niet de enige die dit meldt maar of daar al een oplossing voor is of in de maak is zou iemand van het Prox forumteam dit bij de verantwoordelijke dienst eens moeten navragen.

PS: het is wel ook altijd van belang dat je de bijgeleverde schielded high speed HDMI kabel gebruikt

==================================================================

@Piet S Proximus forummedewerkers kunnen natrekken/beslissen of je er al dan niet recht op hebt .

vul in ieder geval reeds je gegevens in op je forumprofiel

PS: Gevraagde privé gegevens in je forumprofiel (klik hier → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile ) plaatsen,
doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden, die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in he vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

En wat komt er in de plaats van de kadofim 

@jasperdh1 Dat antwoord moet ik u schuldig blijven en het kan zijn dat nog iemand vandaag of morgen van het Prox forumteam je hierbij meer kan inlichten of daarvoor iets voorzien is!

Reputatie 5
Badge +3

Gratis films verdwijnen nu ook al zoals eerder de punten die men kon opsparen (nu enjoy)! Alhoewel het aanbod van die films op niet veel trok.

De V6 is nog steeds niet bugvrij...laat staan de V7!

Als ik uitgesteld wil kijken, werkt de decoder nog wel, maar ik krijg een zwart scherm en de code 135 of zo iets. Dit is niet altijd het geval.

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een utp kabel rechtstreeks aan de bbox want dit kan ook altijd een rol spelen en mss best vermelden voor de prox medewerkers dat ze dit ook weten

Reageer