Nieuwe android v7 decoders zijn een ramp


Reputatie 1

Hallo,

 

Sinds enkele dagen de nieuwe android decoder ontvangen. Zowel boven als beneden constant foutmeldingen : p130 f025. Apps werken wel goed (lang leve Google Play).

 

Tv replay opvragen gaat meer niet dan wel.

Een opname opvragen idem.

Ook de tv gids haalt niet altijd de informatie op.

 

Waarom lanceren jullie deze decoder ald hij niet deftig werkt?

 

Ik heb de laatste software update en ons internet werkt wel vlot (fiber).

 

Ik heb gewoon zin om die decoders terug op te sturen en mijn oude terug te zetten.

 

Dezelfde problemen bij mijn zus...


This topic has been closed for comments

17 reacties

Er zijn blijkbaar algemene problemen maar straks komen de Prox forummedewerkers terug langs...

Reputatie 1

Als ik het forum lees ben ik lang niet de enige. Raar dat Proximus iedereen een Android box aanbiedt maar blijkbaar overal foutcodes geeft.

 

Heb er al spijt van 😔

Reputatie 5
Badge +1

Veralgemenen is nooit goed volgens mij. Ook ik heb v7 decoders, en aanvankelijk me ook geërgerd aan de foutcodes… maar sinds geruime tijd werkt alles normaal. Geen foutcodes meer, en hopelijk blijft dat ook.

Kwaliteit is zeer goed, Netflix , YouTube apps werken prima.

Zelfs casten van iPad naar tv ( om VRT NU series te bekijken bijvoorbeeld ) , zonder haperingen . Kijkplezier ten top.

Als prestaties goed zijn ,  mag het ook wel eens gezegd worden.

En zoals gezegd hopelijk blijft dit, want elke techniek kan bijverschijnselen tonen.

 

ro

Reputatie 3
Badge

Hier loopt ook enorm veel mis vanaf het begin dat ik die decoder heb. 
Heb me al veel afgevraagd of ik fier zou zijn als programmeur die daaraan werkt. Denk het niet. (zit zelf in de branche)

  • Vele foutcodes, (gisteren blijkbaar vrij algemene P025 fout). 
  • Soms heb ik een verkleind scherm met een ruisbalk er rond.
  • Zappen lijkt willekeurig
  • al 2 keer moeten resetten op 2 maanden tijd, omdat niets meer werkte

Allerlei functies die ontbreken:

  • aanpassen zendernummering
  • degelijke overzichtelijke tv gids,
  • opname van een seizoen en niet alle seizoenen of niets
  • Mijn opnames geeft ook de geplande opnames door elkaar weer (waarom dan een onderscheid tussen mijn opnames en geplande opnames?)
  • Je kan meestal niet zien welke opnames je al bekeken hebt (dus is lastig als je bekeken opnames niet hebt direct verwijderd, dan moet je elke opname afgaan opstarten, spoelen en → bekeken ok volgende opname → enzo verder)
  • en nog beetje vanalles

Vind het vooral vreemd dat ze inderdaad zo iets on afgewerkt al verdelen. Zal wel een reden voor zijn waarschijnlijk.

Hopelijk snel beterschap. Had het niet goedkoper geweest dan Telenet was ik al snel terug weg.

Reputatie 3
Badge

Veralgemenen is nooit goed volgens mij. Ook ik heb v7 decoders, en aanvankelijk me ook geërgerd aan de foutcodes… maar sinds geruime tijd werkt alles normaal. Geen foutcodes meer, en hopelijk blijft dat ook.

Kwaliteit is zeer goed, Netflix , YouTube apps werken prima.

Zelfs casten van iPad naar tv ( om VRT NU series te bekijken bijvoorbeeld ) , zonder haperingen . Kijkplezier ten top.

Als prestaties goed zijn ,  mag het ook wel eens gezegd worden.

En zoals gezegd hopelijk blijft dit, want elke techniek kan bijverschijnselen tonen.

 

ro

Heb jij misschien een recentere update dan de meeste?

Reputatie 5
Badge +1

@Wolfhond  ik heb geen idee welke versies er circuleren … bij mij staat volgende software op decoder : app-versie. 4.64.4 en middelbare versie PXM-SW-3.64.1 ?

 

Zijn er nog andere versies in omloop ?

 

ro

Reputatie 1

Veralgemenen is nooit goed volgens mij. Ook ik heb v7 decoders, en aanvankelijk me ook geërgerd aan de foutcodes… maar sinds geruime tijd werkt alles normaal. Geen foutcodes meer, en hopelijk blijft dat ook.

Kwaliteit is zeer goed, Netflix , YouTube apps werken prima.

Zelfs casten van iPad naar tv ( om VRT NU series te bekijken bijvoorbeeld ) , zonder haperingen . Kijkplezier ten top.

Als prestaties goed zijn ,  mag het ook wel eens gezegd worden.

En zoals gezegd hopelijk blijft dit, want elke techniek kan bijverschijnselen tonen.

 

ro


Ja ik heb ook gelezen dat de foutcodes zichzelf zouden oplossen. Ik ben in blijde verwachting :-). Ik heb wel gemerkt dat als ik de decoder herstart via clear data dat ik enige tijd wel terug livestream heb.

Wat PXS moet doen is zorgen dat hun Pickx-app op de decoder deftig werkt alvorens deze te verdelen. Ik heb zelf 18 jaar ervaring met golive van IT systemen en dit is les 1 die je meekrijgt… Je gaat niet iets lanceren dat niet 100% werkt.

De apps die jij opnoemt hebben trouwens niks met PXS te maken (Netflix, Chromecast, YTB enz… Dat is Android TV van Google). Probleem zit hem bij de Pickx app op de decoder zelf.

Het is wel zo dat zelfs tussen V7 klanten met de zelfde software versies en waar de decoder rechtstreeks op de modem hangt (dus de beste situatie) dat hun problemen totaal verschillen in de frequentie dat die zelfde problemen optreden, dat is altijd zo geweest zelfs met andere decoders van vroeger, dus moet het er ook nog altijd van afhangen blijkbaar van van welke weg je signaal aflegt, routers, servers….

Reputatie 7
Badge +5

@Wrangler Er is momenteel een algemeen probleem met onze V7 decoder. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost.

Reputatie 1

Er zijn wel veel algemene problemen hé:

Vanavond start ik mijn decoder op en ik begin met het goede nieuws : Ik kan vandaag de tv gids raadplegen, joepie!!

 

Maar één minpuntje: ik heb op geen enkel kanaal geluid (klein detail hoor 😉). Benieuwd wat jullie morgen in petto hebben… *zucht*

Reputatie 4
Badge +2

Bij mij het omgekeerde klank maar geen live beeld, na enkele keren aan en uit te schakelen heb ik eindelijk beeld.

Ik begin de V7 decoder stilaan beu te worden ondanks mijn enthousiasme in het begin.

Sluit je altijd de apps af voraleer je een nieuwe opent want blijkbaar zou dit ook een grote rol spelen.

En als je geen geluid hebt met Pickx zoi je mss kunnen proberen door deze app eerst af te sluiten en dan opnieuw op te starten ?

Reputatie 1

Bedankt voor de tips @Martin . Het geluid is na een half uur vanzelf teruggekomen. Nu deze avond geen probleem. Ik ga het nog moeten geloven dat de problemen vanzelf oplossen 🤣🤣🤣 En ik heb toch intensief apps gebruikt/geïnstalleerd , youtube enz…

 

Bij sommige apps (Netflix) heb ik de mogelijkheid om af te sluiten maar hoe sluit ik een app correct af op de decoder?

decoder v7  kan die brol aub afgevoerd worden 

Niet iedereen ondervindt de zelfde problemen en de zelfde frequentie van de problemen en je kan je altijd doen zoals ik trouwens omruilen voor V5C en afwachten tot het met de v7 ooit beter wordt

Inderdaad de decoder V7 android is een miskleun! Wij hebben twee TV’s op ene terug naar af moeten gaan V6…indien op tv 1 iemand van ons  live keek en op de andere naar een opgenomen programma had tv1 om de paar seconden troebel beeld en vice versa  . Daarenboven zijn we met de V7 verplicht om de zender keuze van Pickx te volgen. Het alternatief van favorieten is omslachtig en onhandig……

Dus proximus kan geen performante lijn leveren om 2 tv’s aan te sluiten met V7 decoders. Nog veel werk aan de winkel bij PXS

Reputatie 1
Badge

Inderdaad de decoder V7 android is een miskleun! Wij hebben twee TV’s op ene terug naar af moeten gaan V6…indien op tv 1 iemand van ons  live keek en op de andere naar een opgenomen programma had tv1 om de paar seconden troebel beeld en vice versa  . Daarenboven zijn we met de V7 verplicht om de zender keuze van Pickx te volgen. Het alternatief van favorieten is omslachtig en onhandig……

Dus proximus kan geen performante lijn leveren om 2 tv’s aan te sluiten met V7 decoders. Nog veel werk aan de winkel bij PXS

Ik heb de knoop door gehahaktt en ben terug overgestapt naar mijn vertrouwde nest. Bij Telenet ben ik reeds acht keer klant geweest, en was ik altijd welkom om terug te komen. Ik heb er om 14.00 uur gebeld en 20 minuten later stond al iemand aan mijn deur. Ik vroeg of hij van de sneldienst was. Want ik was nog vol op met die afbraak van die Proximus box bezig. Dus dit had niet zo hoeven te zijn als die zendergids normaal was, en die software minder fouten bevatte. En dan vooral die armzaligheid van Proximus dat er na 20-25 jaar aan de inhoud niet de vormgeving  nul de botte gebeurt. Films-movies, er bestaan geen genres, gids van in de middeleeuwen 7 dagen je kan even goed de dag allemaal gaan halen. Zo kan ik nog doorgaan, he moet hier dagelijks die knop in duwen, bij  Telenet heb je dat niet omdat daar geen fouten zijn.