Vraag

nieuwe android tv box

  • 26 August 2022
  • 21 reacties
  • 4277 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben vandaag de nieuwe android tv box in het pakjesautomaat gaan afhalen, Deze is mij ter vervanging van mijn v5 decoder met harde schijf opgestuurd, Ik had daar zelf niet om gevraagd, De v5 decoder werkt zonder problemen en vind de harde schijf heel handig,

Ik lees ook op de website dat je opnames maar 60 dagen kan bijhouden op de nieuwe android box ? Dit is in mijn ogen niet echt een verbetering,

Nu kan ik de opnames die op de harde schijf zijn opgenomen zolang bewaren als het nodig is en de opnames die op de server staan kan ik tot 3 jaar bewaren,

Ik heb de nieuwe box nog niet geinstalleerd (had wel de cellofaanverpakking er al afgehaald), Is er een mogelijkheid om toch mijn oude v5 decoder met harde schijf te kunnen blijven gebruiken ?


21 reacties

Ik vrees er voor dat al de V5’s op korte termijn weg moeten, daarom dat ze nu al proactief vervangen worden bij de klanten met een V5. 
Maar maandag komen de Prox forummedewerkers terug en kunnen mss met meer zekerheid vertellen oover welek termijn die allemaal moeten vervangen worden. 

Reputatie 1

Welke versie heb je gekregen? V5 compact bijna precies hetzelfde maar zonder harde schijf en bij v5 compact kan je wel kiezen om langer te bewaren en dan zijn de opnames één jaar verlengd. V6 is qua gebruik ook bijna hetzelfde dus moet ook daar kunnen lukken. bij V7 is het maar 60 dagen en Proximus heeft plannen om dat later ook mogelijk te maken voor v7. Als je v7 gekregen heb, mag je gewoon bellen naar de klantendienst en v5c aanvragen ofwel een technieker laten komen om v7 te vervangen door v5c. Als technieker zijn we niet verplicht om dat te doen maar als je het probleem vriendelijk uitlegt, dan is er groot kans dat het lukt.

is het ook mogelijk wat @Raenafel vraagt  om toch zijn oude v5 decoder met harde schijf te kunnen blijven gebruiken? 

Maar hoe lang zullen die nog in omloop blijven, dat is weer een andere vraag natuurlijk.

Lange termijn opslag is toch 3jaar of is dat dan onlangs veranderd?

NB: @Raenafel heeft de v7 gekregen.

Reputatie 1

Als ik me niet vergis, zijn ze vooral nu bezig met V4's te vervangen omdat het stilletjes stopgezet zal worden. Niks gehoord van V5 dus denk ik dat het minstens een jaar zou blijven werken.

Ik hoor hier toch regelmatig op het forum (en frans forum) dat de V5 decoders met HDD proactief vervangen worden. 

Reputatie 1

En is die V5 een huurtoestel of zelf gekocht? als het aangekocht is, mag jij die gewoon blijven gebruiken totdat het niet meer gaat en dan mag v7 in de rek blijven staan.

Zullen die zelf gekochte  dan ook niet op de (al dan niet lange) duur onbruikbaar worden zoals ze na een maand doen met een gehuurde decoder die proactief vervangen werd?

Reputatie 1

Kan dat zijn de ze bij begonnen zijn om dat te vervangen door nieuwe op te sturen naar de klanten maar als technieker is aan ons enkel gevraagd om v4 te vervangen dus denk ik dat het nog gaat werken.

Voor gehuurde (die vervangen werden) zouden die na een maand onbruikbar worden blijkbaar, dit zou ook vermeld staan naar het schijnt in de uitleg die de klant krijgt.

Reputatie 1

V5 gaat tuurlijk ook ooit niet meer werken dat wel en volgens mij het beste oplossing is de nieuwe v7 met een v5c laten vervangen door klantendienst ofwel een technieker dan kan hij nog kiezen om langer te bewaren. V5 compact wordt actief gebruikt.

Ik ben trouwens ook heel tevreden van mijn V5C dat is één van de stabielste decoders die ik ooit gehad heb.

Reputatie 1

Die decoder is wel stabiel, snel en heeft het minst problemen in vergelijking met andere decoders maar gaat makkelijker kapot dan V7.

Reputatie 1

Ik heb een huurtoestel V5 decoder met HDD en heb gisteren dus een V7 decoder toegestuurd gekregen.  Het is vooral de HDD die ik handig vind.   Zeker met de manier waarop de vlaamse zenders series uitzenden.  Ik ben nu bv Elementary seizoen 6 aan het opnemen op de harde schijf.  Van april tot juli heeft play 5 seizoen 3 uitgezonden.   Seizoenen 1 en 2  had ik al gezien.   Toen seizoen 3 afliep, zijn ze niet verder gegaan met seizoen 4, maar zijn ze dus met seizoen 6 begonnen.    En dit gebeurt dus heel vaak met vooral engelstalige (amerikaanse) series. En als je er iets van zegt, komt het antwoord vaak op :”we hebben de rechten niet voor die seizoenen”  of “die seizoenen zijn al eens uitgezonden” en ja dat is waar, maar dan wel op technisch gezien andere zenders bv op Zes (het oude play 6)  ipv play 5   En soms had je op dat moment niet de kans om die serie te bekijken of je had te laat gezien dat ze die uitzonden, zodat je de helft al gemist had. 

En ik weet ook dat Proximus hier als provider weinig aan kan doen, maar daarom is de HDD en het langdurig (3 jaar) kunnen bijhouden van opnames heel handig.   Als dan later bv in het geval van Elementary seizoenen 4 en 5 worden uitgezonden, kan je een inhaalbeweging doen.  En de V7 decoder mag dan minder snel kapot gaan, maar als je maar 60 dagen opnames kan bewaren, kan je zoiets dus niet doen.   Ik zie trouwens op google dat deze decoder al sinds 2019 in de omloop zijn,  Is het dan niet meer dan tijd genoeg geweest om ervoor te zorgen dat opnames meer dan 60 dagen bewaard kunnen worden ?   

Ik weet ook niet of ik beide decoders eventueel samen kan geburiken ?   Heb maar 1 fysiek tv toestel, wel genoeg aansluitpunten en weet niet of ik dan zou kunnen kiezen wat ik waarop opneem ?  En of er dan een meerkost is en welke deze dan is? 

Beide gebruiken zou eventueel wel mogelijk zijn (het aantal mogelijk kun je natrekken hier→ Hoeveel TV’s kan ik aansluiten thuis | Proximus )

Maar dan heb je kans dat PX na een maand de oude V5 van je lijn haalt (heb je trouwens daarvan geen melding gekregen) en in het ander geval stel dat ze deze niet van de lijn halen dan staan er wel twee decoders op je lijn actief dus kunnen ze dan ook voor de tweede huur aanrekenen.

Reputatie 1

Ik kan blijkbaar tot 3 tv’s aansluiten, maar zou toch liever gewoon de V5 met harde schijf bijhouden en de V7 binnenbrengen.  Is er iemand van Proximus zelf die kan zeggen of dit mogelijk is ?  alvast bedankt .

Reputatie 1

Goedenavond,  Kan er iemand van Proximus bevestigen dat ik de V7 terug kan binnenbrengen bij een Proximus center en dat ik de V5 met harde schijf kan houden en dat deze dan ook niet plots zal worden gedeactiveerd.   Ik heb de V7 nog niet geïnstalleerd.   Ik zie echt niet het nut van de V7 decoder als je opnames maar 60 dagen kan houden, terwijl ik deze met mijn V5 decoder tot 3 jaar op de server en oneindig op de harde schijf kan houden.    Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie door de Proximus medewerker (moderator)

de v5 met HD worden “op termijn uit dienst genomen (niet meer ondersteund) en derhalve systematisch de komende weken/maanden vervangen (voor de gehuurde decoders)

in het begeleidend schrijven is normalerwijze vermeld dat de vervangen decoder na 1 maand buiten dienst gezet wordt

 

Ref.:

Mail Proximus concernant un envoi de nouvelle tv box | Proximus Forum

De vraag blijft natuurlijk hoelang nog kan de V5 met HDD nog behouden blijven voor iemand die deze decoder nog zolang mogelijk wilt blijven behouden, zonder van de lijn gehaald te worden, want komende maanden blijft natuurlijk vaag.

ik heb nethier als op het frans forum al uitspraken gelezen van “binnen enkele maanden” en in de realiteit was het “binnen enkele jaren” 😉

Reputatie 1

@ de medewerkers van Proximus :  Kan er nu eindelijk iemand op mijn vraag antwoorden aub ?  

Reputatie 7
Badge +3

@Raenafel 

De v4 en V5 decoders zijn verouderd en kunnen niet langer up to date gehouden worden.

Hierdoor worden deze procactief vervangen bij de klanten door een nieuwe android box.

Er wordt aangeraden om de nieuwe decoder zo snel mogelijk aan te sluiten, een maand na de levering van de nieuwe decoder wordt de oude v5 automatisch van het netwerk verwijderd en is deze niet langer bruikbaar. 

 

Groeten

Geert

Reputatie 1

En tegen wanneer gaan dan de allerlaatste v4 en v5 decoders vervangen zijn?.  Binnen deze maand, binnen een half jaar, een jaar,  2 jaar, … ?    En wanneer zullen opnames op de v7 langer dan 60 dagen kunnen bijgehouden worden ?  Binnen 10 jaar ?   De V7 decoder is blijkbaar al sinds 2019 in omloop.   Is het dan niet al lang tijd dat opnames met dit toestel ook minstens 3 jaar kunnen bijgehouden worden?   Met andere woorden jullie dwingen de klanten om een toestel dat perfect zonder problemen werkt om te ruilen voor een toestel dat absoluut niet voldoet.   

Reageer