Beantwoord

Nieuwe afstandsbediening


Beste,

Wij gebruiken onze huidige Proximus afstandsbediening reeds sinds enkele jaren. Wij kregen die inbegrepen bij de decoder toen. Ik zal een foto plaatsen om te tonen om welke het precies gaat.

Sinds enkele maanden werken sommige knopjes niet meer zo goed. Waarschijnlijk slijtage na al die jaren gebruik.

Hoe kunnen wij deze afstandsbediening omruilen voor een nieuw exemplaar? Wat is de procedure hiervoor? Kan de nieuwe via bpost geleverd worden? Wat doen we met de oude? Inleveren in een Proximus winkel, containerpark, ...?

Bij voorbaat hartelijk dank om ons hierover te informeren!

🌻🌻🌻

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door GeertC 2 June 2020, 08:39

Bekijk origineel

21 reacties

@Janine_05 Mss dat nog iemand zal reageren van proxius zelf, indien niet zal er pas iemand van hen dinsdag terug langskomen op het forum gezien het weekend en een feestdag maandag.

Deze kunnen ze opsturen per Bpost en krijg je per mail retourlabels opgestuurd zodat je oude kan terug  sturen.

Als je nu nog belt naar helpdesk 0800 22 800 kunnen ze mss daar al de procedure starten om die op te sturen.

Als je naar een proximus shop gaat kunnen ze hem daar normaal gezien direct omwisselen als je de oude defecte bij hebt .

Of je kan nog proberen om de batterijtjes er even uit te halen en ook proberen met nieuwe.

je kan ook nog de remote eens resetten > klik hier voor uitleg reset

en tenslotte weer universeel maken > klik hier hoe het moet

en louter als bijkomende info hoe toestellen  zoals remote > klik hier 
> je toestel is defect > Ander toestel > je huurt het toestel > afstandsbediening > Bpost levering thuis > 

Levering van nieuw toestel  (dit om te zien hoe de levering gebeurt)

of mijn oud toestel terug sturen ( dit om te zien hoe je oude remote moet teruggestuurd worden)

Reputatie 7
Badge +3

@Janine_05 

ik kan je een nieuwe afstandsbediening laten leveren door Bpost.

Laat maar weten wanneer dit voor jou het beste past.

 

 

Geert

Beste Martin en Geert,

 

Hartelijk dank voor jullie reactie!

 

@GeertC Voor mij past levering via Bpost de hele week. Ik werk momenteel vanuit huis en de postbode kan sowieso ook heel gemakkelijk een pakketje bij ons hek achterlaten.

 

Betreft het precies dezelfde afstandsbediening? En moet ik die dan opnieuw afstellen met de tv / decoder?

 

Wat dien ik te doen met de oude afstandsbediening? Terug naar Proximus of naar containerpark? Het lijkt me dat hij na al die jaren niet meer bruikbaar is.

 

Hartelijk dank alvast voor de verzending, Geert!

 

🌻🌻🌻

 

 

nieuwe afstandsbediening moet inderdaad terug universeel gemaakt worden

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html

 

oude moet teruggestuurd worden daarvoor ontvang je retourtlabels via mail of post tenzij @GeertC mij tegenspreekt.

Reputatie 7
Badge +4

Als alles goed verloopt bij Bpost zal dit morgen bij je worden geleverd. 

Ik heb zojuist de afstandsbediening ontvangen. Hartelijk dank daarvoor!

En omdat ik een Samsung tv heb, hoefde ik hem blijkbaar niet eerst af te stellen. Wel zo handig.

Aan Proximus, nogmaals dank voor de snelle verzending!

Hier mag een slotje op ...

🌻🌻🌻

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel voor je fijne reactie. Ik ben blij te horen dat het allemaal volgens wens verlopen is en je nu van je nieuwe afstandsbediening kan genieten :smile:

Ik vroeg me af of je voor de nieuwe afstandsbediening moet betalen als je  de oude terug inlevert?

 

Een afstandsbediening die versleten of defect is wordt gratis omgeruild* en de oude moet niet meer teruggestuurd worden.

*via Bpost

Best altijd hiervoor in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens invullen (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is. Zodoende kunnen de PX moderatoren je beter verder helpen als ze hier de draad terug opnemen.
NB: Px moderatoren zijn niet aanwezig hier tijdens weekends en feestdagen)

 

Zelfde probleem hier. Enkele veel gebruikte knoppen werken niet of nauwelijks. Graag ook hier een nieuwe afstandsbediening.

Zelfde model als hierboven al gemeld.

@Frederik1302 

Het is een dooddoener, het is Kerstmis en er is niemand van Proximus aanwezig op dit forum. Pas morgen dinsdag zijn ze er terug.

Ondertussen kan je zorgen dat je profiel is aangevuld zodat Proximus weet wie je bent.
Terwijl je aangemeld bent rechtsboven op je avatar klikken (de “F” dus). De met “privé” aangeduide tekstvelden kunnen enkel proximusmedewerkers bekijken. In het vak “Ticket” kun je ook nog bijkomende informatie zetten als dit wilt.
Klik tenslotte onderaan op “sla wijzigingen op”


 

Reputatie 7
Badge +5

@Frederik1302 Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan doe ik het nodige.

Hallo

Verschillende toetsen op mijn afstandsbediening (V5) werken niet of nauwelijks. Is het mogelijk om mij een nieuwe afstandsbediening te bezorgen? Dank

Vriendelijke groet

Hilde

Reputatie 7
Badge +4

@HIB Je nieuwe afstandsbediening wordt morgen thuis geleverd.

@Frederik1302 Heb jij ondertussen al een nieuwe afstandsbediening ontvangen ? Mijn excuses dat we dat hier niet verder hebben opgepikt. 

De afstandsbediening werd deze morgen geleverd. Hartelijk dank hiervoor Hadewych. 

Vriendelijke groet

Hilde

Mijn afstandsbediening is defect. Kunt u mij een nieuwe bezorgen? Het model is V5. Bedankt. Groeten. Rosemarie.

Reputatie 7
Badge +4

@RosemarieP Deze wordt morgen thuis geleverd. 

Beste,

Van mijn afstandsbediening voor een V5 compact decoder werken er sommige knoppen niet meer. Is het mogelijk een nieuwe te krijgen.

Mvg

Romain

Reputatie 7
Badge +3

@Romain01 

Ik breng dit voor jou in orde,

kan je nog een GSMnr. toevoegen op je profiel.

Dit heb ik nodig om te vermelden in je dossier om een bevestigings-SMS te ontvangen.

 

Geert

@Romain01 

Ter bijkomende info: je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent)

@Romain01

Ik breng dit voor jou in orde,

kan je nog een GSMnr. toevoegen op je profiel.

Dit heb ik nodig om te vermelden in je dossier om een bevestigings-SMS te ontvangen.

 

Geert

 

Reageer