Beantwoord

Nieuwe afstandsbediening

  • 2 February 2020
  • 5 reacties
  • 674 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Er is een knop die zo goed als niet meer werkt op de afstandsbediening (pijltje naar beneden), tenzij nog heel af en toe als ik er met twee vingers met alle macht op duw, dus dat gaat het ook niet lang meer uithouden. Dat maakt scrollen in de tv gids en in opnames zo goed als onmogelijk. 

Via de online support zie ik dat ze vroeger gewoon opgestuurd werden, maar dat je nu zelf naar een proximus winkel moet. 

Mijn decoder zit in mijn pack, dus ik neem aan dat dit gehuurd is, en dus valt de afstandsbediening dan ook onder “huur”? Is een nieuwe dan gratis?

En breng ik dan best de oude ook mee naar de winkel? 

icon

Beste antwoord door Martin 2 February 2020, 19:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

waar zi jij ergens staan dat dit alleen in de Prox winkels kan?

De mensen van proximus kunnen een nieuwe remote gratis opsturen en de oude wordt gewoon teruggestuurd op het moment dat je de nieuwe ontvangt.

op de site staat het volgende:

Afstandsbediening, Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge

  1. Contacteer ons.
  2. Kies een bpost in uw buurt waar u uw nieuw toestel wilt ophalen. Als u voor 22u belt (van maandag tot vrijdag), dan wordt uw toestel vaak de volgende dag al geleverd in het afhaalpunt.
  3. U ontvangt een sms'je wanneer het toestel beschikbaar is en een bevestingsmail waarmee u de de levering van uw pakket kunt volgen. Het oude toestel kunt u meteen of pas later terugbrengen. Als u het meteen terugbrengt, volg dan de instructies om uw oude toestel terug te brengen hieronder.
  4. Ga naar de bpost in uw buurt en haal uw nieuw toestel op.
  5. Installeer uw Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge. Als u een nieuwe afstandsbediening ontvangen hebt, vergeet deze niet universeel te maken.
  6. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  7. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. 
  8. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

bron. > klik hier 

Reputatie 3
Badge +1

Normaal bel ik altijd bij problemen, maar ik dacht eens via de chat te proberen. Amai. 

Als antwoord krijg ik gewoon een “link voor omruiling”. En chat wordt afgesloten zonder dat ik kan reageren. Die link is dus de support op de site, waar de info op staat (die Martin hierboven al gaf) om hen te contacteren voor vervanging van afstandsbediening, waarbij de chat dus 1 van de  contact opties is. Als voorbeeld van opnieuw in een eindeloze loop terecht te komen, kan dat tellen…

Tweede poging met nieuwe chat, staat al hele tijd open, maar nog geen antwoord, dus misschien zijn jullie hier toch nog sneller? :smirk:

bij deze de nodige gegevens (klantgegevens onder profiel): het is een V5 afstandsbediening, en dichtstbijzijnde bpost is Brusselsesteenweg in Gentbrugge. 

 

Edit: wacht, net gehoord dat er blijkbaar een probleem was met de link, de befaamde “loop”. 😛 Verzending van nieuwe is voorzien voor morgen, oude mag naar containerpark. 

Reputatie 3
Badge +1

Dan moet ik scheel gekeken hebben, want ik kwam via de support ofwel uit in een eindeloze loop van dezelfde vragen, of het eindigde met “ga naar een winkel”. :nerd:

Super, dank voor de info, Martin!

Ik zie bij contact dat de forums ook als optie gegeven worden, dus indien dat ook lukt via deze weg, bij deze de nodige gegevens (klantgegevens onder profiel): het is een V5 afstandsbediening, en dichtstbijzijnde bpost is Brusselsesteenweg in Gentbrugge. 

Anders probeer ik wel chat of telefoon morgenavond na mijn werk, maar misschien is het tegen dan al opgelost via deze weg. :grin:

Als ze morgen de draad hier oppakken zal het wel vlug in orde komen :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

Even updaten (om af te sluiten): sms gekregen dat pakketje was toegekomen in de post. Afstandsbediening mee naar huis, en alles werkt. Dank voor de super snelle service (ook Lily van de chat, tenzij alle medewerkers daar onder de naam Lily antwoorden) 

Je beseft pas hoe belangrijk dat pijltje naar beneden is tot het niet meer werkt. :joy: