Beantwoord

Nieuwe afstandsbediening

  • 23 July 2018
  • 15 reacties
  • 19007 Bekeken

Ik ben een beetje hopeloos aan het worden. Ik probeer al een maand om een nieuwe afstandsbediening te krijgen. De vorige is stuk en met het huisvuil verdwenen. Het voorstel om een nieuwe te halen voor 17 euro bij de shop is onaanvaardbaar, ik zeg nog liever mijn abonnement op.

1. ik bel de klantendienst, die laten me niet uitspreken en verbinden me door met de technische dienst. Die wil ik niet spreken want die hebben geen knop om een nieuwe te geven zonder er 1 in te leveren, ik zou een klacht indienen
2.ik probeer het via de chat, komt in een wachtrij van een uur, krijg dan te zien dat ik doorverbonden wordt, maar daarna een half uur niks.
3.ik probeer het nog eens via de chat. zelfde technische dienst verhaal, zeg dat ik iemand wil die mijn klacht kan behandelen , wordt doorverbonden, uur later, nog geen reactie.

De vraag is dus

Krijg ik na ettelijke jaren netjes facturen betalen een nieuwe afstandsbediening of is het moment gekomen om over te stappen naar een andere provider ?
icon

Beste antwoord door LinosD 27 August 2018, 09:04

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi
kan je nons via privebericht je klantennr of lijnnr doorgeven ?
dan kijk ik wat er mogelijk is

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg
Hallo

Ik heb net hetzelfde voor.
Net gebeld met de technische dienst: als je je oude afstandsbediening inlevert krijg je gratis een nieuwe. Heb je de oude afstandsbediening niet, dan betaal je ervoor. (de oude afstandsbediening zal dan wel niet meer herbruikt worden denk ik, dus de commerciële waarde voor Proximus is 0 )

Ik vind dit bijzonder jammer voor mensen die ter goeder trouw handelen. Net zoals bovenstaande heer betaal ik al enkele jaren netjes mijn facturen als ''totaalklant'' bij Proximus. Dan verwacht je toch een minimum aan soepelheid, zeker als het om een eenmalige aanvraag gaat.

Hopend op een positief antwoord,

Bert
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Bert,

Kan je ons een privébericht sturen met daarin je klant- of telefoonnummer dan kijk ik dit verder voor je na. Dit doe je door hier te klikken.
Hier idem....
Onze hond gisteren de afstandbediening als kauwbeen gebruikt. Ik bel naar de klantendienst en die zeggen dat ik naar een Proximuswinkel moet gaan om een nieuwe te kopen. Alle shops hebben dat altijd op voorraad werd er nog gezegd...
Jaja, totdat je in Merchtem in de shop staat... 0,0 stuks op voorraad 😖
En daar krijg je dan te horen dat je dat telefonisch moet aanvragen ....😫
Not amused... en nu?
Reputatie 7
Badge +3
Chantal67 normaal gezien is het inderdaad via de proximuswinkel, maar ik zal er voor u 1 laten bezorgen. Kan u uw UPS punt even aangeven? Dan laten we het daar bezorgen? groeten Els

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL
Ook onze afstandsbediening is stuk. Wat is de correcte procedure om een nieuw te verkrijgen? Kan dit gratis omgeruild worden ?
Ter info: Pas maandag komen de mensen van het proximus team hier terug langs op het forum, die je dan wel zullen verder helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Saskia, de correcte procedure vind je hier terug. Als je wil kan je ons via privébericht even je UPS-punt naar keuze bezorgen, samen met je GSM-nummer, en dan sturen we je een nieuwe afstandsbediening op.
Idem verhaal als Bert van Gestel,
Al 20j klant en als je afstandsbediening niet meer optimaal werkt nl 1 toets om je decoder aan en uit te doen is het van pier naar pol dat ze je sturen.
Op de site staat er technische dienst contacteren, die verwijzen je door naar de shop waar je dit blijkbaar zou moeten aankopen, eens in de shop zijn er geen afstandsbedieningen sturen ze je naar huis dat je het via tel technische dienst moet regelen. Ondertussen moet je naar het stad rijden dure parking ext en je hebt als klant niets, waar is de tijd van belgacom toen er nog service was.
Ik ben van dezelfde mening als je een decoder huurt en je afstandsbediening werkt niet optimaal wens ik die niet aan te kopen, als dit niet opgelost geraakt is het voor mij ook simpel, uitkijken naar een andere provider of de decoder binnen doen en een decoder minder te huren als je hem toch niet optimaal kan gebruiken.
Not happy, zoveel tijd verloren en nog niet geholpen grrrrrrrrrrrr
Ter info: De proximus medewerkers kunnen er één per UPS opsturen (net zoals hier ) en zullen je wel verder helpen als ze je post hier lezen.
beste proximus,

ik herken mijn situatie in bovenstaande 'klachten' betreffende afstandsbediening en moeizame oplossing:

jarenlang klant, tv afstandbediening stuk, tevergeeft naar lokale shop geweest, doorgestuurd naar jullie telefonische diensten , ..
nu zou ik naar stad moeten om een afstandbediening te kopen, kan zelfs niet via internet reserveren of laten leveren (anno 2019 !?)

kortom, gelieve mij een vervangings afstandbediening kosteloos op te sturen,
ik kan de oude defecte afstandsbediening in de lokale shop binnenbrengen,

dankuwel,
wim
Louter ter info: wat ik hier al gelezen heb is de procedure als volgt:
Contacteer onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 800.
Kies een UPS-afhaalpunt waar u uw nieuwe remote wilt ophalen.
U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe toestel beschikbaar is in het UPS-afhaalpunt.
Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel meestal de volgende dag al beschikbaar.
Stop het oude toestel in een kartonnen doos. U moet het oude toestel terugbrengen om een nieuw te ontvangen.
Ga naar het UPS-afhaalpunt om uw nieuw toestel op te halen en geef het pakket af.
Breng zeker best uw identiteitsbewijs mee.
Reputatie 6
Badge +1
Als de afstandsbediening defect is, gaat het best vlot. Ik spreek uit eigen ervaring. Je belt en meld dat, dan heb je de keuze, ofwel kun je met een omruilnummer er zelf een nieuwe gaan halen, of wordt naar een postpunt gestuurd. Als je hem kwijt bent, ja dat weet ik dus niet, maar bij defect geen enkel probleem.
ik weet niet of ze er nog overal hebben in proximus winkels want de trend is dat alles nu verstuurd wordt uit een centraal magazijn, binnenbrengen van toestellen, bv bij opzeg abonnement, zou dan wel weer mogelijk zijn !
Beste Wim,

Momenteel is er geen voorraad meer aan afstandsbediening om van op afstand te verzenden. Er wordt verwacht dit terug te kunnen doen op het einde van deze maand.
Alvast onze excuses hiervoor.

Groetjes,
Wenzel

Reageer