Vraag

Nieuwe abo v7

  • 3 December 2021
  • 32 reacties
  • 871 Bekeken

Hallo

 

Vorige  week bel ik om Flex klant te worden, er werd me verzekerd dat ik een V7 ging krijgen.

 

23/11  komt de technieker langs, krijg te horen je krijgt een V5 decoder want je haalt maar 47mbps en je moet min 50mbps halen voor een V7

 

Achteraf blijkt dat dit niet klopt en je min 30/35 Mbps moet halen (technieker liegt dus gewoon).

 

Nu komt de aap uit de mouw, om de V7 te krijgen waar ik recht op had bij installatie moet ik nu €49 bijbetalen, sinds 23/11 klant en vandaag zet ik mijn abo stop met zo een bedrijf wil ik niet in zee gaan

 

Groeten: een ex klant


32 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hey 

 

het is zo dat klopt de tv box V7 daar alleen heb je al 30 tot 35 Mbps nodig dan heb je nog geen internet,

dan heb je nog maar 12Mbps over voor internet.

wij hebben een tijd terug ook last gehad met de lijn verzwakking en de v7 pakte heel het internet weg,

de lijn is nu ok dus probleem weg wij hebben max 92Mbps nu maar zou top zijn als ze is wat gas geven voor de ultra vectoring 250Mpbs wij zitten 88 meter van de kast, nu hebben wij internet van telenet en alles van proximus maar het zou leuk zijn dat alles proximus zou zijn en de internet van telenet zouden kunnen stoppen,dat is ook maar het enige dat goed is aan telenet en dat is de internet de rest is pokkeduur bij telenet, als je met 9 pers groot gezin proximus internet gebruikt zit je al vast :wink:

 

groetjes proximussers

Met 47mbps heb ik recht op een V7, want je moet volgens de Proximus voorschriften maar 35mbps halen (dat ik dan maar 12mbps over hou doet niet terzake)

 

1 de technieker liegt en 2 nu willen ze achteraf me nog €49 uit mijn zakken halen voor een product waar ik bij installatie al recht op had.

 

 

Langs de andere kant werkt de V7 zeker niet feilloos en is nog in volle ontwikkeling, terwijl de V5 (al dan niet compact) technisch nog altijd de betere keuze is.
Op dit forum vindt je genoeg klachten en topics over de V7.

Kan maar dat doet voor mij niet terzake, de v5 trekt op onze 83” oled op niks en ik wil enkel waar ik recht op had zonder bijbetaling maar abo is net opgezegd.

Ter info: er hangt inderdaad een prijskaartje (49 euro) aan de V7 tenzij je Pickx All Stars abo hebt, dan “krijg” je hem gratis. (Zie https://www.proximus.be/nl/id_cr_android_tv_decoder/particulieren/toestellen/tv-apparatuur/android-tv-decoder.html, onderaan, veelgestelde vragen). Anders is het een betalende optie.

Over de vereiste snelheid, je kan niet afgaan op speedtesten allerhande, de minimale snelheid is deze die die door Proximus gegarandeerd wordt. Die kan je terug vinden op https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/speedResult

Bij
mij staat er tussen de andere gegevens de gegarandeerde maximale snelheid, het is die snelheid  die van belang is en die minimaal 30 Mbps moet zijn.

Dus mijn snelheid is 18.6 Mpbs, geen 30 en geen V7 mogelijk, wachten tot de upgrade van de snelheid.
Dit gegeven moet je al minstens kennen om te weten of een V7 mogelijk is.
Via Speedtest by Ookla kreeg ik nochtans zonet dit resultaat:

 

Maar Proximus kan mij maar 18,6 garanderen, onvoldoende voor een V7 (die dan nog betalend is, want geen All Stars)

 

Ben nieuwe klant en aan de  tel werd me 100% verzekerd dat ik de V7 ging krijgen want ging meer dan 35mbps halen op mijn lijn,  technieker zei moest je +50Mbps halen kreeg je de V7  (volgens proximus hun eigen voorschriften is dit 35mbps) en installeert vervolgens de V5..

 

Dat je Pickx All Stars  moet hebben is niet van toepassing bij me want ben een nieuwe klant die met 47Mbps aan de voorwaarde  voor een V7 bij installatie  voldoet.

 

Technieker heeft de lijn  ook getest net zoals proximus en beide komen ook aan 47 dus men speedtest lijkt toch correct

 

Nu maakt verder niet uit alles van hun materiaal is ingepakt en gaat zo snel mogelijk terug richting hun.

 

Ps lees je eigen link nog eens goed dan zal je zien staan:

 

Kan ik mijn huidige decoder omruilen voor een Android TV Box?

  • Als je de Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports tv-optie al hebt of als je deze opties bestelt, kan je jouw huidige decoder gratis inruilen voor de Android TV Box. Consulteer hiervoor kanaal 58 of ga vanuit het Pickx start scherm op je tv naar > Shop > Apps en volg de instructies.
  • Als je de tv-optie Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports niet hebt of niet wenst te activeren, kan je ook jouw huidige decoder inruilen voor een Android TV Box. Contacteer Proximus of bestel deze TV Box via je tv-toestel. Ga vanuit het Pickx start scherm naar > Shop > Apps en volg de instructies. Een éénmalige omruilingskost van €49 zal in rekening gebracht worden op je factuur.
    Voor meer informatie over de installatie van de Android TV Box kan je terecht op onze supportspagina's.
  • Als je nog geen TV klant bent, kies dan een Pack dat het best bij jou past en waar deze Android TV Box inzit: Packs voor jongeren (Epic Combo full experience) of Packs voor families.

Maw ik had dinsdag 23/11 gewoon een V7 moeten krijgen.

 

@Mutlie het is niet omdat je met de speedtest 45 haalt dat je basis VDSL snelheid 35 is die je moet halen voor de om aan een V7 te voldoen.

De technieker meet op zijn toestel (niet speedtest) 47mbps Vdsl en zegt je moet min 50mbps halen. (terwijl dit volgens de voorschriften min 35mbps moet zijn)

 

Al de rest doet er toch niet toe  en dat ik vervolgens 47 Mbps met de speedtest haal maakt ook niks uit, trouwens waarom krijg ik dan betalend wel een V7 als mijn lijn niet snel genoeg zou zijn?

dit antwoord was gericht aan @Mutlie 

@Jimmyr als je van Prox een v7 krijgt wil dit inderdaad zeggen dat je basis snelheid zeker boven de 30Mbps 

dat kun je trouwens zelf zien op http://proximus.be/internetsnelheid 

Wat de technieker meet met zijn toestel, dat zou de synchronisatiesnelheid kunnen zijn van je modem, daarnaast heb je ook een basissnelheid die verzekerd wordt en deze telt, daarom dat hij mss die 50 aanhaalde, maar nogmaals al proximus je zegt dat je recht hebt op een v7 dan, zullen ze wel je basis snelheid gecontroleerd hebben en zal die voldoende geweest zijn.

Proximus zegt zelf dat ik 47mbps haal en recht heb op een V7 bij installatie enkel moet ik er nu voor bijbetalen terwijl ik die gewoon  bij de installatie op 30/11 had moeten krijgen.

 

Die  technieker krijg ik helaas ook niet meer te pakken…

 

Edit: installatie was op 30/11 niet op 23/11 zoals eerder vermeld 23/11 was de dag van de tel bestelling.

Reputatie 7
Badge +3

@Jimmyr Indien je dit wenst kunnen wij de omruiling van de decoder naar V7 voor jou kostenloos in orde maken via deze weg. Echter zie ik dat je vandaag een aanvraag tot opzegging van het pack hebt ingediend. Graag ontvang ik verduidelijking van je wensen. Groetjes, Antonella

@Jimmyr wacht gewoon de reactie van een proximus forummedewerker af zodat ze dit kunnen allemaal natrekken en zien wat er evt mogelijk is.

NB: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

 

@AntonellaD 

 

Na 2 dagen tel contact met Proximus heb ik er genoeg van

 

3 medewerkers aan de lijn gekregen die alle 3 afkomen met je moet 49euro bijbetalen, 2 medewerkers aan de lijn gekregen die me zeiden: je had bij installatie gewoon recht op een V7 waarvan eentje me terug belde en me  vertelde na navraag gedaan te hebben dat ik 49euro diende bij te betalen voor de V7

 

Sorry als na 3 dagen klant het al zo een gedoe is en medewerkers het ook niet weten bespaar ik me  verder evt drama en wens ik geen klant meer te zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Jimmyr Ik begrijp je volkomen en zou in jouw plaats ook geen vertrouwen meer hebben, maar weet dat je bij ons op het forum altijd terecht kunt en de best mogelijke service zult krijgen. Alvast mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella

@Mutlie het is niet omdat je met de speedtest 45 haalt dat je basis VDSL snelheid 35 is die je moet halen voor de om aan een V7 te voldoen.

Dat weet ik, dat zei ik toch ook? En bedoelde ik alleszins.
Maar misschien voor jou niet duidelijk genoeg? Ik haalde gewoon mijn eigen cijfers bij ter illustratie.

Whatever, :zipper_mouth:





 

 

Geen probleem hoor , het was ook niet bedoeld als kritiek, maar inderdaad het zou voor anderen die dit ook meelezen mss verwarrend kunnen worden als ze hun snelheid aflezen dat ze denken dat die hoog genoeg is omdat ze hun basissnelheid niet aflezen maar de max snelheid aflezen waarop hun modem synchroniseert wat ook zou moeten, op een 10% na, overeen komen met de speedtest.

@Jimmyr Ik begrijp je volkomen en zou in jouw plaats ook geen vertrouwen meer hebben, maar weet dat je bij ons op het forum altijd terecht kunt en de best mogelijke service zult krijgen. Alvast mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella

 

Bedankt om de tijd te nemen om te reageren maar ik wens niet meer verder gebruik te maken van Proximus zijn diensten, wel had ik graag de technieker nog eens persoonlijk gesproken :)

@Mutlie het is niet omdat je met de speedtest 45 haalt dat je basis VDSL snelheid 35 is die je moet halen voor de om aan een V7 te voldoen.

Dat weet ik, dat zei ik toch ook? En bedoelde ik alleszins.
Maar misschien voor jou niet duidelijk genoeg? Ik haalde gewoon mijn eigen cijfers bij ter illustratie.

Whatever, :zipper_mouth:





 

Bedankt om de tijd te nemen om te reageren maar ik wens niet meer verder gebruik te maken van Proximus zijn diensten, wel had ik graag de technieker nog eens persoonlijk gesproken :)

@AntonellaD 
Deze (laatste) reactie is niet voor Martin of mij, maar voor een PX medewerker bestemd ;)

Ik wil toch ook opmerken dat er geen eensgezindheid heerst tussen de helpdeskmedewerkers onderling, als de ene een V7 betalend belooft en de ander zegt dat de klant gratis recht heeft op een V7. PX maakt geen goede beurt en daarnaast is het vor de klanten misleidend.

Daarom ook graag een antwoord of enkel een nieuwe abonnee die een Flex family pack afsluit nu wel of niet recht heeft op een gratis V7 ongeacht de AllStars optie. Dat is verwarrend.

 

Ter info: dit werd al op een ander post hier gemeld door @AntonellaD ,

dat nieuwe klanten die een nieuw Flex pack nemen standaard een Android TV Box ontvangen.

natuurlijk in acht nemende dat hun lijnsnelheid groter moet zijn dan 30Mbps.

Maar is dus niet duidelijk vermeld op de website.
Als je een auto koopt met een airco hoor je toch ook niet graag dat je dat je auto voor dezelfde prijs zonder airco maar met schuifdak wordt geleverd omdat je auto overdag in de ondergrondse garage staat en niet in de zon? (Stom voorbeeld, ik weet het)

Badge +4

hey 

maar zou top zijn als ze is wat gas geven voor de ultra vectoring 250Mpbs wij zitten 88 meter van de kast, nu hebben wij internet van telenet en alles van proximus maar het zou leuk zijn dat alles proximus zou zijn en de internet van telenet zouden kunnen stoppen,dat is ook maar het enige dat goed is aan telenet en dat is de internet de rest is pokkeduur bij telenet, als je met 9 pers groot gezin proximus internet gebruikt zit je al vast :wink:

groetjes proximussers

Dat gas geven zou leuk zijn met ultra vec maar ik vrees dat alles niet zo vlug gaat….wij moeten het hier ook stellen met gemiddeld 65-70 maximum en 4 gebruikers thuis hebben niet zoveel meer over.

Misschien toch beter dat ze tijd en geld steken aan het vlugger uitbouwen van glasvezel?

Ik kan me alleszins wel voorstellen dat je, zoals TS, een 83 inch Oled TV , dus zeker een 4K of misschien wel 8K, minder kan genieten van de beeldkwaliteit die de V5 levert terwijl een V7 wel 4K aankan. Of er uitzendingen in 4K zijn is bijzaak, het gaat over het beeld. Als je dan Flex kiest puur voor die V7 heeft TS zeker een punt dat hij niet tevreden is wanneer hij die beloofde V7 niet krijgt.
Daarnaast, als je als nieuwe klant ineens moet betalen voor wat altijd (?) gratis in het pakket zou zitten …. En dat is ook iets wat bestaande klanten aangaat. Stel je koopt een 4K televisie, bestelt Flex omwille van die V7 en bent al ja-a-a-renlang klant ….

Ja en zoals je ook aangehaald hebt zouden ze op hun flex site pagina er ook moeten bijzetten dat je als nieuwe klant recht hebt op een v7 als je bandbreedte dit toelaat.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat het een algemeen gekend fenomeen is, dat om een nieuwe klant te winnen, het op één of andere manier verleidelijk gemaakt wordt om de stap te zetten, wat ik daarmee niet wil zeggen dat ze voor een trouwe klant niks moeten doen, verre van, wat ook wel al in de vorm van jaarlijkse korting gebeurt, mss moeten ze nog een mouw aanpassen in de zin van hou trouwer de klant hou hoger de korting of iets in die zin. Enfin dit is dan weer maar mijn mening die ik meegeef en meningen verschillen, daarom dat iedereen ook zijn eigen mening geeft zeker :wink:

Gelukkig heb je 14 dagen bedenk tijd waar we dus gebruik van gemaakt hebben,

Op 03/12 is de aanvraag tot stopzetting gedaan en er is me verzekerd dat na 03/12 me niks meer word aangerekend, momenteel werkt alles nog van Proximus, heb maar print screens gemaakt waar de medewerker zegt dat me na 03/12 niks meer wordt aangerekend, je weet nooit.

 

Wat me nog het meest tegen de borst stoot is het onzin verhaal dat de technieker hier in mijn woning is komen doen,  wel makkelijk met een leugen nieuwe klanten een V5 aansmeren om ze achteraf betalend een V7 aan te smeren ook al had je bij installatie recht op een V7, de V6 zou volgens de technieker ook uit uitverkocht zijn.

 

.

 

 

Reageer