Beantwoord

Nieuwe aankoop van een Ruckus

  • 9 August 2019
  • 17 reacties
  • 1908 Bekeken

Ik ontvang TV d.m.v een verzender- en ontvanger-Ruckus. Nu zijn deze na vele jaren defect geraakt. Ik zou dus een nieuw paar willen aankopen.

Worden deze nog verkocht?
Ik zou deze willen aankopen in de Proximus-winkel in Etterbeek in de Tongerenstraat. Hebben ze die op vooraad of moet ik die bestellen?
icon

Beste antwoord door Martin 9 August 2019, 19:18

Bekijk origineel

17 reacties

Deze worden niet meer verkocht bij Proximus de opvolgers, namelijk wifi-bridge, worden ook niet meer verkocht en zijn ook vervangen door de 'wifi booster', maar deze zijn enkel te huur kunnen niet aangekocht worden bij Proximus.
Zie > toestellen voor internet en tv
Je hebt me hiermee enorm veel geholpen. Van ganser harte bedankt!😉
Je kunt natuurlijk ook met bv PLC adapters (bvb van devolo) werken via het stopcontacten als je de wifi booster niet wilt huren, deze kun je bijna overal aankopen..
Ik heb vroeger al PLC geprobeerd maar dat werkt bij mij thuis helemaal niet goed.😕
Inderdaad dat kan voorvallen, over het algemeen kwamen er meer klachten omtrent gebruik van PLC's dan over Ruckus, al zijn de laatste PLC met AV2 types ook wel wat verbeterd en minder kans dat het niet goed werkt maar uiteraard 100% zeker ben je nooit, alleen de praktijk kan dit uitwijzen ☺️
Ik denk dat het ook één van de redenen kan zijn dat Prox geen PLC's meer aanbiedt!
Natuurlijk spijtig dat ze de wifi booster niet te koop aanbieden en moet huren, langs de andere kant bij problemen of defect van de booster kun je die ook altijd laten omruilen in dit geval.
Bedankt voor zoveel info! 🙂
Reputatie 5
Badge +1
In het geval van twee tv’s aan te sluiten, momenteel een met WiFi bridge , de andere met plc.
Veronderstel dat je nu de draadloze verbindingen wil maken met de nieuwe WiFi booster Proximus.
Vragen :
  1. heb je dan twee WiFi boosters nodig ?
  2. wat is de maximale afstand die kan overbrugd worden tussen modem en decoder waarop WiFi booster is aangesloten ?

Ro
Als je twee TV's in verschillende lokalen draadloos wilt aansluiten met de wifi boosters dan heb je er inderdaad twee nodig, één bij elke decoder, de wifibooster is gewoon de vervanger van de wifi bridge maar dan beter.
In een doorsnee grote van huis zou je geen problemen mogen hebben of het zou moeten een kasteel zijn ☺️
Het is veeleer een kwestie van de muren (hindernissen) die het wifi signaal moet doorkruisen op zijn weg van bbox naar de booster die van belang is.
Stel nu in het ergste geval dat je dan toch pech zou hebben en het niet optimaal werkt dan kun je gewoon de booster terugsturen want het zijn huurtoestellen (2,49 €/mnd > klik hier )
en ben je niet verplicht om die te houden zoals bij een aankoop zoals het was bij ruckus, plc's en de wifi bridge.


Reputatie 5
Badge +1
Bedankt Martin voor je reactie .
Is nu duidelijk voor mij.


MvG


Ro
Reputatie 5
Badge +1
Nog een technisch vraagje : in het geval van draadloze verbinding van twee tv's via BBOX 3

  1. Een TV verbonden met wifibridge
  2. Tweede TV verbonden met PLC . Indien deze verbinding vervangen wordt met de nieuwe WIBOOSTER, wordt dan de verbinding voor de eerste TV verstoord, of blijft deze verbinding gewoon intact ?
Ro
Een WiFi Booster en een WiFi Bridge kan je in de meeste gevallen naast elkaar gebruiken zonder problemen.
Reputatie 5
Badge +1
Beste WenzelR,

dank voor je reactie. Waarom de reservatie in je antwoord : " in de meeste gevallen". Waaraan dient gedacht te worden ? Zijn er omstandigheden waarin het niet zou werken de twee naast elkaar?

Ro
Een voorbeeld kan zijn waarbij een verder gelegen Wifi Booster ook als versterker ingesteld wordt. Deze kan dan plots zijn signaal gaan doorgeven aan de WiFi Bridge, voor wie het signaal van de Booster dan dichterbij kan lijken, terwijl het signaal dat de Booster krijgt, eigenlijk zwakker is. De Bridge merkt dit niet.
Maar dit is een kwestie van juist instellen en uitproberen 😉 Normaal zou zoiets goed moeten werken.
dan kun je eigenlijk een wifibooster uitsparen als de wifi bridge goed samenwerkt met de wifibooster.

Al dacht ik dat ik hier of ergens al gelezen had dat de wifi-bridge niet zou goed werken op de wifi-booster, maar dan zou je eigenlijk eerst de situatie h-juist moeten kennen hoe die persoon dit uitgestest heeft !!
Je kan inderdaad rare dingen krijgen als deze slecht opgesteld staan.
Zoals eerder aangegeven; WiFi Booster heeft input signaal op 25% sterkte, WiFi Bridge heeft normaal 50% tot de modem. Wifi Bridge geraakt toch op Booster zijn signaal verbonden, omdat deze dichter staat dan de modem, en pakweg 75% lijkt te geven. Toch is dit signaal nog maar (0.25x0.75=) 18.75% van de originele sterkte. De WiFi Bridge zal dit niet merken, maar de gebruiker natuurlijk wel.
Reputatie 5
Badge +1
Dank WenzelR en Martin voor jullie reacties.
@Ro in ieder geval indien je toch van zin bent om een booster aan te schaffen (huren) kun je eerst al testen met één booster en da andere decoder dan verder laten werken op de wifi- bridge zodat je kunt vaststellen of alles naar behoren blijft werken.

Reageer