Vraag

Niet verbonden met Proximus tv-netwerk

  • 16 November 2021
  • 10 reacties
  • 2608 Bekeken

Reputatie 1

Van dinsdag 9 november tot gisteren 15 november zaten wij zonder (vaste) telefoon, internet en tv. Sinds gisteren zijn de meeste problemen opgelost. We hebben terug telefoon en internet, enkel met tv is er nog een probleem: met de ene tv waarvan de v7-decoder via kabel verbonden is met de b-box is er geen probleem, maar op onze andere tv waarvan de v7-decoder via een wifi-bridge verbonden is met de b-box krijgen we steeds de melding dat er een netwerkfout is, dat we niet verbonden zijn met het Proximus tv-netwerk. De apps zijn wel beschikbaar, bv. Netflix of Disney+ kijken lukt dus wel. B-box3, wifi-bridge en decoder werden al opnieuw opgestart maar zonder succes, de netwerkfout blijft. Mij lijkt het dat er een probleem is met wifi. Kan dit nagezien worden?

PS. Ik hoop dat wij een compensatie krijgen voor de storing op onze lijn?


10 reacties

@kdewilde best je wifi bridge eens resetten terwijl die dicht bij de bbox staat.

→ Je Wi-Fi Bridge resetten | Proximus

 start dan eerst het modem en de Wifi Bridge opnieuw op (maar dit heb je dus reeds uitgevoerd).  
Als het probleem aanhoudt, reset de wifibridge en synchroniseer deze opnieuw met het modem.

Als de wifi bridge terug op zijn plaats staat kijk dan ook eens of de lichtjes normaal oplichten

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Reputatie 1

@Martin Heb de wifi-bridge gereset, opnieuw verbonden met de b-box en decoder herstart maar zonder succes, de netwerkfout blijft.

En de lampjes wireless en linq quality van de Wi-Fi Bridge  branden groen dan?

achteraan het toestel op I staat.

Kwaliteit van het signaal (Link Quality)Link Quality (kwaliteit van het signaal)

Duidt aan of de Wi-Fi Bridge werkt als ontvanger. De kleur toont de kwaliteit van het uitgezonden signaal tussen de 2 toestellen (d.w.z. de ontvanger en de zender):

  • Perfect signaal (groen licht)Groen = perfect signaal.
  • Correct signaal (geel licht)Geel = goed signaal. Met een bijkomende Wi-Fi Bridge kan de kwaliteit verslechteren.
  • Slecht signaal (rood licht)Rood = zwak signaal. De kwaliteit kan verbeteren door de Wi-Fi Bridge te verplaatsten tot de Link Quality led groen of geel wordt. We raden je aan hem in de hoogte te plaatsen, op een goed verluchte plaats, niet in een kast.

Als het lampje Link Quality uit is, moet je Wi-Fi Bridge opnieuw worden gesynchroniseerd met de b-box-modem.

Hoe kan je de Wi-Fi Bridge opnieuw synchroniseren?

Reputatie 1

@Martin Beide lampjes branden groen. Dus ik denk dat het probleem niet aan de wifi-bridge gelegen is.

heb je de decoder al gereset ?

Je decoder resetten | Proximus

De apps zijn wel beschikbaar, bv. Netflix of Disney+ kijken lukt dus wel

Dit wil zeggen dat het internet signaal op je v7 goed toekomt.

Als een reset ook niet helpt zal er uiteindelijk verder een beslissing moeten genomen worden door een Proximus Forummedewerker wat er verder moet gebeuren.

Reputatie 1

@Martin Een reset van de decoder heeft het probleem opgelost!! Meteen staat ook de recentste software op de decoder.

 

Blijft nu nog enkel de compensatie voor de 6 dagen zonder telefoon, tv en internet.

Blij te horen dat het zo in orde gekomen is.

i.v.m. compensatie dit moet ik echter overlaten aan een Proximus Forummedewerker als die hier de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +3

@kdewilde Ik heb dossier 49639939 opgemaakt voor de aanvraag tot compensatie. Mijn collega houdt je verder op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@kdewilde Dag, deze compensatie is aangemaakt en er is een bericht ingesproken op je gsm. Groetjes Luc

Reputatie 1

@Luc.M Sorry, ik kon je telefoontje niet beantwoorden. Alvast bedankt!

Reageer