Vraag

Niet happy na Happy house "upgrade"

  • 1 januari 2018
  • 6 reacties
  • 496 Bekeken

Na het laatste happy house ( fixen van de aansluiting in de straat) bezoek veel problemen
Frequente reboots van bbox ( bv bij het opnemen van een binnenkomend telefoon gesprek)
Hd was een tijdje beschikbaar met veel storing ( blokjes op tv bij veranderen van zender)
Internet snelheid beschamend laag ( 8 Mbps download zonder tv actief, 5Mbps dowload met tv actief, 2 (!) Mbps als HD actief is)

Volledig ontransparante communicatie van proximus. Bij laatste bezoek , om de straat aansluiting te fixen , waren er al storingen maar dat was normaal volgens de technieker zou zich oplossen gedurende de dag. Niet dus.

6 reacties

Ook eens via MyProximus de "test mijn lijn" kijken of deze ook problemen analyseert:

(Indien er problemen aagegeven worden zou ¨Proximus daarvan ook op de hoogte moeten zijn en verder opgevolgd worden, indien niet er eens op aandringen.... )

via > SelfRepair en dan nog verder ook op "start analyse" klikken voor verdere analyse...enz
Mijn Support: Netwerkstatus
Test mijn lijn: start de test (huidige staus van het netwerk)
Start Analyse (kan tot 4 min duren)
Terwijl u wacht, testen wij het volgende:
de kwaliteit van de lijn
de configuratie van onze systemen
de instellingen van uw modem
Dank u voor de hint. Alle testen waren ok. Echter geen idee waarom ik zo lage snelheid heb, geen hd en frequente reboots van de bbox ( bvb bij binnenkomen telefoon)
reboots bij binnenkomen telefoon, duidt ergens op een verkeerde aansluiting van je telefoon(lijn) via de intro / DSL filter
Heeft de happyhouse technieker je binnenhuis aansluiting nagezien.
Mss eens zien in deze > installatiegids
> hoe uw kabels aansluiten
De technieker heeft niks nagekeken . Bij de eerste poging vdsl2 aan te sluiten bleek dat een van de benodigde draden niet aangesloten te zijn ( het gevolg van een storing vele jaren geleden waar de technieker om de storing op te lossen een ander paar had gebruikt) bij eerste interventie alles down gedurende een halve dag door foutje van technieker. ( zelf opgelost met assistentie van helpdesk) De 2de interventie was aan op straat om de het gebroken paar te repareren ( putje maken op straat en de draden opnieuw lassen) Binnen is de technieker enkel binnen geweest om het bestaande paar te vervangen door het nu gerepareerde correcte paar, verder geen uitleg of controle. Een beetje(sic) contrasterend met happy house zegt allemaal gaat doen:

"Wat komen we doen?
Onze technicus kijkt alles tot in de kleinste puntjes na:
Check van alle internet- en wifiverbindingen. Zo zijn ze stabiel en veilig. Configuratie van je computers, tablets en smartphones in huis inbegrepen.
Test van het mobielez netwerk in huis, voor een zo sterk mogelijk bereik.
Check van je modem en decoder, en vervanging indien nodig."

Ondertussen uw tip om de bekabeling voor telefoon nagekeken en gezien dat die niet ok was. Telefoon nu aangesloten via de DSL filter. Een paar keer getest en nog geen reboot van de bbox gezien.


Snelheid nog altijd 5Mbps met ( non-HD) Tv actief , 8Mbps zonder TV. Geen HD tv. Communicatie van proximus: nul,nul.

Ik haat het om dit aan te kaarten via de storingdienst ( het is eigenlijk geen storing) gezien meermalen zeer negatieve ervaringen in het verleden
Reputatie 7
Badge +4
Een happy house technieker is niet hetzelfde als een omschakeling naar vdsl2, happy house techniekers vraag je normaal specifiek aan om je binneninstallatie na te kijken.

Als je je vaste lijn nummer of klantnummer naar het Proximus team kan sturen, kijken we na wat er precies gebeurd is op je lijn.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten
Beste proximus medewerker,
Gelieve U te informeren wat happy house is
Zie onderstaande wat er allemaal , ongevraagd , in de originele mail gestuurd werd


" Als je surft, tv-kijkt of belt, wil je natuurlijk dat alles pico bello werkt. Maar daar heb je het al: de technologie staat niet stil. No worries! We komen je helpen zodat je voluit profiteert van Proximus.

Op het programma van ons Happy House bezoek?

Installatie van de VDSL 2-technologie waarmee je tot 3 televisietoestellen op Proximus TV kunt aansluiten en meerdere programma's tegelijk kunt bekijken of opnemen. En dat allemaal in hd-kwaliteit!

Check en beveiliging van je internet en/of wifi-verbinding, configuratie van je laptops, tablets en smartphones inbegrepen.

Test van het mobiele netwerk bij jou thuis.

Gratis vervanging van je oude modem en decoder.

Demonstratie van de heel praktische gratis applicaties MyProximus en Proximus TV.

Reageer