Beantwoord

Netflix gaat traag of niet....

  • 31 May 2019
  • 9 reacties
  • 464 Bekeken

Onze decoder werkt traag of niet bij het gebruiken van Netflix. En werkt eigenlijk ook traag in het algemeen.

Elke dag loopt hij wel een of meerdere keren volledig vast bij Netflix, waarna enkel een reset kan. En zo zijn we weer 10 minuten kwijt.

Welke versie we juist hebben weet ik niet. Er staat in ieder geval nog ‘Belgacom’ op.

Uit miserie ga ik nu al een tijdje op zolder zitten waar de PlayStation staat en Netflix dus wel vlot werkt.

Kan hier iets aan gedaan worden? Snellere decoder neem ik aan? Of heeft er iemand andere tips?
icon

Beste antwoord door HadewychT 3 June 2019, 18:21

Bekijk origineel

9 reacties

Ter info: Je hebt mss nog een v4 decoder en die worden tegenwoordig omgeruild, maar pas maandag komt iemand van Proximus hier langs die hieromtrent kan verder helpen.
Thx Martin. Dat ziet er idd een V4 uit. Dan hoop ik op goed nieuws komende maandag.
Reputatie 7
Badge +4
Onze decoder werkt traag of niet bij het gebruiken van Netflix. En werkt eigenlijk ook traag in het algemeen.

Elke dag loopt hij wel een of meerdere keren volledig vast bij Netflix, waarna enkel een reset kan. En zo zijn we weer 10 minuten kwijt.

Welke versie we juist hebben weet ik niet. Er staat in ieder geval nog ‘Belgacom’ op.

Uit miserie ga ik nu al een tijdje op zolder zitten waar de PlayStation staat en Netflix dus wel vlot werkt.

Kan hier iets aan gedaan worden? Snellere decoder neem ik aan? Of heeft er iemand andere tips?


Heb je al eens je cookies verwijderd op de decoder zelf, dit door op de decoder naar het menu te gaan : Mijn account > instellingen > cookies te gaan en hier dan te kiezen om de cookies te verwijderen.
In je post schrijf je dat het algemeen traag zou zijn, waar heb je dan nog hinder mee ?
Cookies hebben ze hier al eens gedaan. Helpt niet echt. Ik wil het nog wel eens proberen....

Met traag in het algemeen bedoel ik: door de menu's bladeren (zoals bv.tv gids), terug- en verderspoelen,....
Dat zou allemaal wel wat sneller mogen. Zeker in vergelijking met andere toestellen in 2019 (Telenet bij mijn schoonouders, de PC, Chromecast, xbox,....)
Is dit nu toevallig? Ik krijg net een mailtje om een nieuwe tv-decoder te testen.
zeggen ze ook over welke nieuwe decoder het gaat want het zou ook een phishing mail kunnen zijn
hier nog iemand die dit meldt
>
https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-51/email-tester-proximus-tv-decoder-47591/index1.html
Reputatie 7
Badge +4
Cookies hebben ze hier al eens gedaan. Helpt niet echt. Ik wil het nog wel eens proberen....

Met traag in het algemeen bedoel ik: door de menu's bladeren (zoals bv.tv gids), terug- en verderspoelen,....
Dat zou allemaal wel wat sneller mogen. Zeker in vergelijking met andere toestellen in 2019 (Telenet bij mijn schoonouders, de PC, Chromecast, xbox,....)

Ik zie dat je inderdaad nog zo'n versie 4 decoder hebt. Dit model is al wat ouder en wordt vervangen zoals Martin al schreef. Als je wil kan ik er via UPS een nieuwe opsturen. Dan mag je me via PM je GSM-nr doorsturen waarop we je mogen verwittigen als hij is toegekomen.
Op deze link kan je kiezen waar hij geleverd mag worden
Wat betreft de mail om de nieuwe decoder te testen zou ik nog even afwachten. Tot nu toe werd die enkel door medewerkers getest. De bedoeling was wel om in juni te starten met klanten als testers, maar ik heb hierover nog geen info iontvangen. Ik heb het nagevraagd bij de verantwoordelijken hiervoor en wacht nog op een antwoord.
Je kan evt met de vervanging van je decoder wachten totdat hier ook meer duidelijkheid over is, als je wil.
Bedankt HadewychT

Ik heb net een pm gestuurd.
Reputatie 7
Badge +4
Je decoder is opgestuurd. Je zal bericht krijgen als hij aangekomen is in de winkel die u me doorstuurde.

Reageer