Beantwoord

na verhuis naar andere provincie blijft oude regionale zender


Hoi,
ik ben recent verhuisd van Ramsel naar Aarschot. In Ramsel had ik RTV en in Aarschot had ik verwacht ROB te kunnen kijken. Ik krijg echter nog altijd RTV.
In het Proximus verkooppunt hebben ze mijn vraag doorgespeeld aan de technische dienst. Ik werd inderdaad meteen opgebeld door een Nederlandse dame.
Maar die bleef bij hoog en laag volhouden dat op mijn adres wel degelijk RTV van toepassing was. Zelfs toen ik vroeg hoe het kon dat mijn ma die 5 deuren naast me woont wel ROB had, bleef ze zeggen dat voor mijn adres de zender RTV was en hier niets kon aan gewijzigd worden. Beetje vreemd leek me.
Ik heb hier al even gekeken en mss ligt het aan mijn fictief vast nummer ? Weet iemand hoe ik aan de juiste regionale zender kan komen ?
groetjes
Karine
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 17 June 2019, 13:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Ter info: ik vraag mij af of dit mss iets kan te maken hebben met het lijnnummer (de zone waar het lijnnummer in valt) dat vermeld staat onder rubriek TV als je gaat kijken via http://myproximus.be
is dit TV lijnummer kan verschillend zijn van je vaste telefoonnummer.
zenderlijst vlaanderen:
https://www.proximus.be/dam/jcr:810fbecd-d01e-4c11-836e-73cdae9ef3ca/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-nl~2019-06-13-09-01-36~cache.pdf
zenderlijst wallonie en Brussel:
https://www.proximus.be/dam/jcr:51b3582b-8404-4bb2-a248-0052a8c4d87b/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-bxl-wal-nl~2019-06-13-09-01-43~cache.pdf
Reputatie 7
Badge +4
Wat die Nederlandse dame ook moge beweren ROB is de regionale zender voor Oost-Brabant (Aarschot, Leuven, ….) en het is aan Px om het probleem op te lossen (desgevallend mocht er geen oplossing op korte termijn uit de bus komen naar de ombudsdienst telecom stappen)
Als bijkomende info: in de recente nieuwe zenderlijst staat die alleen vermeld in de lijst voor vlaanderen
zie mijn geposte link hierboven

ik had gisteren al door de ganse lijst gelopen maar die nummers worden overgeslagen.
Waarschijnlijk heeft het idd iets met het lijnnummer te maken (want ik heb geen vaste lijn is ).
Maar kweet niet goed waar ik hiervoor terecht kan gezien de technische dienst me al niet kon helpen 😞
Reputatie 7
Badge +4
Karin, laat me proberen je persoonlijke held van de dag te zijn... :D
Kan je dit nu nog even opnieuw proberen aub?

Grtjs,

Charlotte
Hey Charlotte,
is dit gewoon te wijten aan een verkeerde instelling in het TV profiel van Karine of heeft dit alleen iets te maken met het TV-lijnnummer zoals ik hierboven reeds aangehaald heb?
Mvg, Martin.
Reputatie 7
Badge +4
Hey Martin!
Dit heeft inderdaad te maken met een instelling op het TV platform zelf. Door de verhuis (met behoud van het lijnnummer) blijven de regionale zenders soms steken, dan moeten we deze een handje helpen.
Het klopt inderdaad wel dat de technische dienst daar zelf geen wijzigingen kan op uitvoeren.
Dus ik duim dat het nu is opgelost voor Karin!

Grtjs, Charlotte
Bedankt Charlotte, voor je deze duidelijke uitleg đź‘Ť
Hoi Charlotte,

ik ben nu op mijn werk dus ik test meteen als ik straks thuiskom. Maar op mijn proximus app staat rob alvast nu tussen mijn zenderlijst dus dat ziet er goed uit.
Jammer dat men me aan de telefoon een beetje in de kou liet want ik ben erg blij met je snelle antwoord.
Ik bevestig je nog of het thuis werkt.
groetjes
Karine
Reputatie 7
Badge +4
Karine, het is geen kwestie van in de kou te laten staan, het is helaas zo dat de mensen van de technische dienst geen zicht hebben op de zenders die je decoder gaat uitsturen.
Men kan zien welke boeketten en welk type abonnement actief staat, maar qua regionale zenders zien zij dit niet.

Veel kijkplezier!

Grtjs, Charlotte
Charlotte,
ik kan je heldenstatus bevestigen.
Ik heb gisteren vanuit mijn zetel naar rob tv kunnen kijken :-)
Nog eens bedankt
Karine
Reputatie 7
Badge +4
Karine,
Heel graag gedaan! Veel kijkplezier!

Grtjs,

Charlotte