Vraag

Na update naar BBC HD geen enkele afspeelbare opname mogelijk

  • 10 October 2022
  • 9 reacties
  • 457 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds afgelopen zondag naar HD geeft BBC HD problemen.Na eerst ontbreken geluid ben ik niet meer in de mogelijkheid een opname te plannen voor die zenders..

De geplande opnames doen het niet.

Ze verschijnen in de pickx app(daar uiteraard niet afspeelbaar) maar niet rechtstreeks in de decoder lijst.Ook al worden ze ingepland via decoder.

Een opname rechtstreeks proberen via decoder doet het maar speelt niet af als ik kijken kies.

Alle andere zenders ok.

En zoals steeds het correcte uitgeprobeerd via modem decoder reset.

Geen oplossing.

Dus er scheelt nog iets bij die omzetting naar HD.

Graag hulp


9 reacties

Reputatie 1
Badge

Op de SD kanalen van BBC lukken de opnames wel zoals voorheen.En kunnen worden afgespeeld.

Maar de 2 BBC HD kanalen laten nog steeds geen afspeelbare opnames toe.

Reputatie 6
Badge +2

Er is nog altijd geen klank op BBC 1 HD, goed dat ik nog Telenet heb zo kan ik dan wel die zender kijken met klank.

 

Update: BBC 1 HD heeft zijn klank terug, benieuwd of dat zo blijft.

Reputatie 1
Badge

Ik heb het gevoel dat men er mee bezig is…

Nu kan ik wel direct opnemen en bekijken.

Afwachten....

Reputatie 1
Badge

Ook ingeplande opnames BBC HD gebeuren nu en kunnen ook worden bekeken.

 

Reputatie 5
Badge +2

Problemen blijven maar duren. Daarstraks ook bij de documentaire van Simon Reeve op BBC Two HD. Het was eerder een slideshow of zo’n diaprojectie. Bekijk je na het stopzetten ervan de opname ervan is er geen probleem.

Iemand van de Franstalige fora had gemonitord dat de streams van beide zenders doorheen de dag qua bandbreedte fluctueert. Het verschilt van programma tot programma en gaat op en neer. Met alle gevolgen van dien. Het signaal van de opnameserver is wel stabiel en vertoont geen probleem. 

Op BBC 2 HD zijn de programma's standaard met audidescriptie. Ik krijg het niet uitgezet, want daar is geen optie voor

Sedert enige tijd geen geluid meer op BBC1 en BBC2. Op NPO-zenders wel nog geluid maar moeten dit nu véél luider zetten tov andere zenders. Hoe krijgen we geluid op BBC terug en op NPO terug zoals de andere zenders?

mss toch eens bbox en decoder rebooten → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@aadeegee 

Heeft een herstart van de bbox3 en de decoder het in orde gebracht?

 

Groeten

Geert

Reageer