Vraag

Monogeluid bij CAZ (HD)


Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 586 reacties
Sinds dinsdag is het geluid de hele tijd (incl. reclame) op CAZ en CAZ HD in mono ipv stereo. Op andere zenders zijn er geen problemen. Kan dit nagekeken worden?

Alvast bedankt.

Mvg

47 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Moest het een technisch probleem zijn met de zender bijvoorbeeld zou je het op beide decoders hebben en niet slechts op 1 decoder. Ik stuur het in elk geval door naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je hier iets weten. 

Reputatie 2
Badge

Okee

 

Merci eh @SamuelD:point_up_2:

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen,het geluid op sports1 was 4 dagen goed,sinds vandaag weer mono :-(

Reputatie 7
Badge +4

@Hans VG Er was inderdaad vorige week een probleem met de encoder. Vorige week donderdag hebben ze dit hersteld maar blijkbaar is het probleem dan nu teruggekomen.

Ik geef het opnieuw door aan de betrokken dienst.

Reputatie 2
Badge

@Hans VG Er was inderdaad vorige week een probleem met de encoder. Vorige week donderdag hebben ze dit hersteld maar blijkbaar is het probleem dan nu teruggekomen.

Ik geef het opnieuw door aan de betrokken dienst.

 

@ThierryW Aha,dan is dit het probleem dat al een tijdje aan de gang was,merci van de snelle reactie

 

Reputatie 2
Badge

@ThierryW geluid op Sports1 is weer precies mono geluid…..wss weer een encoder probleem

@Hans VG Het is nagekeken, en momenteel lijkt er geen probleem te zijn hier. Kan je het nog even controleren aan jouw kant?

Reputatie 2
Badge

@WenzelR is hetzelfde…..:-( zal even wachten,mss dat het zichzelf hersteld :ok_hand:

Het is nog eens nagekeken, maar hier is geluid in stereo terug te vinden. Kan je nog even de instellingen van jouw toestellen controleren?

Reputatie 2
Badge

@WenzelR het geluid is weer super ….de geluidsinstellingen staan perfect,niks gewijzigd…...we houden het in de gaten …..alvast thx van de snelle info’s eh

Reputatie 2
Badge

Geluidsprobleem op Sports1 (wss endoder probleem) is na 14 dagen weer opgedoken.... 😟

Reputatie 2
Badge

Weer het gekende geluidsprobleem opgedoken op Sports1(encoder probleem) vandaag...hopelijk gaat het probleem dat zich al voordoet sinds sept-okt echt eens opgelost raken ☹

Reputatie 6
Badge +3

@Hans VG : Heb je probleem op nog andere zenders ,of blijft het probleem zich enkel voordoen bij Sports 1? Wanneer enkel met deze zender kan het eigenlijk niet liggen aan jouw geluidsinstallatie. Maak je gebruik van een surround systeem of een soundbar?  Eleven Sports 1 heeft ook een contactpagina: http://faqs.elevensports.be/faqs_eleven_be/nl-faq/ Wel jammer dat Proximus niet meer actie onderneemt.

Reputatie 2
Badge

@familievandesype is enkel op Sports1...een surroundsysteem heb ik niet....instellingen staan perfect......Hdmi is recent vernieuwd....telkens ik hier bericht geef..wordt het doorgegeven...onlangs wist ik dus dan er encoder probleem was...blijkbaar is dit dus een euvel dat moeilijk op te lossen is

Reputatie 6
Badge +3

@Hans VG :  Bedankt voor de informatie. Het is enorm moeilijk omdat Proximus het probleem moet proberen te reproduceren. Zij kijken hoeveel mensen het problemen hebben. Proximus heeft natuurlijk veel verschillende servers , dus het probleem kan zich voordoen op de server waar jouw decoder op aangesloten is. Soms is het ook beter om een apart topic aan te maken voor jouw probleem. Wat ik aanraad is ook naar Proximus zelf te bellen om dit te melden.

Reputatie 2
Badge

@familievandesype zag net dat U link van Eleven sports gaf,zag dan dan ik tikfoutje had gedaan,is niet de sportzender van Eleven,maar het Sport1 kanaal van Proximus

Reputatie 6
Badge +3

@Hans VG  : Ok, dan is het enkel maar Proximus die dat kan nakijken en dan is mijn contact link van geen tel. 

was toch een gekend probleem van vroeger, al blijft de vraag waarom komt dit probleem na een tijd terug!

Reputatie 6
Badge +3

Voor mij is dit toch een server probleem waar toevallig zijn decoder mee verbinding maakt. Anders is er geen logische verklaring.

Reputatie 2
Badge

en enkel maar op Sport1 kanaal,andere zenders en Sport 2-3 en meedere geen problemen,en sinds begin van voetbalcompetitie is het begonnen,destijds hebben ze lijn getest en dat was alles goed,tot ik kleine 1.5 maand geleden van medewerker hoorde dat er een encoder probleem was

Reputatie 2
Badge

En net dit ook gelezen op het forum…...bericht van dag geleden van iemand die het ook heeft,maar dan op andere zender,blijkbaar dan toch proximus probleem

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/mono-geluid-q2-en-vitaya-49542

 

Inderdaad is een gekend probleem dat hier nu en dan weer op tafel komt :slight_smile:

Reageer