Vraag

mogelijk om een software te pushen naar mijn v5 decoder ?


Reputatie 2
Badge

beste,

 

is het mogelijk om de laatste software te pushen naar mijn v5 decoder ? (niet de v5c)

en is het ook mogelijk om te zeggen welk de laatste versie ook is voor de v5, NTE…. ?

want ik ben niet zeker of de factory reset voldoende is, heb ik wel gedaan maar ik ben niet zeker of dit wel ok is want ik heb er problemen mee met de decoder, heb al een paar topics erover, maar het gaat niet echt vooruit, en liefst wil ik nog niet inruilen voor een andere, eerst wil ik graag deze weg proberen als het kan.

 

alvast bedankt.


16 reacties

@Timpie 

De software zal geleidelijk aan worden uitgerold, hier op het forum heb ik het volgende gevonden.

versie is nu NTE_9.14.9.8 paar dagen terug of zelfs gisteren was dit 9.12.9.4

Alhoewel bij mij, ik kijk met een v5compact zonder hardeschijf en ik heb software versie NTE-miniv5_9.12.9.2.

Eventueel kan je je V5 decoder met hardeschijf laten omruilen voor een v5 compact zonder hardeschijf indien gewenst, deze werkt nu het stabielst, zonder foutmeldingen.

Timm1983

Timpie wil liefst wel zijn V5 behouden en volgens mij is de laatste versie van de v5 wel NTE_9.14.9.8 die voor hem het probleem bezorgd heeft.

Reputatie 7
Badge +5

@Timpie Je hebt momenteel de meest recente versie van de software op je decoder staan. 
Heb je al een reset gedaan van je decoder? Heeft dit niet geholpen? 

Reputatie 2
Badge

@Timpie Je hebt momenteel de meest recente versie van de software op je decoder staan. 
Heb je al een reset gedaan van je decoder? Heeft dit niet geholpen? 


ik heb denk ik al 5 keer een factory reset gedaan, alsook de bbox3, harde schijf eruit gehaald, niets helpt helaas, ik heb idd de NTE_9.14.9.8 en sindsdien heeft deze voor problemen gezorgd, daarvoor met versie  9.12.9.4 had ik geen enkel probleem, bij deze denk ik dat er niet veel meer aan te doen is, tenzei jullie bij Proximus later nog met een nieuwe versie komen die hopelijk terug mijn v5 inorde brengt, ik wacht nog even af, de decoder staat nu voorlopig op de slaapkamer, daar kijk ik toch niet veel tv, dus het kan wachten, heb m’n v4 in de living geplaats, deze werkt gelukkig nog perfect. ruilen wil ik echt nog niet, je weet maar nooit als het hopelijk terug inorde komt, want ik heb een hekel aan dat cloud systeem, niet opzich door de cloud, maar omdat het maar 50uren opnemen is, dat is extreem weinig, hopelijk komt dat omhoog in de toekomst, of een systeem waar men een externe schijf kan aansluiten op de decoder, zou ook handig zijn, 50 uren is echt wel te weinig, want dan heb je ook nog het probleem als je iets instelt voor op te nemen, neemt hij een uur meer op met rommel dat je niet vraagt, begint dus veels te vroeg op te nemen en stopt veels te laat, echt geen goed systeem helaas, want zo heb je niet veel meer over van die 50 uren, bijna de helft ervan is opgenomen rommel.

Reputatie 7
Badge +4

@Timpie Als al die resets en het opnieuw ingeven van je lijnnummer niet geholpen hebben om al je kanalen terug te zien vrees ik dat we het op deze decoder niet meer in orde zullen krijgen. Deze kan wel enkel vervangen worden door een gehuurde decoder. 

Als je een decoder hebt die enkel opnames doet in de cloud kan je 400u aan opnames doen die 60 dagen bewaard blijven. Je hebt daarbovenop ook nog 50u voor opnames die 36 maand bewaard kunnen worden. 

Op de V7 decoder kan je ook externe toestellen aansluiten via de USB-poort. 

Reputatie 2
Badge

Ik zal nog geen recht hebben op de v7, fiber ligt nog niet tot aan mijn deur, helaas, maar bij de v7, is dit dan effectief de bedoeling om een externe schijf erop aan te sluiten zodat je kan opnemen daarop ?

zou ik raar vinden dat dit zou mogelijk zijn en  dan zou het nog hoogst waarschijnlijk maar mogelijk zijn in lage resolutie ?

Reputatie 7
Badge +4

@Timpie Je lijn heeft een goede snelheid om een V7 op aan te sluiten dus dat is eventueel wel mogelijk. Je kan op de V7 alles opnemen op ons netwerk, een externe harde schijf is dus zeker niet nodig.

Reputatie 2
Badge

@Timpie Je lijn heeft een goede snelheid om een V7 op aan te sluiten dus dat is eventueel wel mogelijk. Je kan op de V7 alles opnemen op ons netwerk, een externe harde schijf is dus zeker niet nodig.


dat je kan opnemen op jullie netwerk weet ik, maar daar staat een limiet op.

met een externe schijf kunnen de opnamen mogelijks voor altijd behouden worden en is er ook veel meer plaats dan op jullie netwerk per gebruiker, toch als je een Terrabyte of grotere schijf gebruikt.

Reputatie 7
Badge +4

@Timpie Je kan extra toestellen verbinden via bluetooth of usb op de V7. Dit kan hiervoor een oplossing zijn

ik vrees dat wegens copie protectie dit niet zal mogelijk zijn van uitzendingen op te nemen via deze weg, nee? 

Reputatie 7
Badge +5

@Martin en @Timpie Op onze v7 decoder kunnen momenteel enkel korte termijn opnames gedaan worden. Dit wilt zeggen dat je voor 400u opnames kan doen die 60 dagen op de cloud blijven staan. Een harde schijf  is dus niet mogelijk. Ook zijn lange termijn opnames momenteel niet mogelijk.

Het is wel mogelijk om rand apparaten aan te sluiten via de usb poort, toetsenbord, muis of usb stick. Naar gelang het formaat zal je wat er op de usb stick staat kunnen openen via een app van de android tv playstore. Maar het is niet mogelijk om opnames die gemaakt worden door de v7 op een stick/hdd op te slaan.

 

Ok bedankt DaisyS voor de bevestiging , ik had dit inderdaad ook niet verwacht dat dit zou mogelijk geweest zijn.

Reputatie 2
Badge

60 dagen maar ? dat is nog minder interessant dan, ipv vooruit gaan jullie achteruit.

waar is de tijd van vroeger met de VHS casettes, lol. ok die vervagen na een lange tijd wel, maar goed.

mss is een digicorder een oplossing ? of dit werkt wss ook niet door de decodering ofzo ?

ik wil echt m’n opnamen lang kunnen bewaren hoor, hoe zit dit bij Telenet ?

Telenet 60 dagen of 5 jaar bij Proximus is 60 dagen of 3jaar 

Reputatie 2
Badge

5 jaar is al mooi meegenomen, mss moet ik daar eens een kijkje nemen, ik weet dat het kanalen aanbod daar ook wel beter is, veel minder van dat frans gedoe in ieder geval.

Reageer