Mijn volume voor de Proximus TV-app wordt opgebruikt, maar ik heb die app helemaal niet in gebruik
"Beste Proximus-klant: je maandelijks surfvolume van 1.0 GB inbegrepen bij je abonnement voor de Proximus TV-app in België & EU is opgebruikt. Vanaf nu gebruik je de data van je mobiele abonnement tot het einde van de maand. Tip: Volg je verbruik op de voet via de MyProximus-app. https://myproximusapp.page.link/usage. Tot binnenkort!"
Ik gebruik die TV-app echter helemaal niet. Ik heb die niet eens geïnstalleerd!
Waar komt dat zogenaamde verbruik dan vandaan? In elk geval niet van mij!
Dat heeft er inderdaad niks mee te maken, aangezien het hier om mobile volume gaat.
Klinkt logisch, maar als er verkeerd geteld wordt, dan weet je maar nooit. Soms is het domste of meest onwaarschijnlijke idee in zulke gevallen toch het juiste…
Bij mij blijft de Pickx-teller braafjes op 0 staan, tegenwoordig.
Al moet ik er wel bij zeggen, dat mijn decoder sinds de corona-lockdown zo goed als niet meer onder stroom gestaan heeft, omdat ik toch geen TV meer gekeken heb. Geen idee of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben.
Oud topic, maar hier lijkt het dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Kakelverse Proximus-klant hier. Pickx app zonet geïnstalleerd omdat ik nieuwsgierig was, blijkbaar kan ik niet eens inloggen. Voordat de app geïnstalleerd was had ik al 10MB op Pickx verbruikt...
Bedankt voor de info.
Ik zal het aan mijn zijde verder opvolgen.
Van zodra ik merk dat het opgelost is, laat ik het wel weten.
Ik heb deze bijkomende info doorgegeven aan de bevoegde dienst. Ze laten me weten dat er op dit moment nog volop aan een oplossing voor deze hinder wordt gewerkt. Zolang dit euvel blijft bestaan, heb je wel het geluk dat je meer data overhoudt van je gewone data bundel voor de rest van je verbruik. 😉
Groetjes,
Antonella
Daar gáát het probleem ook helemaal niet over.
En als ik de Pickx app op mijn GSM gebruikte, dan zou het verbruik van de Pickx app van mijn GSM óók voor rekening van mijn GSM zijn. Zoveel snap ik er heus ook wel van.
MÁÁR: ik GEBRUIK de Pickx app helemaal niet. Ik heb die app niet eens GEÏNSTALLEERD.
En TOCH beweert MyProximus dat ik, via mijn GSM, "Pickx app nat & EU" datavolume zou verbruiken.
Welnu, DÁT snap ik NIET.
Ik ben er ondertussen wél achter gekomen, dat mijn "Pickx app nat & EU" datavolume netjes op nul blijft staan zolang ik de hotspot niet gebruik.
Van zodra ik de hotspot echter wél gebruik, gaat de "Pickx app nat & EU" teller plots óók omhoog.
Dus: OFWEL kan MyProximus niet tellen (en zijn de ándere tellers dan misschien óók verkeerd?), OFWEL hebben de hotspot en de Pickx app iets met mekaar te maken (en dan zou ik dat graag vernemen, want ook dat zou het mysterie dan meteen oplossen).
Inderdaad als je een hotspot maakt van je gsm dan is het verbruik via de hotspot voor rekening van je gsm.
Dus als je proximus tv, pickx gebruikt komt dat op gsm rekening.
Hotspot best enkel in noodgevallen gebruiken als je geen andere wifi hebt.
Om 06:03 stond het "Pickx app nat & EU" volume nog netjes op 0.
Ik heb dan gedurende zo'n 40 minuten de hotspot gebruikt, en om 06:45 stond het "Pickx app nat & EU" volume plots op "41,1 MB verbruikt van 1 GB."
Mobiele hotspot lijkt dus wel degelijk, minstens gedeeltelijk, mee te tellen voor "Pickx app nat & EU" ?!?!?
Zaterdagochtend (14 september) om 08:17 stond "Pickx app nat & EU" op die 41,1 waarop het de vorige ochtend geëindigd was. 's Avonds om 19:48, nadat ik in de loop van de dag de mobiele hotspot weer gebruikt had, was het opgelopen tot "120,3 MB verbruikt van 1 GB." Daar staat het nu nog steeds.
Groetjes,
Antonella
- Sinds mijn laatste bericht ben ik tot eind augustus nog geregeld gebruik blijven maken van mijn mobiele hotspot. Mijn "Pickx app nat & EU" volume is in die periode blijven oplopen, en is vlak voor middernacht op 31 augustus uiteindelijk uitgekomen op "571,6 MB verbruikt van 1 GB". Dat alles zónder dat ik de Pickx app zelf maar geïnstalleerd heb.
- Sinds begin september heb ik de mobiele hotspot nog niet gebruikt. Het "Pickx app nat & EU" volume staat voor deze maand nog netjes op 0.
Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Hou je het voor deze maand ook even in de gaten en hou me zeker op de hoogte.
Nu de app er niet meer op staat, zou er deze maand geen verbruik geregistreerd mogen worden.
Groetjes,
Antonella
Als ik nu het datavolume controleer, dan staat er plots "105,7 MBverbruikt van 1 GB" voor "Pickx app nat & EU".
(Bij nader inzien was het misschien een beter idee geweest, de Proximus Pickx app geïnstalleerd te laten, want nu weet ik niet of het onterecht gerapporteerde datavolume veroorzaakt wordt door de verwijdering van de app of door het gebruik van de mobiele hotspot.)
Ik krijg net feedback over het onderzoek.
Er werd effectief een fout gevonden in het verbruik van de TV-app. Er wordt nu gewerkt aan een oplossing. Deze zou er tegen de volgende update van de TV-app moeten zijn.
Groetjes,
Antonella
Bedankt voor alle screenshots en je toestemming. Ik heb alles doorgegeven aan de bevoegde dienst. Zodra ik feedback ontvang, laat ik je iets weten.
Groetjes,
Antonella
Zou je ook nog een screenshot kunnen doorsturen van je MyProximus app van je huidig data verbruik?
Krijgen we jouw goedkeuring om via IT en technische diensten een verdiepte check te doen op jouw data-verbruik?
Groetjes,
Antonella
Voor zover ik het kan beoordelen, zal dat volume wel kloppen met het gebruik dat ik ervan maak.
Maar als het kan helpen om het mysterie uit te klaren, dan kan ik die hotspot volgende maand wel eens uit laten staan. Dan gebruik ik wel gewoon heel de tijd de draadloze netwerkverbinding van mijn BBox.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.