Vraag

Mijn volume voor de Proximus TV-app wordt opgebruikt, maar ik heb die app helemaal niet in gebruik



Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag luvr,
Zou je printscreens kunnen doorsturen van je gebruik per app?
Groetjes,
Antonella
Reputatie 2
Badge +1
Als voorzorgsmaatregel heb ik mijn MyProximus wachtwoord ondertussen aangepast. De Pickx app vraagt immers om met mijn MyProximus account aan te loggen.

Of het helpt, weet ik niet, want ik kan op mijn telefoon de app nog gewoon opstarten zonder mijn wachtwoord te moeten bevestigen.
Ik zou toch gewoon eerst afwachten tot maandag als de proximus medewerkers hier terug langskomen op het forum om te zien wat zij kunnen achterhalen wat er juist aan de hand , eventueel kunnen ze de vraag doorspelen aan de specialisten ter zake...
Reputatie 2
Badge +1
je kunt normaal gezien via je instellingen ook zien hoeveel een app aan data verbruikt.
Akkoord, maar de Proximus Pickx app stond tot gisteren niet eens op mijn GSM geïnstalleerd.
Nu ik de app geïnstalleerd heb, kan ik de "Verbruikte mobiele data in 30 dagen" inderdaad wel bekijken, maar da's gewoon "0.00 B" (ik verwacht ook niet anders, want ik heb met de app nog niets gedaan.)

De "MyProximus" app zegt op de "Mobilus S" pagina voor mijn GSM telefoonnummer: "1 GB verbruikt van 1 GB" voor de "Pickx app nat & EU", met nog 12 dagen resterend. Ik heb er geen flauw idee van wat er met die 1 GB dan wel gebeurd zou kunnen zijn. Waar kan die nu in 's hemelsnaam naartoe gevlogen zijn, als ik die app nooit gebruikt heb, en NIET EENS GEÏNSTALLEERD had ?!?!?!? NIET op mijn GSM, NIET op mijn tablet. (Ik weet niet of er opties bestaan om dat Pickx datavolume op een PC op te souperen; en zo ja, of dat dan ook onder Linux zou kunnen, want ik gebruik enkel Linux systemen, en geen Windows of Apple toestanden.)

En voor er iemand vraagt of misschien één van mijn gezinsleden zonder mijn weten de Pickx app zou kunnen gebruiken: Mijn gezin bestaat uit slechts één persoon, nl. mijzelf. Familie of kennissen die langskomen mogen weliswaar met hun telefoon draadloos verbinding maken met mijn netwerk, maar voor de rest ben ik de enige legitieme gebruiker van mijn Proximus abonnement.
je kunt normaal gezien via je instellingen ook zien hoeveel een app aan data verbruikt.

Ter bijkomende info: pas maandag komen de proximus medewerkers terug langs op het forum.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb de Proximus Pickx app ondertussen op mijn telefoon geïnstalleerd, met de bedoeling om eens te bekijken of ik daar iets meer mee te weten kon komen, bijvoorbeeld op welk type toestel "ik" (afijn, mijn vermeend alter ego) de app dan wel zou gebruiken, maar dat valt dik tegen.

Ik zal het voorlopig geïnstalleerd laten. Suggesties om een en ander te controleren zijn altijd welkom.

Als dit mysterie niet uitgeklaard geraakt, kan ik het gebruik van die app via mijn account dan volledig blokkeren? (Ik weet ook wel dat ik daar financiëel niks mee uitspaar, maar ik zou niet weten hoe/wie/wat/waar/wanneer "ik" ook maar iets gedaan zou hebben met die app.)
Reputatie 2
Badge +1
Dag luvr,

Wij zien dat de Proximus TV-app geïnstalleerd werd op jou Huawei-smartphone op 01/04/2018.

Ja, dat snap ik. Die heeft daar ook op gestaan, maar heb ik al lang geleden weer verwijderd.

Deze app is nu recent wel van naam veranderd en heet nu Proximus Pickx.

Ja, dat snap ik ook. Maar die heb ik nooit gebruikt.

Je hebt ook effectief een bundel actief staan op jouw gsm-nummer waarmee je 1GB/maand kunt spenderen aan onze TV-app.

Ook dat snap ik. Als ik dat niet had, dan zou ik normaliter ook nooit een melding kunnen krijgen dat ik dat volume opgebruikt zou hebben, toch?

Volgens het verbruik dat wij kunnen nakijken wordt er regelmatig gebruik gemaakt van deze bundel met jouw gsm-nummer.

Dat snap ik niet. Ik dacht dat mijn gsm-nummer toch uniek was? Dat dus, m.a.w., mijn gsm-nummer vasthangt aan mijn toestel (of, in elk geval, dan toch mijn sim-kaart)? Als die Proximus Pickx app niet eens op mijn gsm staat, is er dan een ándere manier waarop mijn toestel die bundel zou kunnen opgebruiken??? (Het enige waar ik aan zou kunnen denken, is dan de mobiele hotspot, maar dat lijkt mij hier niets mee te maken te hebben. Of toch?)

Kan je misschien ook zien WANNEER PRECIES (dagen en tijdstippen) die bundel, zogezegd met mijn gsm-nummer, gebruikt wordt?

Zou het kunnen dat er wat verwarring is ontstaan met de nieuwe benaming van onze TV-app?

Neen.

Het eigenaardige is bovendien, dat het bericht zegt, dat al het verdere gebruik van die app, tot het einde van de maand, op rekening van mijn MOBIELE DATA komt. MÁÁR: Ik zie helemaal geen ongewone hoeveelheden mobiele data verbruikt worden.
Reputatie 7
Badge +3
Dag luvr,

Wij zien dat de Proximus TV-app geïnstalleerd werd op jou Huawei-smartphone op 01/04/2018. Deze app is nu recent wel van naam veranderd en heet nu Proximus Pickx.
Je hebt ook effectief een bundel actief staan op jouw gsm-nummer waarmee je 1GB/maand kunt spenderen aan onze TV-app. Volgens het verbruik dat wij kunnen nakijken wordt er regelmatig gebruik gemaakt van deze bundel met jouw gsm-nummer.
Zou het kunnen dat er wat verwarring is ontstaan met de nieuwe benaming van onze TV-app?

Groetjes,
Antonella

Reageer