Beantwoord

Married With Children

  • 1 September 2018
  • 22 reacties
  • 703 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Dubbele opname doet rare dingen. Originele opname en nadien herhaling.
Ik neem de serie "Married With Childeren" dagelijks op in serie, op de zender Chaz. Goed programma om ,og eens te kunnen lachen voor het slapen gaan.
Maar ik stel vast dat:
De originele opname wordt rond 19u opgenomen. Die zet ik direct op "langer bewaren". Ik kijk er niet direct naar, dus blijft hij in de lange termijn opnames staan. Maar de volgende dag wordt die aflevering opnieuw uitgezonden rond 12u. Als ik die dan op langere termijn wil bewaren, dan wist hij die aflevering maar ook de eerste aflevering. Ik moet die 2de aflevering dus altijd wissen door op "kijken" te klikken, anders ben ik de 1ste aflevering ook kwijt. Want ook bij aflevering wissen, verdwijnt de eerste. Ik heb dit alleen voor bij dit programma.
IK heb een V5 HD.
icon

Beste antwoord door ThierryW 3 January 2019, 10:41

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Elma, zie even hier voor de eerste stap alvorens verder nazicht.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb al heel dikwijls een herstart gedaan, een factory reset en alles uitgetrokken en opnieuw in gang gestoken. Ik heb gewerkt als trainer op het call center, tot mijn pensioen. 😗
Het gekke is dat het alleen met Married With Childeren gebeurt.
Reputatie 7
Badge +4
Ok, ik heb even navraag gedaan bij de bevoegde dienst, van zodra we meer weten, weet jij het ook!
Reputatie 7
Badge +3
Linos,
Ik heb gisteren hetzelfde meegemaakt met de Buurtpolitie op VTM. Langer bewaren lukte niet, kijken ging ook niet en de originele was ook weg.
Reputatie 6
Badge +2
Met welke decoder is dat?
Ter info: decoder V5 zoals Elma zelf aangegeven heeft in haar topic start, laatste regel.
Reputatie 7
Badge +3
Alexander, alle info staat in start van topic. Ik heb een V5 HD en als ik een serie opneem, waar de herhaling binnen 24 uur wordt uitgezonden, dan wordt de originele uitzending gewist als ik op de herhaling op "dit item wissen" klik. Hij wist dus niet alleen de herhaling (die ik ook wil wissen), maar ook de originele die al in mijn opnames staat. Voorbeeld: de Buurtpolitie heb ik in serie opgenomen, maar nog geen enkele aflevering bekeken. Toch staat de aflevering van maandag er niet meer tussen, omdat die mee gewist werd met het wissen van de herhaling op dinsdagmorgen.
Ik los dit probleem nu op door op "kijken" te klikken. Dan gaat hij ook weg, maar komt in de loop van de avond terug in mijn opnames te staan. Dan druk ik opnieuw op "kijken" tot hij definitief de brui eraan geeft. Pff.😓
Reputatie 7
Badge +3
Is er al een oplossing in zicht? Want nu had ik het ook aan de hand met Gert Late Night. Ik had de aflevering van maandag maar half gezien, dus die stond nog in mijn opnames. Dinsdag werd de herhaling uitgezonden rond 17u. Ik wis per ongeluk die opname en ja hoor, ook de opname van maandagavond was weg. Ik heb dit voor bij Married with childeren, de buurtpolitie en Gert late night.
Als mijn V5 HD decoder een herhaling opneemt, dan mag ik die niet wissen, want dan wist hij ook de originele opname. Ik ben er zeker van dat dit een bug is.
Alle problemen zouden vermeden kunnen worden als we in de planning terug zouden kunnen wissen, maar als je daar iets wist, staat het er een paar uren later terug en wordt het toch weer opgenomen. Waarom kan de klant eigenlijk niet zelf meer beslissen wat hij wil opnemen van een serieopname? Waarom moet dat allemaal opgenomen worden? Ik wil bvb alleen het Nieuws van 19u zien, maar ik krijg er gratis en voor niks ook nog het Nieuws (VTM) van 13u en 18U bij. Allemaal data voor niks en werk voor de klant om het weer te wissen, als het opgenomen is. Echt niet praktisch. Het wordt tijd dat de techniekers die de programmatie doen, eens hun software fatsoenlijk nakijken. Zo ook de schermherschrijving die gebeurd ook niet goed. En soms heb ik een schimmenscherm als ik in mijn bibliotheek zit te werken. Dan zie ik in de achtergrond schaduwen van de titels van de andere opnames. Niet te doen.
Reputatie 7
Badge +4
We geven de feedback door aan de bevoegde dienst, Elma!
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt, ik wacht op de feedback.
Reputatie 7
Badge +4
De collega heeft het nagekeken en stelde volgende vast:

De aflevering van de avond is dezelfde als de dag erop rond de middag. De decoder ziet deze ook als 1 serieopname. Dus de middag aflevering is telkens een herhaling van de avond aflevering van de dag ervoor. Ik denk dat hier de oplossing van het probleem kan gevonden worden.
Reputatie 7
Badge +3
Ja dat klopt. Maar als ik de middagaflevering durf te wissen, terwijl de avondaflevering er nog staat, dan wordt de avondaflevering mee gewist en dat is het probleem dat jullie moeten oplossen.
Voorbeeld op mijn decoder bij de buurtpolitie. De afleveringen die ik mis waren per ongeluk gewist door het wissen van de herhaling. Ik hoef ze niet meer, want die serie bekijk ik alleen als ik niks anders meer heb om te zien. Maar het is een mooi voorbeeld op mijn decoder, hoe een klant een gewenste aflevering per ongeluk kan wissen. Want ik denk niet dat ik de enige ben die met dat probleem te kampen heeft.
Ik had al voorgesteld om de bij elke serie de 1ste aflevering een serienummer te geven en de herhalingen niet. Als er dan geprogrammeerd wordt in de software, zou de aflevering zonder serienummer, niet mogen opgenomen worden. Dat bespaard de kijker ook een hoop wiswerk. Als de genummerde aflevering niet opgenomen werd of de kijker heeft die gewist, dan moet hij zelf de herhaling gaan opnemen.
Of je geeft elke aflevering een serienummer. Herhalingen hebben dan dezelfde serienummer als de eerste uitzending en worden ook herkend als herhaling en dus niet opgenomen.
Maar een eerste uitzending die gewist wordt omdat de herhaling gewist werd, dat kan toch niet.
Reputatie 7
Badge +4
Elma, ik heb je feedback doorgestuurd naar de betrokken dienst.
Reputatie 7
Badge +3
OK, ik wacht.
Reputatie 7
Badge +4
Van zodra we nieuwe feedback ontvangen laat ik je iets weten.
Reputatie 7
Badge +3
ok. 👌🏿
Reputatie 7
Badge +3
Is er al een oplossing in zicht?
Reputatie 7
Badge +3
We wachten helaas nog steeds op feedback we houden je op de hoogte

Geert
Reputatie 7
Badge +3
OK.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat er geen oplossing is of anders dat ze ergens volgend jaar komt. Gelukkig Nieuwjaar alvast.?
Opname 1 werd opgenomen en op lange termijn gezet, maar nog niet bekeken.
Herhaling van die aflevering komt binnen 24 uur en kan niet op lange termijn gezet worden. Als ik de herhaling wis, wordt opname 1 ook gewist in de achtergrond. Als ik op kijken klik, verdwijnt de herhaling, maar komt na de dagelijkse updates terug in de lijst te staan.
Veel gewiste opnames komen trouwens terug in de opnamelijst te staan, als ze al gewist werden. Dat wordt soms tot 3 keer hetzelfde wissen. 👷
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt aan een oplossing gewerkt maar momenteel hebben we nog geen specifieke datum. Wat betreft het terugkomen van de gewiste opnames, kan je best de opnames pas de dag erna wissen.
Reputatie 7
Badge +3
Thierry, goeie tip, maar ik neem alles op wat ik wil zien en dat is veel. Ik zou het bos niet meer zien tussen de bomen als ik de geziene opnames niet direct zou wissen. Het voordeel van direct te wissen is, dat als je ze opnieuw wilt zien ze toch terug weggaan. Dan weet ik dat het een oud gezien programma is.

Reageer