Vraag

Korte freezes op Proximus TV

  • 7 October 2019
  • 14 reacties
  • 353 Bekeken

Badge
Beste

Ik krijg de laatste tijd op regelmatige basis korte freezes bij het tv-kijken. De freezes duren een tweetal seconden, maar komen regelmatig (om de paar minuten) terug.
Waaraan kan dit liggen?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@tommy77

We hebben je bbox (de modem) vanop afstand laten herstarten. Je moet nu de decoder (bij de tv) ook nog herstarten
Kan je eens uittesten of er nu nog onderbrekingen zijn op de tv?

Geert
Badge

Dag Geert,

 

Ik heb vorige week zoals gevraagd de decoder heropgestart. Maar het is nu ondertussen van kwaad naar erger gegaan. Er komen nu continu freezes en het geluid valt elke 2 sec weg. Ik heb contact opgenomen met jullie technische dienst. De eerste keer had ik iemand aan de lijn die alle updates uitgevoerd heeft. Dat hielp echter niet. De tweede persoon zei dat er een lasploeg moet komen. Die kunnen echter pas binnen een week komen, wat betekent dat we een week zonder tv zitten. Kan er eens bekeken worden of dit niet sneller kan? Zou het niet kunnen dat de modem zelf het probleem is? Als het echt niet sneller kan, wordt dan deze week zonder digitale tv in de Facturatie verrekend? 
 

mvg

Ter info: aangezien het reeds 22u is zal er pas morgen iemand van Het proximus forumteam je hierbij verder helpen.

Badge

Dat begrijp ik! Bedankt. 
Nog even het volgende vermelden: men vroeg mij  of er ook problemen zijn met het internet. Ik dacht van niet maar vanavond zijn die er wel.er is geen internet als Proximus tv meldt dat er een onverwacht probleem is of volledig bevriest. En dat is vanavond al drie keer gebeurd…

Ik kan ook geen opgenomen programma's opstarten. 

aangezien er sprake was van een lasploeg is dit zeker niet abnormaal dat je ook problemen kunt hebben met Internet.

Mss er ook eens op letten of je DSL lampje dan niet meer continu blijft oplichten (wat normaal altijd continu moet blijven oplichten en niet pinken bvb)

Enfin morgen zullen ze wel meer uitleg kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +4

ik zie dat er een afspraak staat voor volgende week disndag de 22ste
ik kan deze afspraak jammer genoeg niet vervroegen
op gebied van facturatie wacht je best nog even tot het probleem verholpen is om zo een compensatie aan te vraen hiervoor

Badge

En u bent zeker dat de modem zelf niet het probleem is? Ik kan bvb ook geen opnames afspelen... 

Reputatie 7
Badge +4

krijg je een foutmelding bij het spelen van de opnames, je modem zou hier geen problem mee mogen geven

Badge

Nee, hij reageert niet als ik een opname uit de lijst kies. Soms verschijnt de lijst met de opnames zelfs niet

Reputatie 7
Badge +4

dit kan decoder gerelateerd zijn, je hebt deze hiervoor al gereset ?

Badge

Op dit moment kan ik een opname weer even afspelen, maar dan wel met blokjes en freezes, dus onbruikbaar. Als opnames decoder gerelateerd zijn, dan vraag ik mij af hoe het kan dat die blokjes en freezes ook terugkomen bij het afspelen van opnames? Ook bij opnames van langer geleden trouwens. 

opnames of real time programma's worden gestreamd vanuit de proximus servers dus is het ook logisch dat je bij beide freeses kunt krijgen. Tenzij je een opname op harde schijf bekijkt dit voor decoders die nog een harde schijf hebben dus tem de V5 decoder, vanaf v5-c enz… zit er geen HDD meer in.

Badge

Gisterenavond om 23u had ik plots terug normaal televisiebeeld. Vanmorgen was het nog steeds normaal. Hopelijk is het straks als ik thuiskom nog steeds zo… 

Enig idee hoe dit kan? 

 

Reputatie 7
Badge +4

Er zit wel degelijk een fout op de kabel buiten. Het kan zijn dat je daar meer of minder last van ondervindt op bepaalde dagen, oa door de regen,… Hopelijk blijft je beeld toch (relatief) goed totdat onze lassers kunnen komen volgende week. 

Reageer