Vraag

kijken naar een opgenomen TV-programma lukt eerst wél en dan niet meer

  • 9 October 2019
  • 3 reacties
  • 273 Bekeken

Reputatie 2
Badge
ik neem op CAZ (kanaal 😎 via de optie "serie opnemen" alle oude afleveringen van Game of Thrones op.

Ik ondervind nu een weergaveprobleem met aflevering 10 van serie 1, Fire and Blood, uitgezonden op vr 13 sep(*) om 19:40, met een uitzendtijd van 95 min,

Let wel: ik had die aflevering reeds gedeeltelijk bekeken (zo'n 15-20 minuten).
Toen ik gisteren naar het vervolg wou kijken (verder kijken) ging het mis.
Ik krijg nu enkel nog 10 à 15 seconden van het vorige programma te zien. Dan stopt de opname volledig!
Ik stel vast dat de teller rechts onderaan in de purperen balk, die normaal de resterende tijd (bv. 01:35) zou moeten aangeven, de pedalen kwijt is en geblokkeerd blijft op 00.00 uur.

Mijn vraag: Hoe kan ik die teller deblokkeren?

(FYI: ik heb alles waar ik maar kon aan denken geprobeerd - dit om verdere onnodige vragen te moeten beantwoorden: modem en decoders opnieuw, en volledig volgens de regels, heropgestart. En ook, je weet maar nooit: het programma bij de lang bewaarde opgeslagen.)

(*) vrijdag de dertiende, toeval? Grapje😀

Nog twee opmerkingen:
1) het gebeurt wel vaker dat de optie "verder kijken" niet werkt - op zich niet zo erg; wel vervelend. Hoe komt dat?
2) dat probleem met die geblokkeerde teller heb ik in het verleden ook al voorgehad, maar niet gemeld, nl. met de serie How to get away with murder op Eén. Toen zat de teller geblokkeerd op 00:37.

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Anneke,

Kan je even de decoder resetten aub?
Je kan de info vinden hierover door hier te klikken.
Reputatie 2
Badge
Dag Charlotte,

het resetten van beide decoders haalt ook niets uit.

(het is niet nodig mij die links te sturen. Na al die jaren ervaring met de digitale TV eerst van Belgacom, later van Proximus, met zowel oude als nieuwe decoders en modems, weet ik maar al te goed hoe te resetten, te herstarten, enz.)
Reputatie 2
Badge
Verdere berichten hoef ik niet.

Tenzij u met een oplossing kunt komen, mocht het fenomeen zich ooit nog eens voordoen.

(Ik ken iemand die de DVD-collectie van Game of Thrones heeft. Bij hem kan ik terecht voor de gemiste aflevering.)