Kan geen opnames afspelen

  • 20 January 2020
  • 54 reacties
  • 483 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Ik ken niet zoveel van computers maar ik ben nu ook niet een compleet achterlijk mens.  Er zullen er toch veel problemen hebben..

bedankt voor de poging, maar er zit niets in mijn cache van Silverlight, net gecheckt.  Mijn beveiligingssoftware is identiek dezelfde, gewoon abonnement op de nieuwe laptop gezet.

Maar het blijft voor mij een raadsel waarom Netflix, Steam, etc geen problemen geven om te installeren en Proximus wel.  Op mijn telefoon Pickx gezet, werkt ook niet.

Reputatie 6
Badge +3

Probeer ook eens de Silverlight cache leeg te maken: https://nathondalton.wordpress.com/2013/04/25/clear-silverlight-cache/ Heb je exact dezelfde beveiligingssoftware geïnstalleerd op je Windows 10 laptop als op de vorige?

dat is de versie die geinstalleerd is….

Ter bijkomende info: 
https://www.microsoft.com/getsilverlight/locale/en-us/html/Microsoft%20Silverlight%20Release%20History.htm

Download: https://www.microsoft.com/getsilverlight/get-started/install/default

Microsoft Silverlight
Ontwikkelaar Microsoft
Recentste versie 5.1.50918.0 (15 januari 2019)
Status end-of-life
Besturingssysteem Windows, Mac OS en Symbian

Silverlight x64

Reputatie 7
Badge +4

@Julesdekat welke versie van Silverlight staat er op je laptop?

Reputatie 7
Badge +4

We wachten met je mee op feedback van onze IT dienst. 

Net geprobeerd, via Chrome en Edge.  Geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie de laatste login op gisteren 22/01/2020 om 20.55, zou je dit aub nog even kunnen testen? Ik heb dit ondertussen aan ons IT team doorgegeven voor nazicht.

 

Locatie staat aan.  Nogmaals geprobeerd met Microsoft Edge en met Google Chrome.  Geen verandering, Op Live Tv staat er : geen programma’s beschikbaar.  Op TvGids kan ik alles zien, maar niets afspelen...

Reputatie 7
Badge +4

Jules, heb je dit ondertussen al kunnen testen met de locatie aan te zetten? 

ja dat zal wel, vandaar ook mijn vraag hier he….  Trouwens het was windows 8 op mijn oude laptop.  Maar hoe kan ik dit oplossen.  Ik ben geen specialist in computers en ga (ging) ervan uit dat dit op een nieuw toestel toch nooit een probleem zou mogen zijn.  Er moeten bij Proximus toch mensen zijn die dit ‘probleempje’ kunnen oplossen.  Ik ga nu wel weer op mijn oude computer naar de halve finale van de beker van België kijken.

Als ik het goed begrijp heb je het probleem niet met een ander oude laptop op windows 10 en met je nieuwe laptop op windows 10 heb je wel het probleem,  dan zou ik toch ook denken dat het ergens moet te zoeken zijn op je laptop, nee ?

mss toch eens proberen om je locatie op te zetten, al werkt het bij mij ook zonder dat locatie opstaat, enfin het is een kleine moeite om eens te proberen.
 

Als trouwens een  NIEUW toestel en de meest gebruikte browsers een probleem zijn, dat hebben jullie een probleem… dat dacht ik toch.

Ik heb op al mijn toestellen Netflix en heb daar nooit een probleem mee : username, wachtwoord en klaar.  Dat is toch ongeloofllijk dat jullie dat niet onder controle hebben.  Wat die cookies betreft, ik ken de wet, alleen ook hier hebben jullie een eigen versie, die iedere keer lang duurt, omdat je zou doorklikken.  Dat was NIET de bedoeling van de wetgever.

Reputatie 7
Badge +4

jammer genoeg ligt het probleem eerder op gebied van toestel of browser, aangezien dit op je vorige toestel wel zonder probleem werkte
we doen ons best dit verder voor je na te kijken vandaar dat mijn  collega ook de verdere info had gevraagd

De cookies die je moet aanvaarden is inderdaad vervelend maar is verplicht vanwege de wetgever
 

ik heb geen tablet en mljn smartphone is ‘prehistorisch’,dus niet echt een optie om te checken.  Maar de vraag blijft: hoe kan een firma als Proximus zoiets NIET onder controle hebben.  Ik ben een eindgebruiker die ‘plug and play’ wil, zonder een computer kenner of nerd te moeten zijn.  Zeg nu zelf : nieuwe laptop, nieuwste besturing, al méér dan 40 jaar klant van RTT, Belgacom en Proximus (of welke mus ook) en dan al dat gedoe (nog te zwijgen over de smerige manier van cookies te moeten opnieuw bevestigen als je inlogt), is absoluut niet klantvriendelijk.  Laat het ‘opinie request’ maar komen!

Reputatie 7
Badge +4

En op tablet/smartphone en dergelijke werkt dit ook probleemloos?

Asus Vivobook Pro 17, nieuw.  Windows 10 besturing.  Ik heb Microsoft Edge, Google Chrome en Mozilla als browsers.  Werkt op geen enkelen.  Op mijn oude laptop werkt het wel (op Chrome)

Reputatie 7
Badge +4

Aangezien dat het op andere toestellen wel werkt is het alvast geen probleem op het netwerk zelf. 
Je mag ons gerust de details van je toestel

Merk, Softwareversie, … doorgeven. Dan laten wij dit even door ons IT team bekijken of er nog toestellen zijn met dit probleem.

heb ik gedaan ja, geen verandering.  Wel weer die vervelende popup dat je de cookies moet bevestigen, dat duurt dan ongeveer een halve minuut.  Een schande is dit.  Hoe kan een firma als Proximus iets zo gebruiksonvriendelijk maken.  Ik ga mijn abonnement voor TV enzo opzeggen.

Reputatie 7
Badge +4

Heb je de cookies en tijdelijke bestanden al eens verwijderd?

heb Firefox, Microsoft Edge en Google Chrome geprobeerd.  Veel meer ken ik er niet hoor….

Reputatie 7
Badge +3

Kan je eens een andere browser proberen op je nieuwe pc? 

Reageer