Vraag

IR receiver op digibox (voor Marmiteck Control 4IR)

  • 13 December 2021
  • 2 reacties
  • 442 Bekeken

Goedemiddag,

ik ben uren bezig geweest om het bovenvermelde toestel aan de praat te krijgen zodat ik alles in de kast kan zetten en toch mijn afstandsbediening kan gebruiken.

Helaas, net als zovelen zal ik het oog van de IR receiver gemist hebben op mijn digibox. Zeker 10x alles herplakt. Ondertussen lees ik hier op het forum dat de toestellen van Marmiteck geen goede oplossing zijn voor de verlenging van infra rood ) . Is dit nog steeds zo of zijn er ondertussen leden die het wel is gelukt om dit te installeren. En begod, waar bevindt zich dan het oog van de IR receiver? Misschien dat ik het nog wel eens probeer , ondertussen staat alles weer bovenop mijn nieuw tv meubel. Bedankt voor al jullie reakties. PS : ik ben een leek in technische aansluitingen en instructies volgens de bijgesloten technische handleidingen , ik weet niet wat jullie ervaringen zijn maar de mijne zijn bedroevend.


2 reacties

mss kun je dit oog detecteren door met een karton voor je decoder te verschuiven van links naar rechts terwijl je met remote een commando geeft tot het commando niet meer uitgevoerd (dit 1ste punt merken op je decoder) wordt en dan het zelfde doen  door te verschuiven van rechts naar links (dit 2de punt merken op je decoder) tussen beide merktekens zit het oog.

NB: je mag natuurlijk je remote met de decoder niet afgesteld hebben op RF of bluetooth, want je karton houdt alleen IR tegen.

Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth | Proximus

 

voor de volgende decoders werd dit hier al opgegeven:  

  • IR oog Decoder V4 zit in het midden tussen het antenne symbool
       (aanduiding van signaalontvangst van de Bbox) en de backtoets.
    !!deze decoder is verouderd!!
  • V6 decoder IR oog (Receiver) bevindt zich in het venstertje links van de power knop.

Dank je wel Martin dat je hier even tijd voor genomen hebt. Ik ga het proberen:-)

Reageer