Vraag

Internet valt weg + probleem P134

  • 21 March 2022
  • 51 reacties
  • 2546 Bekeken

Goedemiddag

 

Ik heb momenteel 2 decoders, eentje in de living en eentje in mijn slaapkamer.

Beiden zijn met kabel verbonden, toch krijg ik constant foutmelding P134.

Ook valt bij mijn decoder in de slaapkamer geregeld het internet weg.

Is er hier een oplossing voor, want ben het eerlijk gezegd redelijk beu aan het worden.


51 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Hein Cv Ik vrees dat het ligt aan de verbinding via de devolo’s aangezien het probleem op dezelfde locatie blijft.

Beste, de devolo’s zitten rechtstreeks in een stopcontact. Zojuist bovenstaande toegepast, maar zonder succes. Na 3 sec vallen de zender uit en foutmeldling P134. Ik heb de devolo’s ook al eens opnieuw gesynchroniseerd, maar met zelfde resultaat. Lijkt me hopeloos. In plaats van betere TV-kwaliteit, geen TV meer…

 

Reputatie 7
Badge +5

@Hein Cv Heb je de mogelijkheid om eens te proberen met een rechtstreekse kabel? 

@DaisyS : Nee, de afstand is te ver tussen de modem en TV Box/TV naar de keuken toe. Als ik de TV Box uit de keuken rechtstreeks aansluit aan de modem en TV in de living, dan werkt hij perfect. Ligt dus niet aan de V7. Quid of jullie ervaring hebben met andere verbindingen (draadloos ipv via devolo) of welke oplossing stellen jullie voor ?

Tip: Er bestaat ook nog een wifi booster en als je een flex pack hebt met vaste Telefoon lijn inbegrepen dan valt de huur van de booster weg.

→ Wi-Fi Booster | Proximus

Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster - YouTube

Reputatie 7
Badge +5

@Hein Cv Wij hebben inderdaad nog een andere draadloze oplossing. Zoals @Martin hierboven heeft vermeld is deze gratis indien je een flex pack hebt met alles in. Dwz tv+internet+vaste lijn+gsm.

We hebben een FLEX S pack, maar zonder vaste lijn (wel TV+internet+GSM’s)… Zal dus niet gratis zijn. Bovendien geen garantie dat de draadloze oplossing wifi booster zal helpen. Bestaat anders de mogelijkheid om de vroeger TV BOX terug te activeren in de keuken ? Deze werkte perfect met de devolo’s. In de living kunnen we de V7 wel behouden. Alvast dank om te willen nazien.

Reputatie 7
Badge +5

@Hein Cv Het kost €2.49 voor een wifi booster. Uiteraard kan ik niet garanderen dat dit zonder probleem zal werken aangezien ik de infrastructuur van je woning niet ken maar we weten wel uit ervaring dat PLC adapters in combinatie met de V7 soms voor problemen kunnen zorgen.

Indien geen sluitende oplossing lijkt me dit geen goed alternatief. Kan de vroegere decoder terug geactiveerd worden of kan de V7 terug geruild worden voor een TV Box die wel werkt ? Iedere avond moeten uitgesteld kijken om TV te kunnen kijken is geen manier van werken… Was ik maar bij de oude gebleven want de V7 kost met tijd en moeite 😓. .. Probleem met de V7 lijkt me niet nieuw als ik de commentaren op het forum lees…

Reputatie 7
Badge +4

@Hein Cv

Ik vermoed dat u voor maandag op dit publieke forum geen reactie meer van een Proximus medewerker (moderator) zult bekomen

Concreet vermoed ik wel dat een v7 decoder wel zal kunnen geruild worden voor een v5c of v6 decoder

Misschien ondertussen eens nakijken welke snelheid gehaald wordt met een laptop aangesloten op de devolo PLC in de keuken (zonder dat de decoder aldaar in gebruik is

In principe kan niemand vanop afstand u garanderen dat een PLC of WiFi verbinding (perfect) gaat werken in uw omgeving 

Indien uitgesteld kijken altijd/wel lukt, lijkt mij het probleem (eventueel/mogelijks) verband te houden met IP multicast

→ welke Devolo PLCs worden gebruikt en ondersteunen deze IGMP snooping

 

IGMP snooping? maar met vorige decoder geen probleem, dacht ik toch.

Met vorige decoder was er inderdaad geen enkel probleem (heel af en toe liep het beeld wel vast, maar dit kon opgelost worden door de devolo’s even te synchroniseren). Geef mij maar mijn vroegere V5 terug… (misschien iets mindere kwaliteit, maar tenminste beeld)…

 

Je zou toch denken dat de uitroll voldoende zou getest zijn of dat bij melding van problemen de uitroll on-hold wordt gezet tot er een sluitende oplossing is de meldingen...

Ik heb ook kunnen ruilen met een ouder model en die doet het prima. Geen problemen meer.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin ik had uit bovenstaande begrepen dat enkel uitgesteld kijken via PLC in de keuken lukt en leg derhalve een mogelijks verband met een mogelijk “multicast issue” 

Maar dat valt wel ook nog voor met de v7 zelfs al komt er geen plc of andere switch aan te pas, vandaar mijn vraagteken. Dus moeilijk reële conclusies te trekken waar het schoentje echt wringt, over PLC’s heeft de v7 in ieder geval meer last dan rechtstreeks over de bbox, dit is hier al heel dikwijls naar boven gekomen.

Ik vermoed in de eenvoudige opstelling van bbox <>Plc1<>Plc2<> enkel v7 Decoder dat dit weinig met igmp zou te maken hebben aangezien door de aanvraag van de decoder de bbox weet (door zijn IGMP ondersteuning) naar welke poort hij moet sturen , namelijk waar de PLC’s ophangen(in de veronderstelling zonder IGMP), waar dan weer alleen de v7 ophangt.

Deze morgen heb ik mijn bestaande ( langere) hdmi kabel vervangen door de meegeleverde. Aanvankelijk bleven de problemen, maar sinds vanavond kan ik voor het eerst zonder problemen live naar de tv kijken. Hopelijk blijft dit zo de volgende dagen en is de foutmelding te wijten aan een minder kwalitatieve hdmi (1.4  ipv 2.0) . Ik hou jullie op de hoogte. 

zou goed kunnen dat dit de reden is, laat ons hopen.

Deze morgen even verder getest. HDMI-kabel blijkt niet het probleem te zijn, maar wel de interferentie met een ander toestel : Blue tooth 4K DVD-speler van Sony. Gisteren had ik deze toevallig losgekoppeld om ergens anders te gebruiken en …  ik kon live TV gekeken worden. De DVD-speler is via een andere HDMI-poort eveneens aangesloten op de TV. Als zowel de stekker als de HDMI-aansluiting aan het toestel worden uitgetrokken, kan ik perfect live TV kijken, ook met de “mindere” HDMI-kabel verbonden aan de TV Box V7. Is nog niet 100%, want kreeg intussen bij het heraansteken van de TV terug de foutmelding. Draden TV Box even uitgetrokken, heropgestart, heel even naar een opname gekeken en terug naar live TV geswitcht en dit werkt… Zolang de TV speelt, geen problemen.

TIP VOOR IEDEREEN MET PROBLEMEN met de V7 : als er nog andere toestellen aan uw TV zijn aangesloten, koppel deze los en start de TV Box opnieuw. Bij mij werkt de TV Box V7 nu wel (niet 100% feilloos) en kan ik live TV kijken.

Bedankt voor de feedback.
Kan je de HDMI kabel die bijgeleverd was met de V7 dan niet definitief gebruiken, want anders kan deze minderwaardige HDMI kabel wel nog voor problemen zorgen.

Als je enkel en alleen de voedingsstekker, die je dvd voedt, uittrekt was het waarschijnlijk ook in orde zonder dat je zijn HDMI stekker los legde aan de TV.

Reputatie 7
Badge +5

@Hein Cv Goed om te lezen dat er een oplossing is gevonden. Ik raad je wel aan om met de bijgeleverde HDMI kabel te werken.

Oplossing was maar van korte duur … intussen steeds terug de foutmelding P134… Intussen al alles geprobeerd : terug losgekoppeld, heropgestart, … Aangezien de meegeleverde 2.0 HDMI-kabel te kort is, een nieuwe 2.1 aangeschaft, welke nog performanter dan de meegeleverde moet zijn. Als probleem blijft aanslepen, geef ik het op en vraag ik terug een oude V6 aan welke geen enkel probleem opleverde. Een mens zou voor minder moedeloos worden. 

Gezien de aanhoudende miserie, heb ik vorige week de V7 ingeruild en de oude (aangekochte) V5 terug aangekoppeld. Gehuurde toestellen zijn gereset zodat in dit geval een “nieuwe” decoder moet aangevraagd worden, maar aangekochte toestellen kunnen zonder probleem terug aangekoppeld worden. Intussen kunnen we terug zonder problemen “live” naar de TV kijken.

We zijn net bij Proximus en decoder bij live kijken valt na paar seconden weg en dan zwart beeld. Foutmelding 130 en 134. Dus is niet leuk hoor

Reputatie 7
Badge +3

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

Wij hebben de nieuwe decoder geïnstalleerd en krijg steeds p130 en p134 foutmelding 

Reageer