Vraag

Installatie

  • 16 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 351 Bekeken

Beste,

Volgende week verhuizen wij naar ons nieuwe huis.
Op 1/08 bestelde ik dan ook een tuttimus + hd tv pakket.
Ik kreeg echter nooit de vraag wanneer ik een installatie wilde.
Na navraag vandaag (omdat ik het erg lang vond duren) bleek dus dat er een lasser langs komt op 5/9. Dit is niet aan ons gevraagd of we thuis zijn.. we wisten helemaal van niets.
Op de koop toe zitten we dan 2 weken zonder internet + tv.
Zouden jullie dit zsm kunnen oplossen?
Is het bovendien nodig als er telenet kabel en telefoon ligt om de straat op te breken?
Ik weet niet of er proximus aansluiting is?

alvast bedankt
lisa

5 reacties

Ter info: kontroleer al eens wat dit geeft op je nieuw adres
http://proximus.be/internetsnelheid om te zien of er al iets mogelijks aangegeven wordt op dit adres.
Met de telenet infrastructuur kun je geen proximus aansluiting maken.

Verder zullen de proximus medewerkers je moeten hier op het forum verder helpen naar de oplossing toe van je probleem.
Ter info: kontroleer al eens wat dit geeft op je nieuw adres
http://proximus.be/internetsnelheid om te zien of er al iets mogelijks aangegeven wordt op dit adres.
Met de telenet infrastructuur kun je geen proximus aansluiting maken.

Verder zullen de proximus medewerkers je moeten hier op het forum verder helpen naar de oplossing toe van je probleem.


Beste,
Ik krijg het antwoord dat ik 46 mpbs kan halen qua downloaad & 7,4 upload..
Wat weet ik hier nu mee? ligt er proximus?
nee dat moeten de mensen van proximus zelf verder proberen te achterhalen maar is al een goede aanwijzing dat je goed zit in verband met internetsnelheid.
Als de vorige eigenaars/ bewoners reeds een proximus aansluiting hadden zal dit ook geen probleem zijn om je aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +3
Ter info:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/producten/verhuizen-of-bouwen/je-gaat-bouwen.html

Concreet: een lasser dient de Proximus-distributiekabel aan te sluiten op jullie introductie op het voetpad/scheiding perceel (en als die er niet zou liggen dient mogelijk nog iemand anders deze introductiekabel door jullie wachtbuis te trekken en er een contactdoos NTP2007 voor internet/tv/telefoon op aan te sluiten)

Trouwens ook voor een aansluiting teledistributie (coax) dient iets gelijkaardigs te gebeuren.

P.S.
Inderdaad, mochten de vorige eigenaars in de woning telefoonaansluiting gehad hebben, is het mogelijk dat er geen laswerken nodig zijn
Maar Poximus XYZ had u wel kunnen vertellen dat u normaal met +/- 4 weken rekening dient te houden
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_move_global/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/verhuizen-of-opzeggen/verhuizen/uw-verhuis-of-adreswijziging-voorbereiden.html
Ter info: kontroleer al eens wat dit geeft op je nieuw adres
http://proximus.be/internetsnelheid om te zien of er al iets mogelijks aangegeven wordt op dit adres.
Met de telenet infrastructuur kun je geen proximus aansluiting maken.

Verder zullen de proximus medewerkers je moeten hier op het forum verder helpen naar de oplossing toe van je probleem.


Beste,
Ik krijg het antwoord dat ik 46 mpbs kan halen qua downloaad & 7,4 upload..
Wat weet ik hier nu mee? ligt er proximus?

Heb je zelf in deze woning geen telefinie kabel zien liggen?
Komt bv binnen in de kelder als er ene is, of in de garage bv waar andere nutsvoorzieningen binnen komen.

Reageer