Vraag

huur decoder terug inleveren zodat ik geen 8€ huur op mijn factuur hoef te betalen (heb een gekochte decoder ter beschikking)

  • 18 February 2021
  • 40 reacties
  • 896 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste Proximus,

 

is het bij deze mogelijk om mijn decoder v5 mini (of compact) terug in te leveren bij jullie dienst ?

ik heb van een kennis zijn gekochte decoder v5 met harddisk kunnen overkopen omdat hij nu niet meer bij proximus is.

 

heb hier en daar wel al vernomen dat er nog mensen dit willen doen hebben, maar die toch nog steeds hun maandelijkse 8€ huur moeten betalen, bij alle duidelijkheid is dit niet de bedoeling natuurlijk.

 

kan dit aub op een correcte manier geregeld worden ?

alvast bedankt.


40 reacties

Reputatie 2
Badge

sommige hebben software  problemen . soms blijven hangen. als ik een opname wiste kon ik soms 5 minuten niks meer doen met de decoder. moest herstarten. maar dit is bij sommige v5 . niet algemeen


ok, bedankt voor de info, hopelijk heb ik niet al teveel problemen ermee.

heb wel gemerkt dat de decoder v5 met schijf vermoed ik de laatste softwareversie heeft (nte_9.12.9.4)

waarbij dit bij de compact versie NTE-miniv5_9.12.9.2 is, dus hopelijk zijn de meeste foutjes er al uit.

Niet alle V5 decoders geven problemen, maar proximus zal de V5 wel stilletjes aan uit laten doven.

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie Als u een aangekochte decoder heeft dan moet u geen extra huur hiervoor betalen.Packprijs vermindert dan met 8EUR per maand.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie 

volgens mijn techn collega’s is het mogelijk om met enkel de gekochte decoders verder te gaan.

vanaf het moment dat er een toestel defect is, zal enkel een gehuurd toestel in de plaats kunnen komen.

decoders worden niet meer verkocht, enkel verhuurd.

Ik doe dus de opzeg van de V5 en je ontvangt via mail de nodige labels om terug te sturen.

De huur van het toestel verdwijnt dan ook van je rekening (als je rekening deze maand al was opgemaakt, wordt dat verrekend volgende maand) 

Jullie pack komt overeen met het nieuwe FLEX pack : misschien interessant om te vergelijken ? https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_pack/particulieren/cr-all-flex-packs/flex-configurator.html/?mobile=CBIQG&television=DQHYS&fixed=MTIDY

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie Inderdaad, eerst indien u wenst uw pack naar Flex aanpassen en als Fiber erna mogelijk is kan met dit gewoon naar Flex Fiber veranderen.U kan dit via een TB regelen(misschien handig als u nog extra info nodig heeft), via het gratis nummer 0800 22800 of via het forum.Groetjes,Joel

Reputatie 4
Badge +2

wel een beetje opletten met een v5 harddisk . soms zijn er problemen me.

Reputatie 2
Badge

wel een beetje opletten met een v5 harddisk . soms zijn er problemen me.


welke problemen zijn er dan mee als ik vragen mag ?

Reputatie 4
Badge +2

sommige hebben software  problemen . soms blijven hangen. als ik een opname wiste kon ik soms 5 minuten niks meer doen met de decoder. moest herstarten. maar dit is bij sommige v5 . niet algemeen

Het zelfs zo dat alleen de klanten met een v5 waarvan technische problemen werden vastgesteld ook verwittigd werden door Prox dat hun v5 zou vervangen worden , dus niet bij iedereen is dit gebeurd.

9.12.9.2 dateert al van in aug 2020 en normaal gezien krijgen de V5 en V5compact de zelfde soft versie nummering, daarom niet altijd op het zelfde moment want het pushen van software gebeurt in golven.

Reputatie 2
Badge

heb ook nog steeds een gekochte v4 decoder in werking, deze zou niet meer werken met een factory reset die met de NTE software, wel dat heb ik dus wel gedaan, en inderdaad, het werkte eerst niet meer, bleef hangen op start software, maar er is blijkbaar een truukje voor, want ik heb die uiteindelijk toch kunne resetten en heeft nu de oude interface met de leon batch2 software, de truuk was gewoon, harde schijf even ontkoppelen dan laten herstarten tot je beeld krijgt dan terug uit, schijf aankoppelen en terug herstarten, probleem opgelost, welliswaar is het nu de oude interface en niet de NTE interface, maar kan ik mee leven, zolang ik tv kan kijken.

Reputatie 2
Badge

ok, bedankt.

maar ik merk nu net dat er bij een flex pack altijd een eerste decoder is inbegrepen, zal ik dan terug een huurdecoder krijgen ? hopelijk niet.

Die truc is niet echt nieuw (mijn pa heeft die zelf nog toegepast) maar werd normaal niet toegepast/voorgesteld omdat men toch een recentere ruildecoder kreeg voor de V4.

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie Indien u wenst kan ik de decoder opzeggen en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

@Timpie Indien u wenst kan ik de decoder opzeggen en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.Groetjes,Joel


graag Joel, mag ik er dan ook op rekenen dat dit inorde komt met m’n factuur ?

geen idee of je nog verdere gegevens nodig hebt, serienummer enzo van de decoder bv. of nog andere zaken ?

 

Mvg,

Tim

@Joel M 

….. en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.

Is het niet zo dat een V4 decoder niet moet teruggestuurd worden omdat die toch voor het recyclage park voorzien is.

Reputatie 2
Badge

@Joel M

….. en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.

Is het niet zo dat een V4 decoder niet moet teruggestuurd worden omdat die toch voor het recyclage park voorzien is.


het gaat niet om een 4v decoder maar om een 5v compact, de 4v en 5v met harddisk zijn gekochte decoders die ik nu gebruik en wil houden, bedoeling is dus om de 5v compact waar ik huur voor betaal terug geef.

Sorry,  ik had het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd en dacht dat het om de V4 ging :blush:

Reputatie 4
Badge +2

maar met een oudere decoder zul je wel niet alle opties die mogelijk  zijn in een flex pack kunnen gebruiken .

Beter dat mss dan regelmatig problemen hebben met de nieuwe decoder, enfin dat is natuurlijk mijn persoonlijk idee en ook de reden dat ik verder met de V5-C werk tot er zich op de nieuwe decoder (bijna) geen problemen meer voordoen en dat zal je hier wel merken als de klachten uitdoven :relaxed:

Reputatie 4
Badge +2

heel juist:grinning:

Oh, @Timpie  en @Joel M , ik dacht ook dat in een Flex pack de huur van de eerste decoder sowieso was inbegrepen en niet meer apart gefactureerd werd, zodat Proximus die er niet meer ging aftrekken, als je een gekochte decoder hebt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie @Covis Het is inderdaad zo dat er geen 8EUR meer in mindering gaat bij Flex met een aangekochte decoder.Mijn excuses alvast voor de verwarring.Groetjes,Joel

@Joel M : Bedankt voor de info. 👍

Dat was wel zo bij oude packs voorafgaand aan Flex packs.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt wat @Martin post :)  Groetjes,Joel

Reageer