Vraag

huur decoder terug inleveren zodat ik geen 8€ huur op mijn factuur hoef te betalen (heb een gekochte decoder ter beschikking)

  • 18 February 2021
  • 40 reacties
  • 893 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste Proximus,

 

is het bij deze mogelijk om mijn decoder v5 mini (of compact) terug in te leveren bij jullie dienst ?

ik heb van een kennis zijn gekochte decoder v5 met harddisk kunnen overkopen omdat hij nu niet meer bij proximus is.

 

heb hier en daar wel al vernomen dat er nog mensen dit willen doen hebben, maar die toch nog steeds hun maandelijkse 8€ huur moeten betalen, bij alle duidelijkheid is dit niet de bedoeling natuurlijk.

 

kan dit aub op een correcte manier geregeld worden ?

alvast bedankt.


40 reacties

Reputatie 4
Badge +2

wel een beetje opletten met een v5 harddisk . soms zijn er problemen me.

Reputatie 2
Badge

wel een beetje opletten met een v5 harddisk . soms zijn er problemen me.


welke problemen zijn er dan mee als ik vragen mag ?

Reputatie 4
Badge +2

sommige hebben software  problemen . soms blijven hangen. als ik een opname wiste kon ik soms 5 minuten niks meer doen met de decoder. moest herstarten. maar dit is bij sommige v5 . niet algemeen

Reputatie 2
Badge

sommige hebben software  problemen . soms blijven hangen. als ik een opname wiste kon ik soms 5 minuten niks meer doen met de decoder. moest herstarten. maar dit is bij sommige v5 . niet algemeen


ok, bedankt voor de info, hopelijk heb ik niet al teveel problemen ermee.

heb wel gemerkt dat de decoder v5 met schijf vermoed ik de laatste softwareversie heeft (nte_9.12.9.4)

waarbij dit bij de compact versie NTE-miniv5_9.12.9.2 is, dus hopelijk zijn de meeste foutjes er al uit.

Niet alle V5 decoders geven problemen, maar proximus zal de V5 wel stilletjes aan uit laten doven.

Het zelfs zo dat alleen de klanten met een v5 waarvan technische problemen werden vastgesteld ook verwittigd werden door Prox dat hun v5 zou vervangen worden , dus niet bij iedereen is dit gebeurd.

9.12.9.2 dateert al van in aug 2020 en normaal gezien krijgen de V5 en V5compact de zelfde soft versie nummering, daarom niet altijd op het zelfde moment want het pushen van software gebeurt in golven.

Reputatie 2
Badge

heb ook nog steeds een gekochte v4 decoder in werking, deze zou niet meer werken met een factory reset die met de NTE software, wel dat heb ik dus wel gedaan, en inderdaad, het werkte eerst niet meer, bleef hangen op start software, maar er is blijkbaar een truukje voor, want ik heb die uiteindelijk toch kunne resetten en heeft nu de oude interface met de leon batch2 software, de truuk was gewoon, harde schijf even ontkoppelen dan laten herstarten tot je beeld krijgt dan terug uit, schijf aankoppelen en terug herstarten, probleem opgelost, welliswaar is het nu de oude interface en niet de NTE interface, maar kan ik mee leven, zolang ik tv kan kijken.

Die truc is niet echt nieuw (mijn pa heeft die zelf nog toegepast) maar werd normaal niet toegepast/voorgesteld omdat men toch een recentere ruildecoder kreeg voor de V4.

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie Indien u wenst kan ik de decoder opzeggen en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

@Timpie Indien u wenst kan ik de decoder opzeggen en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.Groetjes,Joel


graag Joel, mag ik er dan ook op rekenen dat dit inorde komt met m’n factuur ?

geen idee of je nog verdere gegevens nodig hebt, serienummer enzo van de decoder bv. of nog andere zaken ?

 

Mvg,

Tim

@Joel M 

….. en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.

Is het niet zo dat een V4 decoder niet moet teruggestuurd worden omdat die toch voor het recyclage park voorzien is.

Reputatie 2
Badge

@Joel M

….. en u de nodige labels bezorgen via mail om de decoder gratis op te sturen.

Is het niet zo dat een V4 decoder niet moet teruggestuurd worden omdat die toch voor het recyclage park voorzien is.


het gaat niet om een 4v decoder maar om een 5v compact, de 4v en 5v met harddisk zijn gekochte decoders die ik nu gebruik en wil houden, bedoeling is dus om de 5v compact waar ik huur voor betaal terug geef.

Sorry,  ik had het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd en dacht dat het om de V4 ging :blush:

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie 

ik vraag na wat de gevolgen zijn als ik de enige decoder in je pack opzeg… (service bij problemen bijv ? ) en of het inderdaad mogelijk is in ons systeem een pack te hebben zonder decoder :-)

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Timpie 

volgens mijn techn collega’s is het mogelijk om met enkel de gekochte decoders verder te gaan.

vanaf het moment dat er een toestel defect is, zal enkel een gehuurd toestel in de plaats kunnen komen.

decoders worden niet meer verkocht, enkel verhuurd.

Ik doe dus de opzeg van de V5 en je ontvangt via mail de nodige labels om terug te sturen.

De huur van het toestel verdwijnt dan ook van je rekening (als je rekening deze maand al was opgemaakt, wordt dat verrekend volgende maand) 

Jullie pack komt overeen met het nieuwe FLEX pack : misschien interessant om te vergelijken ? https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_pack/particulieren/cr-all-flex-packs/flex-configurator.html/?mobile=CBIQG&television=DQHYS&fixed=MTIDY

groeten

Tina

Reputatie 2
Badge

dankjewel tina.b ik heb de email goed ontvangen, ik breng deze week de decoder nog naar het postkantoor.

i.v.m. de FLEX pack zal ik het nog eens goed doorlezen, want ik heb een tijdje geleden vernomen dat mijn oude pack sowieso zal veranderen, ik zal het bekijken.

alvast bedankt voor jullie tijd !

 

 

Mvg,

Tim

Reputatie 2
Badge

heb eigenlijk nog een vraagje i.v.m. die flex pack, is het ook mogelijk om voor een flex fiber te kiezen,

fiber is aleen nog niet aanwezig op mijn adres, maar kan ik misschien nu al zo’n pack aanvragen om in de toekomst dan direct te genieten van de fiber snelheden eenmaal het beschikbaar is op mijn adres ?

als ik zo m’n pack een beetje samenstel kom ik niet veel duurder uit dan als ik nu al betaal, wel als ik voor de 500mbit kies, maar mss overweeg ik dan wel voor de gigabit, is 15€ extra als ik het goed heb ? zou wel een leuke boost zijn tegenover wat ik nu heb 85/20mbit in ieder geval.

Volgens mij heb je daar ook geen baat bij zolang fiber nog niet aanwezig is en aansluitbaar is.

Reputatie 2
Badge

Volgens mij heb je daar ook geen baat bij zolang fiber nog niet aanwezig is en aansluitbaar is.


yep, dat weet ik, maar is misschien makkelijk als alles al klaar is in het pack voor later éénmaal als het beschikbaar is, geen idee, of wacht ik dan tot het mogelijk is op mijn adres en dan mijn pack laten aanpassen naar de fiber als dat mogelijk is, veronderstel van wel zeker ?

je kan je pack inderdaad ook later aanpassen eens je zou op fiber kunnen aansluiten.

heb je al gecheckt of fiber naar je toe komt → Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Reputatie 2
Badge

je kan je pack inderdaad ook later aanpassen eens je zou op fiber kunnen aansluiten.

heb je al gecheckt of fiber naar je toe komt → Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

 

yep, heb ik al bekeken, en net niet, het spijtige is links en rechts van mij is het wel beschikbaar, heist aan zee en knokke-heist, ik lig er net tussen ( nog geen kilometer) en het is nog niet beschikbaar helaas, hopelijk duurt het niet te lang meer, zou toch graag genieten van sneller internet.

Reputatie 4
Badge +2

eens je fiber hebt word je flex  automatisch flex fiber . moet je niks voor doen.

ja want een gewoon (koperlijn) pack is niet compatible met een fiberpack.

Reputatie 2
Badge

ok, ik denk het te snappen nu, gewoon simpel mijn oude pack veranderen naar een gewone flex, en afwachten tot fiber beschikbaar is op mijn adres, bedankt voor de informatie :)

dit zal een werkje zijn voor volgendemaand, kan dit geregeld worden in een proximus winkel of kan dit makkelijk hier op het forum ?

want hier en daar moeten er veranderingen komen, o.a. een extra abo voor een 2de gsmtoestel van de vrouw des huizen 😉 ze heeft nog een prepaid kaart maar als ik het goed heb voor 9€ extra/maand kan dit aangepast worden, en hopelijk met hetzelfde telefoonnummer.

Proximus forummedewerkers kunnen je zeker morgen hierbij verder helpen als ze hier terug langskomen.

Reageer