Beantwoord

hoeveel uur opnames in de cloud


Blijkbaar is het toch moeilijk om te wete te komen hoeveel uur opnames je kan doen. In de winkels zeggen ze zelfs onbeperkt, als het onbeperkt is waarom staat dan links onderaan een percentage dat ge kunt opnemen. enja dat weet ik al 50gb voor 36m. ik heb zeker 250 uur nodig.

en de opnames kan je dat instellen 5 min voor en  30 min na het programma.

Want iedereen heeft wel zijn buik vol van de digitale vooruitgang, maar als ik met een panasonic videorecorder 1990 meer kan dan nu noem ik dat geen digitale vooruitgan. bvb nieuws loopy uit madam kijkt graag naar familie thuiis wel dan heeft ze haar programmas maar half. Nu bij orange neem ik iederprogramma 30 min extra op

icon

Beste antwoord door Martin 21 May 2021, 08:01

Bekijk origineel

23 reacties

onbeperkt in die zin dat er nog geen beperking is in het aantal opnames die je doet en 60 dagen kunt bewaren en dan na 60 dagen verdwijnen in totaal max 400u.

5min voor en 30min is default, vroeger kon je dit zelf veranderen maar dit werd afgeschaft .

Je kan ervoor kiezen om tot 50 uur aan opnames gedurende maximaal 3 jaar te bewaren

Opnames kunnen momenteel niet langer dan 60 dagen worden bewaard voor de V7

Reputatie 6
Badge +3

Er is wél een beperking qua totale opnameduur in de cloud.

Soms kom ik op 0% vrij.

Vooral met series die vaak herhaald worden op discovery kan de opnameduur snel de hoogte in schieten. 

Door regelmatig te wissen heb ik nu 40% vrij.

 

Noot: dit is op een V5 waarvan ik de harde schijf verwijderd heb zodat die als V5C functioneeert. Dit werkt veel stabieler. 

uiteraard wat @proximusboyke69 ook aangehaald heeft: “waarom staat dan links onderaan een percentage”

De v5C/v5 zonder harde schijf, is inderdaad de stabielste decoder tot nu toe dat ze hebben 

dus als ik goed begrijp vanaf er een programma niet op tijd begint heb je u programma maar half.

ttz als het bv 20minuten te laat zou beginnen dan heb je het volledig programma nog aangezien er default 30 minuten langer opgenomen wordt, begint het programma pas meer dan 30 min later dan ben je inderdaad en stuk kwijt.

Daarom als het iets heel belangrijk is dat je echt niet wilt missen dan neem je best een ander programma en juist na ook op of ook nog 2de volgende als het eerst volgende maar kort is bv., zodat je zeker bent dat je niks gaat missen van het programma dat je wilt opnemen. Soepel is het niet maar tot nu toe de enige mogelijkheid om zeker niks te missen van een belangrijke opname!

Als je natuurlijk om één of andere reden dan toch een opname niet volledig zou hebben opgenomen en je stelt dit vast binnen de 48u dan kun je TV-Replay nog gebruiken, maar soms zijn er ook programma’s waar geen TV Replay mogelijk is, bv omdat deze zender dit niet toelaat voor een bepaald programma.

dus zoals bij alle operators is er totaal geen digitale vooruitgang :joy: . Aangezien je in 1990 nog een programma kon opnemen ook al begon het veel later !!!!. En dat begrijp ik niet je neemt een programma op geen tijdslot, want als ik correct ben kan je bij alle providers tijdsloten opnemen, al zit het soms goed verscholen.

Dat is inderdaad een probleem dat al van in het jaar stillekes (van als decoders uitgekomen zijn met opnamemogelijkheid) zo dikwijls aangekaart geweest is!

Dus al ik een goed begrijp en er nemen nu 120 000 thuis op da zal het 120 000x op hun netwerk staan. Ze zouden beter val alle populaire zenders alles opnemen en de klant kan alles netjes bekijken.

Nee natuurlijk niet, dat zou inderdaad stom zijn van 120000 keer het zelfde te kopieren op de cloud servers. er moeten pointers bijgehouden van iedereen die een opname ingesteld heeft.

dus is dat perfect mogelijk aleen een programma te tonen ook al begint dat 40 minuten later.

Als je de opname gepland hebt via de decoder tv guide en die opname staat nog aangegeven zonder rekening te houden met de vertraging van 40 minuten dan zullen die pointers die bijgehouden worden verwijzen naar wat er in de TV guide staat en zal je dus 40-30 is 10 minuten van het programma missen daarom dat ik uitgelegd heb dat je best dan om zeker te zijn een programma dat er op volgt ook opneemt als je wilt zeker zijn van niks te missen . op de server staat het programma opgenomen zoals het uitgezonden wordt dus die pointers die je doorstuurt bij de opname volgens de TV guide kloppen dus niet met de werkelijkheid. Om goed te werken zou er met codes moeten kunnen gewerkt worden dan zou het geen rol spelen wanneer een programma te vroeg of te laat begint of uitloopt.

Reputatie 1

programmeer je het journaal van 19u worden ook alle andere journaal (middag en laatavonf) mee opgenomen. Zorgt ook natuurlijk dat het % rap zakt, is iedere keer opnieuw zitten wissen. 

bij een serie kun je wel kiezen tussen “opnemen” en “serie opnemen” 

als je serie kiest dan worden alle uitzendingen inderdaad opgenomen dus dan is het beter van tijd tot tijd eens de bekeken opnames te wissen 

Maar dat is allemaal gemakkellijk op te lossen maar ze moeten willen natuurlijk !!!!

Als je in de tvgid zet journaal 13u journaal 17 u journaal laat dan zal hij wel goed opnemen !!!!

waarom kan telenet dit al jaren en de anderen niet ???

 

Via Pickx heb je wel een  keuze “serie opnemen” bij journaal en als je natuurlijk deze keuze genomen hebt neemt die alle items van het journaal op uiteraard.

Reputatie 1

Via Pickx heb je wel een  keuze “serie opnemen” bij journaal en als je natuurlijk deze keuze genomen hebt neemt die alle items van het journaal op uiteraard.

bedoeling is bij serie opname dat enkel alle 19u journaals opgenomen worden, niet alle journaal van eender welk uur

ja want als je terzake opneemt neemt hij terzale nen ganse nacht op wil he daarbij de afspraak dan gaatie meer dan 500 min opnemen

Via Pickx heb je wel een  keuze “serie opnemen” bij journaal en als je natuurlijk deze keuze genomen hebt neemt die alle items van het journaal op uiteraard.

bedoeling is bij serie opname dat enkel alle 19u journaals opgenomen worden, niet alle journaal van eender welk uur

maar als je niet voor serie opname gekozen hebt is dat toch zo, zelfs voor gelijke welke serie als je die niet als serie opneemt wordt enkel die aflevering opgenomen, als ik de het journaal opneem van 19u dan zie ik daar toch bij mij geen andere staan op mijn v5c decoder.

Dat is niet waar !!! ze moeten doen zoals bij teleslet journaal 13u   journaal 19u  journaal laat of terzake de afspraak en terzake (herh) de afspraak (herh)

 

kamiel spiesens zou zeggen tis nie moeilijk tis gemakkellijk ! Maarja ze moeten willen

allee ik zal morgen dan eens het journaal van 13 u van programmeren en zien welke er opgenomen worden en als je gelijk hebt heb je gelijk natuurlijk. 

tenzij het terug verander is , maar maanden geleden stond er een uur bij in de tv gids van telenet

ja ik had het hier natuurlijk over Proximus en wil nu zeker zijn of de herhalingen van het journaal ook opgenomen worden, want ik ben niet meer zeker omdat ik de gewoonte heb van opname beken = opname wissen.

Even mijn geplande opname nagetrokken en het is dus zoals ik eerst gezegd had:
De opname voor het journaal van 13u die gisteren gepland had voor het journaal van 13u van vandaag zondag, werd enkel en alleen deze van 13u opgenomen.

Reageer