Vraag

Hoe ruil ik mijn decorder om voor een Android TV box?

  • 2 December 2022
  • 14 reacties
  • 1439 Bekeken

Hallo

Hoe ruil ik mijn decorder om voor een Android TV box zonder een Pickx+ abonnement?

Volgens de website:

  • Bestel deze TV Box via je TV toestel. Ga vanuit het Pickx start scherm naar >Shop > Apps. Met de Android TV Box heb je toegang tot allerlei apps. Selecteer er ééntje die je graag wil, je kan dan je huidige decoder inruilen.

Echter kan ik deze optie op mijn tv niet terugvinden. 

Thx


This topic has been closed for comments

14 reacties

Heb hetzelfde probleem.

Ter info: maandag kunnen de PX forummedewerkers/moderators dit voor je regelen

Daarom indien nog niet gebeurd, ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). Trouwens met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen maandag.
NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
Op ☎️📞 0800 22 800 (gratis) voor hulp via helpdesk kan je dan wel nog terecht.

Reputatie 7
Badge +3

@Dries_021

@beny v

we kunnen de decoders manueel laten omruilen en laten opsturen.

kunnen jullie even bevestigen of we dit mogen inleiden?

graag ook nakijken of jullie klantennummers zijn ingevuld in het forum profiel!!

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

groeten

Tina

@tina.b 

Dit mag uitgevoerd worden volgens de omschrijving met een éénmalige kost van 49 euro voor de omruiling. Klantnr staat correct ingevuld. 

 

Groeten

Dries

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dries_021 

order ingegeven

je ontvangt een mail met een label om de oude decoder terug te sturen en bevestiging van de nieuwe (vooziene levering 9-12 op dit moment)

kijk zeker ook in je spam, want daar komen die mails vaak in terecht. 

groeten

Tina

@tina.b 

 

Ik heb de nieuwe decoder ontvangen.

Echter dien ik eerst mijn oude decoder te deactiveren en daar loopt het fout. Bij de deactivatie procedure vraagt men mijn gsm nummer op te geven en klantennummer. Echter is het Proximus gsm nummer van mijn werkgever waardoor het systeem het gsmnummer en klantennummer niet kan matchen, bij gevolg lukt het deactiveren niet.

 

Hoe gaan we hiermee verder? 

@Dries_021 Je kunt al proberen door de nieuwe gewoon aan te sluiten zonder deactivatie .

Lukt het niet dan kun je bellen naar de helpdesk 080022800 (ook in het weekend) zodat zij dit voor u kunnen doen, of anders afwachten tot de moderatoren van het PX forumteam hier maandag terug langskomen op het forum.

 

@Martin dit is me gelukt! Dank je wel hiervoor.

@tina.b bij nieuwe decoder zat geen nieuwe afstandbediening waardoor ik niet over alle functionaliteiten beschik. Is het mogelijk deze nog op te sturen?

 

@Dries_021 graag gedaan en blij te horen dat het toch gelukt is, PX moderatoren kunnen wel maandag nog de oude decoder deactiveren van je lijn.

En een afstandsbediening  kunnen ze u ook maandag per Bpost versturen, de oude moet trouwens niet meer teruggestuurd worden.

@Martin dit is me gelukt! Dank je wel hiervoor.

@tina.b bij nieuwe decoder zat geen nieuwe afstandbediening waardoor ik niet over alle functionaliteiten beschik. Is het mogelijk deze nog op te sturen?

 

 

@tina.b bent u al in de mogelijkheid geweest om dit na te zien?

 

@Dries_021 graag gedaan en blij te horen dat het toch gelukt is, PX moderatoren kunnen wel maandag nog de oude decoder deactiveren van je lijn.

En een afstandsbediening  kunnen ze u ook maandag per Bpost versturen, de oude moet trouwens niet meer teruggestuurd worden.

@Martin dit is me gelukt! Dank je wel hiervoor.

@tina.b bij nieuwe decoder zat geen nieuwe afstandbediening waardoor ik niet over alle functionaliteiten beschik. Is het mogelijk deze nog op te sturen?

 

 

@Martin is dit normaal dat plots de reacties uitblijven? 

Reputatie 7
Badge +3

@Dries_021

Ik vrees dat de Proximus medewerkers actief hier op het forum dit uit het oog zijn verloren.

Normaal gezien kan je de afstandsbediening voor de V7 ook gaan af halen in een Proximus Schop. Deze krijg je daar gratis bij een decoder swap zonder bijgevoegde afstandsbediening indien de nieuwe decoder een recenter model is .

Zij kunnen het zien in hun systeem dat je decoder onlangs werd vervangen , ook kunnen ze je oude decoder deactiveren. Dan hoef je niet te wachten tot aanstaande maandag op een eventuele reactie van iemand van Proximus actief hier op het forum.

Proximus winkel - Een Proximus Shop vinden | Proximus  hou er wel rekening mee dat ze vandaag al om 17 uur sluiten (sommigen al om16.30 uur) wegens Kerstavond.

@Martin is dit normaal dat plots de reacties uitblijven? 

@Dries_021 dit gebeurt soms wel eens dat ze dit over het hoofd gezien hebben en in het weekend en op feestdagen komen de PX moderatoren van het forumteam hier niet langs.
Dus pas maandag kun je een reactie verwachten van hen.

Om de zaak te bespoedigen ben ik een afstandsbediening gaan halen in een Proximus winkel. 

@Martin  en @Pat52 hartelijk dank voor jullie feedback.